Gå til innhold

Reagerer på noe på soverommet...?

Anbefalte innlegg

Har nettopp utviklet allergi. Tar medisin om morgenen, den hjelper mot vondt i halsen etc. Men jeg blir verre igjen når jeg legger meg, og nå har jeg tre netter på rad måttet ty til cosylan for i det hele tatt å få sove. Har nettopp røska ut dyner, gardiner, etc og skal støvsuge og vaske rund baut. Men finnes det kanskje noen medisiner som hjelper bedre enn dem jeg tar (Loratadin)? Innmari glad for tips!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/186278-reagerer-p%C3%A5-noe-p%C3%A5-soverommet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

mil1365380270

Har du vasket dynene og putene også? Overmadrassene? Bruk antistatisk klut og gå over veggene. Det kan du bruke på gulvet også, bedre enn støvsuging og vasking. Hvis du ikke er veldig nøye når du vasker, og har helt rent vann hele tiden, da. Ta opp madrassene og tørk støv der også, hvis du har løse madrasser :-)

Reagerer du på dun? Vaskemiddelet?

Har du vasket dynene og putene også? Overmadrassene? Bruk antistatisk klut og gå over veggene. Det kan du bruke på gulvet også, bedre enn støvsuging og vasking. Hvis du ikke er veldig nøye når du vasker, og har helt rent vann hele tiden, da. Ta opp madrassene og tørk støv der også, hvis du har løse madrasser :-)

Reagerer du på dun? Vaskemiddelet?

Dyner og puter er under vasking nå. Mannen min sverger til dunputer. De har jeg nå kastet... Orker ikke en sånn natt til.

mil1365380270

Dyner og puter er under vasking nå. Mannen min sverger til dunputer. De har jeg nå kastet... Orker ikke en sånn natt til.

I gamle dager luftet man alltid dyner, og det er kanskje ikke så dumt? Med pollenallergi, ikke utelufting så klart, men få ut fuktigheten. Midd trives når det er fuktig og varmt, og dun holder bedre på fukt enn synt.

Vet ikke om det har noe å si, men siden de liker fukt, skulle man tro det ble færre, jo dårligere levevilkår man lager? Det er min teori, så her luftes dynene ;-)

Annonse

Ørkenvandreren

Behøver ikke være noe på soveromet. Hvis du lufter med vinduet opp, kan det godt være pollen som kommer inn i rommet.

Fikk du ikke beskjed om _hva_ du reagerer på, når du fikk konstatert allergi???? Det må du finne ut av - det er helt vesentlig i arbeidet med å redusere eksponeringen mot de allergifremkallende stoffene.

• 3 uker senere...

Trenger ikke å være noe på soverommet.....

1) Ofte kommer reksjonen noe "forsinket" for mitt vedkommende.

2) Når du sover, roer immunforsvaret seg også. Allergireaksjoner mm. merkes tydeligst/ blusser opp om natten.

Du kan evt gjøre en motsatt eliminasjon: Legg deg på et annet rom dersom du ikke blir syk da. Innfør deretter en og en ting fra soverommet inntil du finner en ting du reagerer på....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...