Gjest Sorry, that Nickname is reserved by another user Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 vurderer å studere en årsenhet på universitetet i Stavanger. i opptakskriteriene står det ingenting annet enn generell studiekompetanse. men må jeg ta forberedende ved siden av da? eller er det innbakt i studiene på noen måte? 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Tror ikke du trenger det i Stavanger nei. Men er ikke 100% sikker. Har du sjekket ut hjemmesiden deres? (www.uis.no) 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Generell studiekompetanse er bare fra den videregående skolen. Skulle tro det stod spesifisert om du behøvde forberende. Men du kan vel alltids ringe de og spørre? 0 Siter
Gjest den ekte noor Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 I "gamle" dager, før kvalitetsreformen, måtte man ha exphil (og ev.exfac) innen man hadde 30 vekttall. Vet ikke om det er tilfellet enda... 0 Siter
Gjest Vinteren Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Hvis du for eksempel vil ta et grunnfag (årsstudium) er det ofte integrert i studiet. Dersom du satse på en bachelor-grad (eller høyere) MÅ du ha ex.phil. og ex.fac. 0 Siter
Gjest Vinteren Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Så at det var kanskje litt dårlig forklart av meg. La oss ta slik som ei venninne av meg har gjort det: Hun tok dette året Engelsk Grunnfag På UiS. Dette tok hun uten verken ex.phil. eller ex.fac. Hun gikk på forelesninger med bacherlorstudentene (som var også deres første år) og de tok ex.phil. og ex.fac. siden de ville ta en bacherlor. Si at du i første omgang bare ville tatt Engelsk Grunnfag, men finner senere at "filler, jeg vil også ta en bachelor i engelsk". Da kan du få det ved å ta alle årene (3 år) og melde deg opp til ex.phil. og ex.fac. når du måtte ønske det. Jeg tviler på at det har noe med hvilket universitet du går på mht om du må ta forberedende. Lykke til :-) 0 Siter
Sofline Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Nei, exphil er ikke lagt inn i studiet. Men hvis du skal ha det med å gjelde i en bachelorgrad en gang, må du ta exphil senere. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.