lalala1365380457 Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Du bør uansett satse på et variert kosthold. Ikke dytte i deg samme maten hver dag. Det viktige er å gå for proteinrik føde ca. hver 3. time, hvorpå ditt siste måltid inntas ca. 2 timer før leggetid. Ikke 19:00 (som en skriver under her) med mindre du legger deg klokka 21:00. Karbohydrater er heller ikke et onde, selv om enkelte åpenbart har fått det for seg. Hvis jeg var deg ville jeg også trent noen ganger i uka. om du slanker deg så er det en fordel om det siste måltidet spises 3-4 timer før du legger deg, om man slutter å spise tidligere er det bare ett pluss! 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 om du slanker deg så er det en fordel om det siste måltidet spises 3-4 timer før du legger deg, om man slutter å spise tidligere er det bare ett pluss! Tull. Det avhenger helt og holdent av hva du spiser. En stor pizza 2 timer før man legger seg er aldri spesielt lurt, men det er ikke spesielt lurt i utgangspunktet hvis man skal ned i vekt, mens et mindre proteinrikt måltid vil gjøre kroppen godt. 0 Siter
lalala1365380457 Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Tull. Det avhenger helt og holdent av hva du spiser. En stor pizza 2 timer før man legger seg er aldri spesielt lurt, men det er ikke spesielt lurt i utgangspunktet hvis man skal ned i vekt, mens et mindre proteinrikt måltid vil gjøre kroppen godt. jaha, jeg regner med du da har høy utdanning innenfor dette siden du sier imot slankeeksperter og kostogerneringseksperter?! man bør slutte å spise 3-4timer før man legger seg! 0 Siter
Sofline Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Du bør uansett satse på et variert kosthold. Ikke dytte i deg samme maten hver dag. Det viktige er å gå for proteinrik føde ca. hver 3. time, hvorpå ditt siste måltid inntas ca. 2 timer før leggetid. Ikke 19:00 (som en skriver under her) med mindre du legger deg klokka 21:00. Karbohydrater er heller ikke et onde, selv om enkelte åpenbart har fått det for seg. Hvis jeg var deg ville jeg også trent noen ganger i uka. Proteinrik føde så mange ganger i døgnet er vist mest til folk som trener hardt. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 jaha, jeg regner med du da har høy utdanning innenfor dette siden du sier imot slankeeksperter og kostogerneringseksperter?! man bør slutte å spise 3-4timer før man legger seg! Som du burde vite har vi noe i kroppen som heter muskler. De fleste av oss, i hvert fall de av oss som kan bevege oss, har det. Dersom du spiser ditt siste måltid klokken 19:00, legger deg klokken 23:00, altså 4 timer senere, sover i 7 timer til klokka er 06:00, blir dette totalt 11 timer uten mat. Musklene dine trenger næring selv når du sover. Du trenger derfor og ha inntatt proteiner. Disse vil ikke gjøre deg fet, men de vil sørge for at du ikke mister muskler. Og når du vil miste fett er det ikke muskler du vil miste. Selv om idiotslavene til Grete Roede tror at en kilo er en kilo og så lenge man mister denne kiloen er det gull og grønne skoger, er det ikke slik det fungerer. Det er enklere og miste muskler enn fett, noe som medfører at, ja, du har gjetter rett, mange slankere mister mer muskler enn fett. Hva skjer når du mister 1 kilo i kroppsvekt og denne kiloen er muskler? Jo, det som skjer da er at fettprosenten din går opp. Det er enkel matematikk. Prosentrening og greier, for å fortsette barnhagespråket mitt. Ikke nok med at du mister muskler og øker i fettprosent er det et faktum at mer muskler sørger for høyere forbrenning. Altså er også det en veldig god grunn til at du bør unngå å miste muskler. Selv ville jeg, dog innser jeg at det blir i overkant fanatisk for folk flest, dyttet i meg ca. 30 gram proteiner blandet i vann umiddelbart før jeg la meg om kvelden. Det er viktigst for de som trener styrke, helt korrekt, men det ville også gjort godt for en vanlig person som lever på diett. Når Grete Roede og de andre som tar penger for sine banale kurs holder foredrag for sauene sine, er de ikke dummere enn at de vet at du og de andre pengegiverne tror en kilo er en kilo uansett om det er vann, fett eller muskler man mister. Og ved å kutte ut det siste måltidet vil du meget mulig synke raskere i vekt, men du når ikke ditt mål dersom det er fett du vil miste. Så vidt jeg vet er det fett de fleste vil miste. Jeg har ikke høy utdannelse innen dette, men jeg har 10 år med aktiv trening og har nok lest mer på området enn de fleste. Du, derimot, ser ut til og ha lest ei bok og stoler blindt på den. 0 Siter
