Gå til innhold

Skjermen min....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk bare litt lyst til å skrive litt om skjermen min. Som er helt fantastisk. En Eizo F550i-w. Faren min fikk den til hjemmekontoret sitt i 1993. Det var vel noe av det råeste som fantes på den tiden. 17 tommer og greier. Og dyr, mener den kostet nesten 8000 kroner. Etter 2 år byttet han den ut og jeg, da fattig student, arvet den og siden har jeg hatt den. Maskiner har kommet og gått men Eizoen har bestått, med fantastisk bilde og uten tull av noe slag. Sikkert minst 8 timer hver dag i studier, jobb, spill og moro. Byttet ut maskinen for et par måneder siden og spanderte på meg ny skjerm, en 19 tommer flat av ikke billigste sort. Men etter 2 uker var kravet fra både kone og barn(og meg) - Eizoen måtte tilbake. Så nå lever 19 tommeren et litt tilbaketrukket liv som skjerm på gammelmaskinen, mens Eizoen fremdeles er skjermsjef i huset. Kanskje jeg dør før den???

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Men tenk på hvor mye stråling det er fra en 12 år gammel skjerm. Hadde ikke hatt'n i mitt hus, nei!

Skrevet

En 17" crt skjerm som er bedre enn en 19" flatskjerm????? Steike, det må være en skjerm utenom det vanlige :-)

".................................."

Skrevet

En 17" crt skjerm som er bedre enn en 19" flatskjerm????? Steike, det må være en skjerm utenom det vanlige :-)

".................................."

Om den er bedre, rent objektivt sett, skal jeg ikke påstå. Det er den nok helt sikkert ikke. Det handler vel mer om vane og nostalgi. Og så er det jo litt kult å ha en nesten-museumsgjenstad som fungerer like godt som da den var ny....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...