muriel Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/05/30/433248.html 0 Siter
Gyda Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Åh - jeg blir dårlig når jeg ser utspillene til disse gubbene. Putt dem i en tidsmaskinen og send dem et par hundreår bakover i tid! 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Åh - jeg blir dårlig når jeg ser utspillene til disse gubbene. Putt dem i en tidsmaskinen og send dem et par hundreår bakover i tid! Siden det ikke er noen som har funnet opp tidsmaskinen ennå, er jeg mer for å gi dem en kule. 0 Siter
Gjest bedrich Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Jeg syns det er greit at de følger sin tro, og den skriften de tror på. At vi andre finner det litt gammeldags, er bare naturlig. Bibelens lære, og den kristne tro, kan jo ikke endres etterhvert som den ikke "passer"? Det er jo fullt mulig å melde seg ut av kirken? 0 Siter
muriel Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Skrevet 31. mai 2005 Siden det ikke er noen som har funnet opp tidsmaskinen ennå, er jeg mer for å gi dem en kule. Det er OGSÅ gutten sin, det! ;-) 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Det er OGSÅ gutten sin, det! ;-) Det er korrekt. 0 Siter
lurulf Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Jeg syns det er greit at de følger sin tro, og den skriften de tror på. At vi andre finner det litt gammeldags, er bare naturlig. Bibelens lære, og den kristne tro, kan jo ikke endres etterhvert som den ikke "passer"? Det er jo fullt mulig å melde seg ut av kirken? Jeg kan ikke se at bibelen på noen måte går i mot kunstig befruktning, egg eller sæd-donasjon. Så dette er bare synsing fra paven. 0 Siter
morsan Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Men KrF var også motstandere av IVF i Norge da dette ble innført. Og såvidt jeg husker er begrunnelsen at man kaster befruktede egg. Av samme årsak er vel også mange av dette folket ihuga motstandere av spiral, ettersom spiralen hindrer et befruktet egg å feste seg, altså en slags ultratidlig abort. Jeg har forresten hørt at journalist Olav Verso sa følgende da lov om kunstig befruktning ble diskutert på Stortinget: "Jeg skjønne rmeg ikke på KrF. Her har man endelig funnet en metode som gjør kjønnslivet overflødig, og så går de i mot!" *S* 0 Siter
morsan Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Jeg kan ikke se at bibelen på noen måte går i mot kunstig befruktning, egg eller sæd-donasjon. Så dette er bare synsing fra paven. Tja, si ikke det. Mange mener jo at bibelen er MOT onani, og en mann må nødvendigvis onanere for å kunne delta i IVF. Men viktigere skulle jeg tro det er at man kaster befruktede egg, se innlegg ovenfor. 0 Siter
Gjest girasol Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Jeg kan ikke se at bibelen på noen måte går i mot kunstig befruktning, egg eller sæd-donasjon. Så dette er bare synsing fra paven. Neida, men er bibelen for det da?? 0 Siter
muriel Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Skrevet 31. mai 2005 Tja, si ikke det. Mange mener jo at bibelen er MOT onani, og en mann må nødvendigvis onanere for å kunne delta i IVF. Men viktigere skulle jeg tro det er at man kaster befruktede egg, se innlegg ovenfor. Ja, det er nok bare de som får barn ved kunstig befruktning som onanerer. Så på, Benedict!!!!! ;-) 0 Siter
morsan Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Ja, det er nok bare de som får barn ved kunstig befruktning som onanerer. Så på, Benedict!!!!! ;-) *he he* Har du forresten lest bibelsitatet som brukes som argument for at onani er syndig? lenge siden jeg gjorde det, men hsitorien er omtrent slik (gammeltestamentet): Onans bror er nettopp død, og i følge en eller annen gammel skikke, eller lov el lign, så måtte han ligge med (den barnløse) enka, og hvis hun fødte en sønn ville det regnes som brorens barn, og ikke Onans barn. Onan var ikke så veldig lysten på at han skulle lage en arving etter sin bror, så før han gikk inn til sin svigerinne, lot han sin "sæd spille på marken"! Dvs at han tok seg en håndjager før han gikk for å ligge med dama. Gud ble sint, fordi han hadde brutt loven. Ja, ja, Så det verste i denne historien var altså at han onanerte på gårdsplassen - ikke at han ligger med enka etter broren før liket er kaldt, mens hans egen kone ligger inne og venter! ;-) 0 Siter
muriel Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Skrevet 31. mai 2005 *he he* Har du forresten lest bibelsitatet som brukes som argument for at onani er syndig? lenge siden jeg gjorde det, men hsitorien er omtrent slik (gammeltestamentet): Onans bror er nettopp død, og i følge en eller annen gammel skikke, eller lov el lign, så måtte han ligge med (den barnløse) enka, og hvis hun fødte en sønn ville det regnes som brorens barn, og ikke Onans barn. Onan var ikke så veldig lysten på at han skulle lage en arving etter sin bror, så før han gikk inn til sin svigerinne, lot han sin "sæd spille på marken"! Dvs at han tok seg en håndjager før han gikk for å ligge med dama. Gud ble sint, fordi han hadde brutt loven. Ja, ja, Så det verste i denne historien var altså at han onanerte på gårdsplassen - ikke at han ligger med enka etter broren før liket er kaldt, mens hans egen kone ligger inne og venter! ;-) Nå skjønner jeg bedre hvorfor onani er synd. Broren er død, og istedenfor å gråte nesa sår og rød, så ronker han lystig i vei før han puler enka. Fysjom! 0 Siter
Prozak Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Jeg syns det er greit at de følger sin tro, og den skriften de tror på. At vi andre finner det litt gammeldags, er bare naturlig. Bibelens lære, og den kristne tro, kan jo ikke endres etterhvert som den ikke "passer"? Det er jo fullt mulig å melde seg ut av kirken? "Bibelens lære, og den kristne tro, kan jo ikke endres etterhvert som den ikke "passer"?" Nåja...jeg ser ingenting i veien med å oppdatere enkelte ting slik at det har en relevans i forhold til tiden man lever i. Når det er sagt, så er det jo opp til enhver troende hvilke ting man mener er fastspikrede, og hvilke som har en funksjon i forhold til tiden. Og vatikanet er vel ikke akkurat kjent for å være mest opptatt av å gjøre realistiske justeringer i gamle "lover". Paulus var vel på mange måter en radikaler i forhold til tidligere paver - og han var ikke akkurat "mild" i alle sine uttalelser. ".............................." 0 Siter
Prozak Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Tja, si ikke det. Mange mener jo at bibelen er MOT onani, og en mann må nødvendigvis onanere for å kunne delta i IVF. Men viktigere skulle jeg tro det er at man kaster befruktede egg, se innlegg ovenfor. Man KAN vel "operere" ut sædceller om det skulle være nødvendig, selv om det blir litt vel tungvindt. "..................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Nå skjønner jeg bedre hvorfor onani er synd. Broren er død, og istedenfor å gråte nesa sår og rød, så ronker han lystig i vei før han puler enka. Fysjom! *LOL* "..............................." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.