Gjest Matvraket Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Eller er jeg helt på bærtur? Har startet et nytt og bedre liv, og prøver å spise mer riktig og sunn mat. Både for å gå ned i vekt, og for å få mer energi og generelt føle meg bedre. Menyen i løpet av en dag kan se slik ut: Frokost: Smoothie med 1 appelsin, 1 eple, 1 kiwi, noen jordbær, en dl naturellyoghurt, 1 ss linfrø og 1 ss solsikkefrø. Stort glass vann. Lunsj: Mye grønn salat, 100 g kalkunskinke, 1 egg, 1 tomat, agurk, rød/gul/grønn paprika, 1 ss cottage cheese + ett glass vann (m/ agurk og sitronskiver) Middag: En kyllingfilèt (eller fisk, som oftest torsk), linsepurè (m løk, hvitløk og selleri), grønn salat m tomat, agurk og paprika. Innimellom m/ristede pinjekjerner og litt hjemmelaget tzatzikidressing. Kvelds: Smoothie som til frokost, men uten frø og yoghurt.Varierer selvsagt fruktene en del, men bruker ca 3 frukter per smoothie. Jeg føler meg sunn, men er dette egentlig slankemat? Føler både at jeg spiser for mye og at jeg kanskje spiser for mye frukt og for lite grønnsaker? Burde kanskje også få i meg litt mer proteiner, men hvor skal jeg putte det inn i menyen? Hvis jeg får søtsug på kveldene spiser jeg forresten noen (fem-seks) tørkede aprikoser og innbiller meg at det er bedre enn sjokolade/potetgull som helst blir alternativet... 0 Siter
kaffepiken Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Kanskje du kunne byttet ut smoothien på kvelden med et par knekkebrød eller en skive grovt brød, f.eks med lett gulost. Så får du litt mer fiber og variasjon + kalsium. Men jeg syns det hørtes veldig sunt og godt ut, det der. Du får jo bra med protein og rikelig frukt og grønt. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Jeg synes det høres ut som om du spiser litt lite. Og at du ikke får i deg nok fiber. 0 Siter
Gjest Matvraket Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Jeg synes det høres ut som om du spiser litt lite. Og at du ikke får i deg nok fiber. Ja, hvis jeg skal være ærlig med meg selv så spiser jeg nok som regel litt mer enn dette, at smoothien på kvelden blir mellommåltid, og så spiser jeg en skive grovt brød eller to senere med hamburgerrygg eller syltetøy (ikke det sunneste men, er Noras uten tilsatt sukker ihvertfall). 0 Siter
lalala1365380457 Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 håper og regner med du drikker mere vann enn de to store glassene du skrev. om du ønsker å gå ned bør du drikke minst 6-8glass vann om dagen. bortsett fra det er det flott at du har kuttet ned såpass mye på karbohydrater, det hjelper på masse. men som andre har skrevet bør du nok spise f.eks. en grovbrødskive til frokost for å få i deg fiber. ellers er det viktig at du får i deg nok vitaminer om du ønsker å gå ned. prøv å spise ditt siste måltid ca 19 - 1930, du bør spise minst mulig på kvelden! ellers hadde det vert bedre om du spiste mindre frukt og mere grønnsaker ja. frukt inneholder en del sukker. kutter man ut mesteparten av sukkeret og karbohydratene er man så godt som garantert å gå ned. ang middagene dine og lunchen; det er ikke så veldig stor forskjell på hvilken kjøttype du spiser, så lenge det er rent kjøtt/sjømat kan du spise det med god samvittighet! generellt; jo mindre maten har blitt tilberedet av leverandørene jo sunnere er den! =) 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Du bør uansett satse på et variert kosthold. Ikke dytte i deg samme maten hver dag. Det viktige er å gå for proteinrik føde ca. hver 3. time, hvorpå ditt siste måltid inntas ca. 2 timer før leggetid. Ikke 19:00 (som en skriver under her) med mindre du legger deg klokka 21:00. Karbohydrater er heller ikke et onde, selv om enkelte åpenbart har fått det for seg. Hvis jeg var deg ville jeg også trent noen ganger i uka. 0 Siter
Gjest Matvraket Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Du bør uansett satse på et variert kosthold. Ikke dytte i deg samme maten hver dag. Det viktige er å gå for proteinrik føde ca. hver 3. time, hvorpå ditt siste måltid inntas ca. 2 timer før leggetid. Ikke 19:00 (som en skriver under her) med mindre du legger deg klokka 21:00. Karbohydrater er heller ikke et onde, selv om enkelte åpenbart har fått det for seg. Hvis jeg var deg ville jeg også trent noen ganger i uka. Jepp, det er planen. Bare så ufattelig tungt å komme i gang :-/ Men jeg innser jo at trening også må til, så jeg får bite tennene sammen og få ræva opp av sofaen.. 0 Siter
