Gå til innhold

spm vedrørende prosess ifht uførestrygd

Anbefalte innlegg

Gjest er i prosess
Skrevet

Hei, jeg har et spm som går på dette å søke trygd. Har hatt en diagnose i 33 år, og har jobbet i 10 etter å ha vært på yrkesmessig attføring. Kjenner nå at kroppen sier STOPP STOPP STOPP.-- (det har den forøvrig sagt tidligere også, men jeg har ignorert dette og har hatt en ståpåvilje som jeg forøvrig er veldig stolt av)

Nå har jeg, i samråd med legen bestemt at vi skal søke uførestrygd. Det er vel slik at jeg må gå minst 1 år sykemeldt før jeg kan gå over på trygd. (om jeg får innvilget da) Men at vi bør søke 3-4-5 mne da saksbehandlingstiden er lang..

Mitt spm er....

Kan trygdekontoret si at jeg må prøve et annet type yrke? Går jeg da på attføring etter sykemeldingen? Jeg har leddgikt og har som sagt hatt dette i mange år., men jeg er ikke 100% sikker på at jeg får trygd for det.. vet at de gjør mange forsøk på å få en tilbake i arbeid.

Noen som kan fortelle meg litt om prosessen etter at man har søkt, og evt har fått innvilget??

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...