Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er en jente på 20 år som har veldig tørr hud i ansiktet. Har prøvd flere ansiktskremer. Vichy very dry - den virket ok, men fikk ikke noe glød i ansiktet, var ikke noe særlig tørr når eg brukte den, men følte ikke at den ga noe mer. Så i år prøvde jeg den nye kremen fra dermalogia (eller hva den heter) mot tørr og sensitiv hud. Da fikk jeg en reaksjon i huden ved at det kom masse prikker/nupper spesielt i panna. Brukte locobase til det gikk vekk. De var ikke røde. Så sluttet jeg med den, og prøvde lumene energy for tørr hud med moltebær osv. Fikk samme reaksjon på den, med prikker og tørre flekker. Så gav de meg en annen lumene "hydra drops". Men da jeg fikk prikker av denne også, sluttet jeg å prøve flere nye kremer. Nå bruker jeg bare locobase etter at jeg har dusja. Men det er noen tørre flekker som er vanskelige å få vekk. Men er redd jeg gjør huden "avhengig" av denne fettkremen.. Sånn at hvis jeg slutter med den så blir huden veldig tørr. Kan ikke bruke den rett før eg går ut akkurat, da glinser jo anskitet av fettet. Men er det eneste som gjør huden i ansiktet relativt myk.

Min hudtype er ellers ganske blek. Blir aldri brun i ansiktet (men blir det ellers på kroppen) hvis jeg soler meg får jeg litt fregner/pigmentflekker rundt nesa, eller har jeg tendens til å bli rød (rødmet irriterende mye i tenårene), kan fort se trøtt ut (mørke skygger under øynene) hvis jeg sover lite og har nesten aldri vært plaget av noe kviser. Kan ikke huske at jeg hadde noe særlig tørr hud i ansiktet da jeg var mindre, bare på hendene. Ellers har jeg sånne linjer i panna, noe jeg har hatt så lenge jeg kan huske. Men siden tørr hud er utsatt for tidlig rynker har jeg lyst å gjøre noe for å unngår dette eller forebygge det. Noen som kan hjelpe meg? Hvilken krem bør jeg bruke som dagkrem, og eventuelt hvilken øyekrem?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/186239-veldig-t%C3%B8rr-hud/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg annbefaler deg å ta kontakt med Collagen Beauty Line på Collagen@collagen. De har en 'Gel' som tillfører huden din Kollagen som er ett protein som naturlig finnes i huden din.Noen av inngrediensene trenger inn i huden din og gjenoppretter hudens fuktighetsbalanse.Den gjør huden myk og elastisk, den er ikke tillsatt noen form for fett og er ypperlig å bruke før du tar deg en tur på "byen" da du får en frisk farge i annsiktet samtidig som du kjenner den gode effekten.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/186239-veldig-t%C3%B8rr-hud/#findComment-1282978
Del på andre sider

Har du prøvd A-creme? Selges på apotek og helsekost.

Jeg har alltid hatt tørr og sensibel hud, men A-creme har gjort underverker med den. Jeg får aldri kløe eller tørre flekker lenger.

Den nye kremen til Clinderm...For sensibel hud...funka bra for meg! I tillegg bruker jeg av og til en annen jeg kjøpte på apoteket - der det er spesielt tørrt av og til - husker ikke hva den heter, men tuben er rød og hvit, og kan fåes i svært små tuber...synest den fungere bedre enn lokobase. Mens lokobase repair også er bra!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/186239-veldig-t%C3%B8rr-hud/#findComment-1291161
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...