Gjest Matvraket Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 håper og regner med du drikker mere vann enn de to store glassene du skrev. om du ønsker å gå ned bør du drikke minst 6-8glass vann om dagen. bortsett fra det er det flott at du har kuttet ned såpass mye på karbohydrater, det hjelper på masse. men som andre har skrevet bør du nok spise f.eks. en grovbrødskive til frokost for å få i deg fiber. ellers er det viktig at du får i deg nok vitaminer om du ønsker å gå ned. prøv å spise ditt siste måltid ca 19 - 1930, du bør spise minst mulig på kvelden! ellers hadde det vert bedre om du spiste mindre frukt og mere grønnsaker ja. frukt inneholder en del sukker. kutter man ut mesteparten av sukkeret og karbohydratene er man så godt som garantert å gå ned. ang middagene dine og lunchen; det er ikke så veldig stor forskjell på hvilken kjøttype du spiser, så lenge det er rent kjøtt/sjømat kan du spise det med god samvittighet! generellt; jo mindre maten har blitt tilberedet av leverandørene jo sunnere er den! =) Jo, selvsagt drikker jeg mer enn dette ;-) Drikker et stort glass vann til hvert måltid, og bruker ellers vann som tørstedrikk. Synder litt med tab-xtra innimellom. Drikker også noen kopper te i løpet av en dag, men har gått over fra sort til grønn te som visstnok er sunnere. :-) 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Jepp, det er planen. Bare så ufattelig tungt å komme i gang :-/ Men jeg innser jo at trening også må til, så jeg får bite tennene sammen og få ræva opp av sofaen.. Kjøp deg en mp3-spiller. Da blir det mye morsommere å få ræva i gir! 0 Siter
Gjest Matvraket Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Kjøp deg en mp3-spiller. Da blir det mye morsommere å få ræva i gir! Er du tankeleser? *paranoid* ;-) Satt akkurat og hørte på A Perfect Circle og tenkte yess! her er redningen, må kjøpe mp3-spiller, fylle med mykje god musikk og ut på tur :-) 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Er du tankeleser? *paranoid* ;-) Satt akkurat og hørte på A Perfect Circle og tenkte yess! her er redningen, må kjøpe mp3-spiller, fylle med mykje god musikk og ut på tur :-) Det er redningen! Kan ikke fatte og begripe at noen orker å løpe/gå turer uten musikk. 0 Siter
Freya Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Det er redningen! Kan ikke fatte og begripe at noen orker å løpe/gå turer uten musikk. Enig! Sitter og lader minidiscen (ja, jeg lever i steinalderen ennå) med gå-musikk á la M.Angelica, og skal straks ut og vandre med musikk i øret! 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Enig! Sitter og lader minidiscen (ja, jeg lever i steinalderen ennå) med gå-musikk á la M.Angelica, og skal straks ut og vandre med musikk i øret! Bra du fikk noen gode råd, selv om jeg personlig ville gått for helt annet musikk. 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Enig! Sitter og lader minidiscen (ja, jeg lever i steinalderen ennå) med gå-musikk á la M.Angelica, og skal straks ut og vandre med musikk i øret! Hi hi..jeg skal straks ut å gå jeg og! 0 Siter
Freya Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Bra du fikk noen gode råd, selv om jeg personlig ville gått for helt annet musikk. Smaken er som baken! 0 Siter
Freya Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Hi hi..jeg skal straks ut å gå jeg og! Jeg går nå! *marsj, marsj, marsj* 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Smaken er som baken! Jupp. Den er delt. 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Jeg går nå! *marsj, marsj, marsj* Har du med den bærbare pc'n når du går, (siden du går nå) ? *knis* Pssst..nå har jeg sett bildet av deg. Du ligner jo ikke i det hele tatt på sånn jeg så for meg 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Smaken er som baken! ..den er helt ræva? Hi hi 0 Siter
lalala1365380457 Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Jo, selvsagt drikker jeg mer enn dette ;-) Drikker et stort glass vann til hvert måltid, og bruker ellers vann som tørstedrikk. Synder litt med tab-xtra innimellom. Drikker også noen kopper te i løpet av en dag, men har gått over fra sort til grønn te som visstnok er sunnere. :-) te og kaffe kan du drikke så mye du vil av når du slanker deg =) men te er vel sunnere enn kaffe, men leste noe om at kaffe er bra igjen om man trener under veis, noen stoffer som hjelper på forbrenning lrnosånt 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.