Gjest bebba Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Jeg slo hardt i bordet på lærerrommet i dag, og sa med hevet stemme at dette fant jeg meg ikke i. Nøyaktig det samme trenger jeg å gjøre i klasserommet noen ganger. Opplæringsloven pålegger oss å ta vare på alle og se hvert enkelt individ. Det har ikke endret seg etter regjeringen. Når lærere går med et avisutklipp i hånden inn på lærerrommet og hånflirer pga. at foreldre blir omtalt der så reagerer jeg. Jeg ville reagert på akkurat samme måte inn i klassen, og fått støtte for det. Jeg angrer ikke et sekund. 0 Siter
Gjest rosa 73 Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Fikk ikke helt med meg hva du reagerte på? 0 Siter
MsSophie Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Jeg synes du støtt og stadig er sinna på jobb -det må da bli utrolig slitsomt i lengden....? 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Fikk ikke helt med meg hva du reagerte på? Jeg reagerte på at to lærerkollegaer kom gående inn på lærerrommet med et avisutklipp og flirte og lo av en far som satt i fengsel og ble skrevet om. Jeg ville aldri finne meg i at elever gjorde noe tilsvarende, og derfor slo jeg i bordet og sa ifra. 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Jeg synes du støtt og stadig er sinna på jobb -det må da bli utrolig slitsomt i lengden....? Javel du følger godt med må jeg si. Hva i alle dager mener du? 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Jeg synes du støtt og stadig er sinna på jobb -det må da bli utrolig slitsomt i lengden....? Jeg har skrevet engang før at jeg ble sint på jobben, og da av samme grunn. Kvalifiserer det får å skrive støtt og stadig? Meg bekjent pleier jeg ikke å gå å være sint, og kanskje jeg skulle bruke ordet irritert. Du vet kanskje noe jeg ikke vet her? 0 Siter
MsSophie Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Støtt og stadig var kanskje dagens lille overdrivelse, men jeg mener bestemt at det ikke er lenge siden du skrev at du hadde hatt et skikkelig oppgjør på arbeidsplassen...med ledelsen, ang. noen av kollegaene dine...? ...og da tenkte jeg - at det må være slitsomt og "stadig" måtte ta slike oppgjør med kollegaene sine...., men herregud - det kan jo godt tenkes du liker det - hva vet vel jeg... 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Støtt og stadig var kanskje dagens lille overdrivelse, men jeg mener bestemt at det ikke er lenge siden du skrev at du hadde hatt et skikkelig oppgjør på arbeidsplassen...med ledelsen, ang. noen av kollegaene dine...? ...og da tenkte jeg - at det må være slitsomt og "stadig" måtte ta slike oppgjør med kollegaene sine...., men herregud - det kan jo godt tenkes du liker det - hva vet vel jeg... Nei jeg har ikke hatt et oppgjør med ledelsen????????? Men jeg har blitt irritert på kollegane mine engang før (i hvert fall som jeg har skrevet om) pga. lignende tilfeller. Det handler om respekt for oss såkalte "ikke norske". 0 Siter
MsSophie Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Nei jeg har ikke hatt et oppgjør med ledelsen????????? Men jeg har blitt irritert på kollegane mine engang før (i hvert fall som jeg har skrevet om) pga. lignende tilfeller. Det handler om respekt for oss såkalte "ikke norske". javel 0 Siter
Maiklive Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Jeg reagerte på at to lærerkollegaer kom gående inn på lærerrommet med et avisutklipp og flirte og lo av en far som satt i fengsel og ble skrevet om. Jeg ville aldri finne meg i at elever gjorde noe tilsvarende, og derfor slo jeg i bordet og sa ifra. BRA! Bebba:)) Man skal si i fra, man skal ikke godta slik oppførsel.Ja det handler om resbekt , men det er desverre mange som alltid må heve seg på andres bekostning. 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 BRA! Bebba:)) Man skal si i fra, man skal ikke godta slik oppførsel.Ja det handler om resbekt , men det er desverre mange som alltid må heve seg på andres bekostning. Godt å få støtte. Det er helt klart å det å slå i bordet pga. slike barn som har ingen til å forsvare seg er tøft. De andre barna har foreldre som forsvarer dem og derfor blir de behandlet annerledes. 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 javel Jeg har sagt fra til ledelsen og til og med fått høre at sympatien er hos meg. Men jeg gruet meg så det har jeg sikkert skrevet, men oppgjør har jeg ikke hatt tvertimot. Jeg har fått klapp på skulderen både fra ledelsen og kollegaer fordi jeg tør si ifra. Likevel synes jeg ikke det er lett. 0 Siter
