Gjest rosa 73 Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Jeg reagerte på at to lærerkollegaer kom gående inn på lærerrommet med et avisutklipp og flirte og lo av en far som satt i fengsel og ble skrevet om. Jeg ville aldri finne meg i at elever gjorde noe tilsvarende, og derfor slo jeg i bordet og sa ifra. Helt enig! Flott at du sa ifra! Jeg blir også kraftig provosert når mine lærerkolleger oppfører seg like ille som de barna vi prøver å oppdra. Hvordan reagerte de da? 0 Siter
Prozak Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Javel du følger godt med må jeg si. Hva i alle dager mener du? "Støtt og stadig" har ikke jeg fått med meg. Men jeg mener å huske at du snakket om en sak hvor du gikk til ledelsen for en stund siden. Jeg tror til og med jeg husker saken :-) "................................." 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 "Støtt og stadig" har ikke jeg fått med meg. Men jeg mener å huske at du snakket om en sak hvor du gikk til ledelsen for en stund siden. Jeg tror til og med jeg husker saken :-) "................................." Ja det har du rett i, og dette gjelder det samme. Jeg tok ikke noe oppgjør med ledelsen tvertimot jeg fikk full støtte, og rektor har sagt engang siden at jeg skal vite at jeg har sympatien. Det har jeg også fra flere, men det sliter på meg for det. 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Helt enig! Flott at du sa ifra! Jeg blir også kraftig provosert når mine lærerkolleger oppfører seg like ille som de barna vi prøver å oppdra. Hvordan reagerte de da? Det ble helt stille på lærerrommet da jeg slo i bordet så kaffekoppene danset, og hevet stemmen såpass at alle hørte hva jeg sa. Mer vet jeg ikke for jeg reiste meg og gikk ut, og inspektøren kom etter meg. I dag har jeg vært hjemme siden jeg er 50% sykemeldt. 0 Siter
IngenLurerDenneGutten Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Det ble helt stille på lærerrommet da jeg slo i bordet så kaffekoppene danset, og hevet stemmen såpass at alle hørte hva jeg sa. Mer vet jeg ikke for jeg reiste meg og gikk ut, og inspektøren kom etter meg. I dag har jeg vært hjemme siden jeg er 50% sykemeldt. Før eller siden knuser du bordet:) 0 Siter
Gjest rosa 73 Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Det ble helt stille på lærerrommet da jeg slo i bordet så kaffekoppene danset, og hevet stemmen såpass at alle hørte hva jeg sa. Mer vet jeg ikke for jeg reiste meg og gikk ut, og inspektøren kom etter meg. I dag har jeg vært hjemme siden jeg er 50% sykemeldt. Tøft gjort!!! Det er sånt som jeg har lyst til å gjøre av og til, men overhodet ikke har mot til.... Bra noen tør å si fra! På en skole jeg kjenner til klarte kollegiet å mobbe en av lærerne ut av jobben. Det var baksnakking og drittslenging i fleng. Jeg synes det er helt ubegripelig at voksne som jobber med mobbeproblematikk til dagen kan oppføre seg sånn.... Mye skyldes nok at ingen _tør_ å si fra om at nok er nok. Så stå på! 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Før eller siden knuser du bordet:) Ja og tenk den dagen jeg knuser hele skolen. 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Tøft gjort!!! Det er sånt som jeg har lyst til å gjøre av og til, men overhodet ikke har mot til.... Bra noen tør å si fra! På en skole jeg kjenner til klarte kollegiet å mobbe en av lærerne ut av jobben. Det var baksnakking og drittslenging i fleng. Jeg synes det er helt ubegripelig at voksne som jobber med mobbeproblematikk til dagen kan oppføre seg sånn.... Mye skyldes nok at ingen _tør_ å si fra om at nok er nok. Så stå på! Mobbing på arbeidsplassen er faktisk størst blant lærere og helsepersonell. 0 Siter
IngenLurerDenneGutten Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Ja og tenk den dagen jeg knuser hele skolen. *flire* 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Jeg forstår godt at du ble sint og jeg støtter deg i det du gjorde. Det var tøft gjort. Må bare si at jeg nok hadde vært for feig til å si ifra på denne måten selv. Men jeg har lyst til å si en ting. Var jeg deg ville jeg ha brukt et annet nick når du snakker om jobben din på denne måten. Du har gitt en god del opplysninger om deg selv, og du aner ikke om noen elever, lærere eller foreldre etterhvert kan skjønne hvem du er og følger med deg her inne. Det er ikke så sikkert at det så mange lærere fra ditt hjemland som jobber på denne siden av byen. Det kan være noen vil skjønne hvem du er. Du har jo gitt noen opplysninger om elever tidligere også. Det blir ikke så hyggelig for deg, hvis du skulle få dette midt i "fleisen" en dag. Vær påpasselig med taushetsplikten din. 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Jeg forstår godt at du ble sint og jeg støtter deg i det du gjorde. Det var tøft gjort. Må bare si at jeg nok hadde vært for feig til å si ifra på denne måten selv. Men jeg har lyst til å si en ting. Var jeg deg ville jeg ha brukt et annet nick når du snakker om jobben din på denne måten. Du har gitt en god del opplysninger om deg selv, og du aner ikke om noen elever, lærere eller foreldre etterhvert kan skjønne hvem du er og følger med deg her inne. Det er ikke så sikkert at det så mange lærere fra ditt hjemland som jobber på denne siden av byen. Det kan være noen vil skjønne hvem du er. Du har jo gitt noen opplysninger om elever tidligere også. Det blir ikke så hyggelig for deg, hvis du skulle få dette midt i "fleisen" en dag. Vær påpasselig med taushetsplikten din. Det er en del lærere fra mitt hjemland på denne siden av byen. Og jeg HAR IKKE brutt taushetsplikten min. Du får passe litt på hva du sier. Det er en alvorlig anklage å si at jeg bryter taushetsplikten her. Om så noen kjenner de lærerne jeg snakker om så har jeg ingen taushetsplikt overfor dem. 0 Siter
