Gå til innhold

Parkett or not når man har hund?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vurderer å legge ny parkett i forbindelse med oppussing. Er det overhodet noen vits i når man har hund, eller blir parketten fæl med en gang?

Vi har en gammel parkett en plass som har holdt seg veldig bra, da den ser hjemmelakkert ut. Så har vi en nyere som ser ut som dne var ferdig lakka fra fabrikk, den er forferdelig opprippa og alt.

Lønner det seg å kjøpe parkett som man lakker selv for slitasjen, eller er det bare å kjøpe laminat når man har bikkje??

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg anbefaler i alle fall laminat. Har lest at mange her har fått veldig oppripet parkett om de har hund, selv etter kort tid (søk på parkett).

Vi har hund og laminat, og det går helt fint. De skadene som er i laminaten er det nok dessverre de tobente som må ta på seg skylden for (stor kjøkkenkniv som går i gulvet KAN lage hakk...hehe)

Skrevet

Laminat kan man jo ikke slipe ned å lakke på nytt, men det kan man jo med parkett.

Vi har laminat idag, men kunne jeg valgt igjen, så hadde jeg nok gått for parkett.

Uansett hva noen sier, parkett ER finere enn laminat.

Mista en tallerken i laminaten, og bare til opplysning for de som kommer til å kverrulere, det er DYR laminat.

Men altså, det ble hakk helt igjennom overflaten, så der er det grønt nå!

Parkett for alle pengene i framtida!!

Gjest sol og regn
Skrevet

Se litt lenger ned på trådene så vil du finne mye som er skrevet om dette temaet og mange gode råd.

Skrevet

Kjøp laminat av god kvalitet.

Da ser det bra ut også etter noen år.

Det vil parketten ikke gjøre hvis du har hund.....

Skrevet

Laminat kan man jo ikke slipe ned å lakke på nytt, men det kan man jo med parkett.

Vi har laminat idag, men kunne jeg valgt igjen, så hadde jeg nok gått for parkett.

Uansett hva noen sier, parkett ER finere enn laminat.

Mista en tallerken i laminaten, og bare til opplysning for de som kommer til å kverrulere, det er DYR laminat.

Men altså, det ble hakk helt igjennom overflaten, så der er det grønt nå!

Parkett for alle pengene i framtida!!

Du får en type "fugemasse" som finnes i ulike farger for å reparere hakk i laminat.

Parket og firbente dyr går svært dårlig sammen. Har prøvd selv, og det hjelper lite at du kan slipe ned en gang eller tre. Det ser pent ut kun en veldig liten stund.

Har byttet til laminat av god kvalitet, og det er svært mye som har "gått i gulvet" uten at det har blitt et eneste lite merke.

Så den lille tuben med fugemassen jeg har kommer sansynligvis til å bli foreldet før den åpnes:-)

Annonse

Skrevet

Jeg hadde gått for en solid type laminat. Vi har barn og valgte derfor en dyr laminat. Den er like fin selv om mye har gått i gulvet. Har kun fått et lite hakk der vi mistet en tung metallgjenstand. Det er lett å holde rent, og deilig å slippe å være redd for riper og hakk hele tiden.

Gjest Nytt gulv snart
Skrevet

Vi velger av samme grunn en dyr laminat. Den er like dyr som en billig parkett og har veldig lang garantitid mot riping. Sliping og lakking av parkett er noe stort pes som jeg helst vil slippe. Barnebarna skal heller ikke være redd for å leke hos oss besteforeldre!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...