Sofline Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Du bør også få i deg noe fiber og kalk (melkeprodukter). Kanskje litt mer grønnsaker også, det er mye godt man kan lage til middag: alle slags supper (blomkål, løk, tomat+++), tomatsalat, råkostsalat med rosiner (inneholder mye bra), agurksalat (uten sukker), alle slags grønnsaker stekt i ovnen. Det er mye å velge mellom. Husk: spis variert! 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Proteinrik føde så mange ganger i døgnet er vist mest til folk som trener hardt. Sant nok, men i motsetning til fett og karbohydrater er det proteiner det er vanskeligst å få i seg. Når jeg snakker om proteinrik føde snakker jeg ikke om måltider bestående av 100 % proteiner, men helt vanlig mat som ikke baserer seg på karbohydrater med fett og en brøkdel proteiner. Altså brød med gulost. Selv ville jeg, dersom jeg skulle kvittet meg med fettet mitt, hentet 30-40 % av kaloriene mine fra proteiner, 10 % fra fett og resten fra karbohydrater. Den (ironisk nok) halvfeite Fedon ville naturligvis vridd seg i graven enda han ikke er dau ennå over noe sånt, men uansett hvor mye spalteplass fanatikerne får, og folk som nærmest ber oss kutte ut det som er av karbohydrater fra kostholdet vårt er uten tvil fanatikere, så funker det. Det funket for 10 år siden og det funker ennå. 0 Siter
Sofline Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Som du burde vite har vi noe i kroppen som heter muskler. De fleste av oss, i hvert fall de av oss som kan bevege oss, har det. Dersom du spiser ditt siste måltid klokken 19:00, legger deg klokken 23:00, altså 4 timer senere, sover i 7 timer til klokka er 06:00, blir dette totalt 11 timer uten mat. Musklene dine trenger næring selv når du sover. Du trenger derfor og ha inntatt proteiner. Disse vil ikke gjøre deg fet, men de vil sørge for at du ikke mister muskler. Og når du vil miste fett er det ikke muskler du vil miste. Selv om idiotslavene til Grete Roede tror at en kilo er en kilo og så lenge man mister denne kiloen er det gull og grønne skoger, er det ikke slik det fungerer. Det er enklere og miste muskler enn fett, noe som medfører at, ja, du har gjetter rett, mange slankere mister mer muskler enn fett. Hva skjer når du mister 1 kilo i kroppsvekt og denne kiloen er muskler? Jo, det som skjer da er at fettprosenten din går opp. Det er enkel matematikk. Prosentrening og greier, for å fortsette barnhagespråket mitt. Ikke nok med at du mister muskler og øker i fettprosent er det et faktum at mer muskler sørger for høyere forbrenning. Altså er også det en veldig god grunn til at du bør unngå å miste muskler. Selv ville jeg, dog innser jeg at det blir i overkant fanatisk for folk flest, dyttet i meg ca. 30 gram proteiner blandet i vann umiddelbart før jeg la meg om kvelden. Det er viktigst for de som trener styrke, helt korrekt, men det ville også gjort godt for en vanlig person som lever på diett. Når Grete Roede og de andre som tar penger for sine banale kurs holder foredrag for sauene sine, er de ikke dummere enn at de vet at du og de andre pengegiverne tror en kilo er en kilo uansett om det er vann, fett eller muskler man mister. Og ved å kutte ut det siste måltidet vil du meget mulig synke raskere i vekt, men du når ikke ditt mål dersom det er fett du vil miste. Så vidt jeg vet er det fett de fleste vil miste. Jeg har ikke høy utdannelse innen dette, men jeg har 10 år med aktiv trening og har nok lest mer på området enn de fleste. Du, derimot, ser ut til og ha lest ei bok og stoler blindt på den. Man kan ikke opprettholde muskelmassen bare ved å drikke proteindrikk. Man skal bevege seg (det regner jeg med du vet siden du virker som du vet en masse om trening) -dèt er aller viktigst. Og man kan godt ha både masse muskler og mye fett på kroppen samtidig. En person på normalt bevegelsesnivå får i seg nok proteiner ved å spise litt kjøttpålegg på brødskiven og en biff eller noen kylliglår til middag. 0 Siter