Gjest Taran Faran Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Jeg forstår godt at du ble sint og jeg støtter deg i det du gjorde. Det var tøft gjort. Må bare si at jeg nok hadde vært for feig til å si ifra på denne måten selv. Men jeg har lyst til å si en ting. Var jeg deg ville jeg ha brukt et annet nick når du snakker om jobben din på denne måten. Du har gitt en god del opplysninger om deg selv, og du aner ikke om noen elever, lærere eller foreldre etterhvert kan skjønne hvem du er og følger med deg her inne. Det er ikke så sikkert at det så mange lærere fra ditt hjemland som jobber på denne siden av byen. Det kan være noen vil skjønne hvem du er. Du har jo gitt noen opplysninger om elever tidligere også. Det blir ikke så hyggelig for deg, hvis du skulle få dette midt i "fleisen" en dag. Vær påpasselig med taushetsplikten din. Det er skummelt å se hvor mye du husker av det noen skriver her. 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Det er en del lærere fra mitt hjemland på denne siden av byen. Og jeg HAR IKKE brutt taushetsplikten min. Du får passe litt på hva du sier. Det er en alvorlig anklage å si at jeg bryter taushetsplikten her. Om så noen kjenner de lærerne jeg snakker om så har jeg ingen taushetsplikt overfor dem. Jeg sa det for din egen del. Ingen grunn til å ta det ille opp. Jeg sier ikke at du bryter taushetsplikten din heller, bare at du skal passe litt på. Være litt forsiktig, for at dette ikke skal bli ubehagelig for deg en eller annen gang. Var overhodet ikke vondt ment. Mente det bare godt jeg. 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Det er skummelt å se hvor mye du husker av det noen skriver her. Jeg husker godt noen nick, og det tror jeg ikke jeg er alene om. Derfor jeg skrev dette. Jeg legger selv ut både det ene og det andre om privatlivet mitt her, men jobben holder jeg utenfor. Der vil jeg være forsiktig. Men for all del. Dette var bare et råd, og ikke noe som må følges. 0 Siter
morsan Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Det er en del lærere fra mitt hjemland på denne siden av byen. Og jeg HAR IKKE brutt taushetsplikten min. Du får passe litt på hva du sier. Det er en alvorlig anklage å si at jeg bryter taushetsplikten her. Om så noen kjenner de lærerne jeg snakker om så har jeg ingen taushetsplikt overfor dem. Jeg oppfattet bare KKKs innlegg som et godt råd, noe hun også sier selv i neste innlegg. Det er fort gjort for de fleste av oss å glemme hvor fort man faktisk kan bli gjenkjent her inne. 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Jeg oppfattet bare KKKs innlegg som et godt råd, noe hun også sier selv i neste innlegg. Det er fort gjort for de fleste av oss å glemme hvor fort man faktisk kan bli gjenkjent her inne. Det var godt å se at noen ikke missoppfattet innlegget mitt;o) 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Jeg sa det for din egen del. Ingen grunn til å ta det ille opp. Jeg sier ikke at du bryter taushetsplikten din heller, bare at du skal passe litt på. Være litt forsiktig, for at dette ikke skal bli ubehagelig for deg en eller annen gang. Var overhodet ikke vondt ment. Mente det bare godt jeg. Jeg trodde ikke at noen oppfattet meg slik at jeg snakker om enkelt tilfeller. Om så noen kjenner meg så er ikke det noe farlig, men å si at jeg omtaler enkelt elever her er ikke riktig. Jeg har vett nok til å snakke generelt og vri på tilfeller når jeg skriver om dem på internett, på samme måte som når jeg snakker i forsamlinger. Når jeg snakker gjør jeg det under fullt navn og foran mennesker som ser på meg. Jeg skriver ikke hemmeligheter her inne. 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Jeg oppfattet bare KKKs innlegg som et godt råd, noe hun også sier selv i neste innlegg. Det er fort gjort for de fleste av oss å glemme hvor fort man faktisk kan bli gjenkjent her inne. Om jeg så blir gjenkjent selv så gjør det meg ingenting, men hun skrev at jeg la ut om elever her og det er ikke riktig. 0 Siter
morsan Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Om jeg så blir gjenkjent selv så gjør det meg ingenting, men hun skrev at jeg la ut om elever her og det er ikke riktig. OK, det vet jeg ingenting om. Jeg visste ikke at du var lærer før jeg leste denne tråden, enda så mange ganger jeg har lest innlegg fra deg! :-) Men bare for å ta denne tråden som eksempel, selv om det er _meget mulig_ at det absolutt ikke er gjenkjenbart, altså: *S* Men sett at barnet til den faren som satt i fengsel kjenner igjen denne historien? Du har selvsagt ikke brutt noen taushetsplikt, men det ville vel være en esktra sten til dette barnets byrde å vite at noen lærere har ledd og gjort narr av dette på lærerværelset? Dette er ikke vondt ment, for jeg er sikker på at venner og bekjente av meg kunne kjent meg igjen også, og jeg vet om en person her inne som HAR gjort det! Og vedkommede kan da søke opp absolutt alt som jeg skriver om meg og ting jeg har gjort. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.