tonie Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Jeg reagerte på at to lærerkollegaer kom gående inn på lærerrommet med et avisutklipp og flirte og lo av en far som satt i fengsel og ble skrevet om. Jeg ville aldri finne meg i at elever gjorde noe tilsvarende, og derfor slo jeg i bordet og sa ifra. Det gjorde du rett i. Håper det ikke finnes mange lærere som er så korka som de der! 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Det gjorde du rett i. Håper det ikke finnes mange lærere som er så korka som de der! De er mange nok i hvert fall, men ikke et flertall. Problemet er at ingen tør å si fra, og dette irriterer mange. 0 Siter
Maiklive Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Godt å få støtte. Det er helt klart å det å slå i bordet pga. slike barn som har ingen til å forsvare seg er tøft. De andre barna har foreldre som forsvarer dem og derfor blir de behandlet annerledes. Jeg er så glad det finnes personer som deg:) Ja det er utrolig at voksne kan behandle barn forskjellig ut i fra foreldrenes status. Barn er like mye verdt uansett hvordan foreldrene er eller står. Det kan være et stort talent i et barn, men det talentet blir ikke tatt på alvor da dette barnet dessverre har en mor eller en far som er dårlig stilt. Fy skam til de lærerne som oppfører seg slik. Jeg mener det er utrolig mange som ikke burdet vært lærere i det hele tatt. 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Jeg er så glad det finnes personer som deg:) Ja det er utrolig at voksne kan behandle barn forskjellig ut i fra foreldrenes status. Barn er like mye verdt uansett hvordan foreldrene er eller står. Det kan være et stort talent i et barn, men det talentet blir ikke tatt på alvor da dette barnet dessverre har en mor eller en far som er dårlig stilt. Fy skam til de lærerne som oppfører seg slik. Jeg mener det er utrolig mange som ikke burdet vært lærere i det hele tatt. Da er vi enige;) Og jeg trenger den støtten jeg får siden jeg er utslitt og har kortere lunte enn vanlig. I tillegg mener jeg at de som gnåler hele tiden om innvandrere og setter et likhetstegn ved muslimer osv., de bør finne seg noe annet enn østkantskoler å jobbe på. For meg er dette utfordring og fantastisk interessant og det jeg har brukt mye tid og krefter på å utdanne meg og forske på. 0 Siter
Maiklive Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Da er vi enige;) Og jeg trenger den støtten jeg får siden jeg er utslitt og har kortere lunte enn vanlig. I tillegg mener jeg at de som gnåler hele tiden om innvandrere og setter et likhetstegn ved muslimer osv., de bør finne seg noe annet enn østkantskoler å jobbe på. For meg er dette utfordring og fantastisk interessant og det jeg har brukt mye tid og krefter på å utdanne meg og forske på. Du trenges:)) 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Jeg reagerte på at to lærerkollegaer kom gående inn på lærerrommet med et avisutklipp og flirte og lo av en far som satt i fengsel og ble skrevet om. Jeg ville aldri finne meg i at elever gjorde noe tilsvarende, og derfor slo jeg i bordet og sa ifra. Da synes jeg du reagerte helt rett! Tenk på det stakkars barnet, tenk om det fikk med seg hva de gjorde... For uansett hva foreldrene gjør, er det ikke barna sin feil! 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Da er vi enige;) Og jeg trenger den støtten jeg får siden jeg er utslitt og har kortere lunte enn vanlig. I tillegg mener jeg at de som gnåler hele tiden om innvandrere og setter et likhetstegn ved muslimer osv., de bør finne seg noe annet enn østkantskoler å jobbe på. For meg er dette utfordring og fantastisk interessant og det jeg har brukt mye tid og krefter på å utdanne meg og forske på. Du får støtte her også, når jeg hører grunnen. Vi trenger ikke slike lærere. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.