Sofline Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Sant nok, men i motsetning til fett og karbohydrater er det proteiner det er vanskeligst å få i seg. Når jeg snakker om proteinrik føde snakker jeg ikke om måltider bestående av 100 % proteiner, men helt vanlig mat som ikke baserer seg på karbohydrater med fett og en brøkdel proteiner. Altså brød med gulost. Selv ville jeg, dersom jeg skulle kvittet meg med fettet mitt, hentet 30-40 % av kaloriene mine fra proteiner, 10 % fra fett og resten fra karbohydrater. Den (ironisk nok) halvfeite Fedon ville naturligvis vridd seg i graven enda han ikke er dau ennå over noe sånt, men uansett hvor mye spalteplass fanatikerne får, og folk som nærmest ber oss kutte ut det som er av karbohydrater fra kostholdet vårt er uten tvil fanatikere, så funker det. Det funket for 10 år siden og det funker ennå. Ja-ja, det er jeg da helt enig i. Man kan ikke leve uten karbohydrater. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Man kan ikke opprettholde muskelmassen bare ved å drikke proteindrikk. Man skal bevege seg (det regner jeg med du vet siden du virker som du vet en masse om trening) -dèt er aller viktigst. Og man kan godt ha både masse muskler og mye fett på kroppen samtidig. En person på normalt bevegelsesnivå får i seg nok proteiner ved å spise litt kjøttpålegg på brødskiven og en biff eller noen kylliglår til middag. Jeg forutsetter naturligvis at alle beveger seg. Det er klart man kan ha både muskler og fett på kroppen samtidig, men kroppen kvitter seg med muskler før fett dersom du ikke får i deg nok kcal per dag. Og mange spiser alt for lite, noe som medfører at kroppen lagrer fett og kvitter seg med muskler, og fettprosenten går opp samtidig som forbrenninga går ned. Det sier seg selv at det er lite ønskelig. 0 Siter
Sofline Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Jeg forutsetter naturligvis at alle beveger seg. Det er klart man kan ha både muskler og fett på kroppen samtidig, men kroppen kvitter seg med muskler før fett dersom du ikke får i deg nok kcal per dag. Og mange spiser alt for lite, noe som medfører at kroppen lagrer fett og kvitter seg med muskler, og fettprosenten går opp samtidig som forbrenninga går ned. Det sier seg selv at det er lite ønskelig. De fleste som mister muskler pga. manglende bevegelse. Det er jo ikke nok å bare lee på seg for å hente posten og gå på do (ekstremt eksempel). Hvis man mister muskler og er normalvektig, blir man tynnere (selv om det ikke er på den ønskelige måte). Jeg snakker av erfaring der. De tykke amerikanerne er ikke tykke fordi de får for lite å spise! 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Ja-ja, det er jeg da helt enig i. Man kan ikke leve uten karbohydrater. Man kan fint kjøre en fanatisk 0-karbodiett i ett år og gå ned masse i vekt, men de som gjør det vil rimelig sikkert få den midt i trynet igjen den dagen de begynner å spise normalt og sjokkerer kroppen med karbohydrater. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 De fleste som mister muskler pga. manglende bevegelse. Det er jo ikke nok å bare lee på seg for å hente posten og gå på do (ekstremt eksempel). Hvis man mister muskler og er normalvektig, blir man tynnere (selv om det ikke er på den ønskelige måte). Jeg snakker av erfaring der. De tykke amerikanerne er ikke tykke fordi de får for lite å spise! Du undervurderer betydningen av kostholdet. Et ekstremeksempel, men blant bodybuildere er det en kjensgjerning at kostholdet betyr noe sånt som 70 %, hvilen 20 % og treninga 10 %. Det sier i det minste noe om hvor vannvittig viktig kostholdet er. Amerikanerne er feite fordi de spiser ekstremt mye feit mat. Ikke fordi de spiser for lite mat. Men en som vil finne sommerformen vil aldri klare det ved å spise for lite. Det er ikke uvanlig at beinrangler på 40 kilo og med spiseforstyrrelser har en fettprosent på opp mot 20 %. Nettopp fordi det er musklene de mister først. 0 Siter
Freya Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Har du med den bærbare pc'n når du går, (siden du går nå) ? *knis* Pssst..nå har jeg sett bildet av deg. Du ligner jo ikke i det hele tatt på sånn jeg så for meg Nei, jeg har den stasjonære pc'n i en ryggsekk, og en laaang kabel etter meg. Ang. bildet: Ditto! Trodde du hadde langt mørkt hår. Tar alltid feil av sånt. 0 Siter
Freya Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 ..den er helt ræva? Hi hi Evt. den er delt i to og full av dritt! 0 Siter
