Gå til innhold

Er dette sunn mat/slankemat?

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

har du ikke bedre argumentasjonsmåte enn det å være nedlatende til folk??

nok en gang, hvis du leser det lange innlegget jeg skrev så har du det jeg sier!! skjønner ikke hvorfor jeg skal forklare meg mere? eller trenger du å få det i 'barnehagespråk' tilbake?

seriøst, tro hva du vil! I DON'T CARE!

Tror ikke du er den rette til å snakke min diskusjonsteknikk. Jeg har i det minste forklart deg hvorfor det å spise kveldens siste måltid 3-4 timer (eller mer) før man legger seg ikke er ideelt. Men jeg skal ta selvkritikk for at jeg overvurderte dine kunnskaper om muskler og dermed trodde du klarte å resonnere deg fram til poenget mitt.

Eller nei. Når jeg tenker etter skrev jeg vel egentlig det i et av mine første innlegg til deg.

Men du har nok rett. Jeg har tross alt ingen utdannelse innen ernæring.

• Svar 87
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

24

• lalala1365380457

22

• Freya

8

• Sofline

5

Mest aktive i denne tråden

lalala1365380457
Skrevet

Tror ikke du er den rette til å snakke min diskusjonsteknikk. Jeg har i det minste forklart deg hvorfor det å spise kveldens siste måltid 3-4 timer (eller mer) før man legger seg ikke er ideelt. Men jeg skal ta selvkritikk for at jeg overvurderte dine kunnskaper om muskler og dermed trodde du klarte å resonnere deg fram til poenget mitt.

Eller nei. Når jeg tenker etter skrev jeg vel egentlig det i et av mine første innlegg til deg.

Men du har nok rett. Jeg har tross alt ingen utdannelse innen ernæring.

jeg har også forklart deg hvorfor man ikke bør spise så sent som 2 timer før man legger seg, så ikke kom å si det som om jeg bare er usakelig!

vi kan vel være enige om en ting; vi er uenige ;)

ShitDiddelyDo
Skrevet

While a couple of snacks are a good thing during the day—they give your metabolism a little boost so you burn calories, they give you an energy lift, and they help you spread out your calories so you don’t overeat at any one meal—late-night snacking is one of the worst habits you can get in to. When you eat just before bed, you don’t get the same metabolism-boosting benefit as you do during the day, because a couple of hours after dinner your body begins preparing for sleep. This natural slackening of your metabolic rate overrides any metabolic boost you might get from eating. Once you hit the pillow, the only calories you’re going to use are the basic calories you need to keep your heart beating and your lungs breathing and allow your eyes to move in REM sleep.

Jeg er imponert.

Må jeg også forklare deg hvor lite kalorier proteiner inneholder?

"When you eat just before bed"

Er dette to timer?

Det eneste man bør spise "just before bed", er eventuelt en proteindrink bestående av rene proteiner. Ikke mat.

Ca. 2 timer før, som skrevet over, bør man spise dagens siste måltid, og det bør være basert på mest mulig proteiner.

Å være ferdig med sitt siste måltid mat klokken 21:00, dersom man legger seg klokken 23:00, kan vel knapt kalles "just before bed".

Jeg har aldri vært uenig i at man ikke skal dytte i seg noen brødskiver på sengekanten.

Ja, jeg tror vi kan si oss ferdig med dette og si oss uenige.

lalala1365380457
Skrevet

Jeg er imponert.

Må jeg også forklare deg hvor lite kalorier proteiner inneholder?

"When you eat just before bed"

Er dette to timer?

Det eneste man bør spise "just before bed", er eventuelt en proteindrink bestående av rene proteiner. Ikke mat.

Ca. 2 timer før, som skrevet over, bør man spise dagens siste måltid, og det bør være basert på mest mulig proteiner.

Å være ferdig med sitt siste måltid mat klokken 21:00, dersom man legger seg klokken 23:00, kan vel knapt kalles "just before bed".

Jeg har aldri vært uenig i at man ikke skal dytte i seg noen brødskiver på sengekanten.

Ja, jeg tror vi kan si oss ferdig med dette og si oss uenige.

i det jeg hentet dette klippet fra var det snakk om å foretrekke senest 3 timer.

å det med proteiner har jeg forklart ganske nøye i det lange innlegget hva som skjer om det ikke brukes opp..

lei av å snakke til en vegg..

jess, vi er uenige.

fei1365380229
Skrevet

3-4 timer, generellt ikke etter 19-1930 mener jeg at jeg skreve en eller annen plass. hehe, ble så mange innlegg her at jeg har ikke peling på hvor jeg skrev det.

såklart er det forskjell om man tar en lett suppe, litt frukt, youghurt e.l., men man bør generellt unngå kveldsspising under slanking.

Jeg bare må spise kvelds ellers så ligger magen min og gnager hele natten. Spiser et stk. rugbrød med magert pålegg, litt melon, noen nøtter og 2 tørkede aprikos. Dette spises ca. kl. 2030 og vi legger oss ved 2230/2300 tiden. Har nå gått ned 12 kg :o)

lalala1365380457
Skrevet

Jeg bare må spise kvelds ellers så ligger magen min og gnager hele natten. Spiser et stk. rugbrød med magert pålegg, litt melon, noen nøtter og 2 tørkede aprikos. Dette spises ca. kl. 2030 og vi legger oss ved 2230/2300 tiden. Har nå gått ned 12 kg :o)

oioi, 12kg, gratulerer =) det er skikkelig bra da!

bare ett tips om magen 'gnager', hjelper med varm drikke, litt varm buljong, melk med litt honning i e.l. iallefall til meg når jeg slutter å spise ca 19-1930.

uansett, kjempeflott at du har klart å gå ned så mye og lykke til videre ;)

fei1365380229
Skrevet

oioi, 12kg, gratulerer =) det er skikkelig bra da!

bare ett tips om magen 'gnager', hjelper med varm drikke, litt varm buljong, melk med litt honning i e.l. iallefall til meg når jeg slutter å spise ca 19-1930.

uansett, kjempeflott at du har klart å gå ned så mye og lykke til videre ;)

Drikker varm te med natrena på kvelden, gjelds det?

Har bare 4-5 kg igjen nå :o). Skal klare det, men tar det megasakte.

lalala1365380457
Skrevet

Drikker varm te med natrena på kvelden, gjelds det?

Har bare 4-5 kg igjen nå :o). Skal klare det, men tar det megasakte.

tror nok du klarer det ja når du har klart så mye allerede =)

hvis du synes varm te funker så gjør det det ;) godt med noe varmt i magen når man skal legge seg, synes iallefall jeg =)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...