Freya Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 te og kaffe kan du drikke så mye du vil av når du slanker deg =) men te er vel sunnere enn kaffe, men leste noe om at kaffe er bra igjen om man trener under veis, noen stoffer som hjelper på forbrenning lrnosånt Kaffe og te er vanndrivende, så det er viktig å drikke ekstra mye vann hvis man drikker kaffe eller te. Man bør forøvrig drikke ca 2 liter vann daglig. 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Nei, jeg har den stasjonære pc'n i en ryggsekk, og en laaang kabel etter meg. Ang. bildet: Ditto! Trodde du hadde langt mørkt hår. Tar alltid feil av sånt. He he..da blir du jo sterk av å gå tur da! ...eller det spørs vel hvor lang kabelen din er Jeg her vel mer lyst enn mørkt ja =) 0 Siter
Freya Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 He he..da blir du jo sterk av å gå tur da! ...eller det spørs vel hvor lang kabelen din er Jeg her vel mer lyst enn mørkt ja =) Nei, jeg går jo bare i sirkler på gårdsplassen her, så klart. Mens jeg doler. 0 Siter
flisa Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Sant nok, men i motsetning til fett og karbohydrater er det proteiner det er vanskeligst å få i seg. Når jeg snakker om proteinrik føde snakker jeg ikke om måltider bestående av 100 % proteiner, men helt vanlig mat som ikke baserer seg på karbohydrater med fett og en brøkdel proteiner. Altså brød med gulost. Selv ville jeg, dersom jeg skulle kvittet meg med fettet mitt, hentet 30-40 % av kaloriene mine fra proteiner, 10 % fra fett og resten fra karbohydrater. Den (ironisk nok) halvfeite Fedon ville naturligvis vridd seg i graven enda han ikke er dau ennå over noe sånt, men uansett hvor mye spalteplass fanatikerne får, og folk som nærmest ber oss kutte ut det som er av karbohydrater fra kostholdet vårt er uten tvil fanatikere, så funker det. Det funket for 10 år siden og det funker ennå. Du mener Atkins - ikke Fedon. Fedon sier det samme som deg omtrent. 0 Siter
flisa Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Som du burde vite har vi noe i kroppen som heter muskler. De fleste av oss, i hvert fall de av oss som kan bevege oss, har det. Dersom du spiser ditt siste måltid klokken 19:00, legger deg klokken 23:00, altså 4 timer senere, sover i 7 timer til klokka er 06:00, blir dette totalt 11 timer uten mat. Musklene dine trenger næring selv når du sover. Du trenger derfor og ha inntatt proteiner. Disse vil ikke gjøre deg fet, men de vil sørge for at du ikke mister muskler. Og når du vil miste fett er det ikke muskler du vil miste. Selv om idiotslavene til Grete Roede tror at en kilo er en kilo og så lenge man mister denne kiloen er det gull og grønne skoger, er det ikke slik det fungerer. Det er enklere og miste muskler enn fett, noe som medfører at, ja, du har gjetter rett, mange slankere mister mer muskler enn fett. Hva skjer når du mister 1 kilo i kroppsvekt og denne kiloen er muskler? Jo, det som skjer da er at fettprosenten din går opp. Det er enkel matematikk. Prosentrening og greier, for å fortsette barnhagespråket mitt. Ikke nok med at du mister muskler og øker i fettprosent er det et faktum at mer muskler sørger for høyere forbrenning. Altså er også det en veldig god grunn til at du bør unngå å miste muskler. Selv ville jeg, dog innser jeg at det blir i overkant fanatisk for folk flest, dyttet i meg ca. 30 gram proteiner blandet i vann umiddelbart før jeg la meg om kvelden. Det er viktigst for de som trener styrke, helt korrekt, men det ville også gjort godt for en vanlig person som lever på diett. Når Grete Roede og de andre som tar penger for sine banale kurs holder foredrag for sauene sine, er de ikke dummere enn at de vet at du og de andre pengegiverne tror en kilo er en kilo uansett om det er vann, fett eller muskler man mister. Og ved å kutte ut det siste måltidet vil du meget mulig synke raskere i vekt, men du når ikke ditt mål dersom det er fett du vil miste. Så vidt jeg vet er det fett de fleste vil miste. Jeg har ikke høy utdannelse innen dette, men jeg har 10 år med aktiv trening og har nok lest mer på området enn de fleste. Du, derimot, ser ut til og ha lest ei bok og stoler blindt på den. Igjen - du sier det samme som Fedon, tro det eller ei. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.