Freya Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Har lyst til å kjøpe meg noen skikkelige tursko, som jeg både kan gå på asfalt og i skogen/fjellet med. Har noen kriterier som jeg vil oppfylle, disse er: Skoene skal være lette. Skoene skal ha dempende såle. Skoene skal ha god støtte for ankel. Skoene skal ha god såle, da jeg er plattfot. Bør nok også være vanntette og pustende. Noen friluftsfantaster der ute som har noen gode forslag? Gjerne noen som er lette å gå til også, vil helst ikke ha gnagsår. 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Jeg hadde noen gode sko, mon tro om det var salemon.... Men jeg anbefaler deg og gå i en butikk hvor de har peiling, sportsbutikk med stor skoavd kanskje? Jeg gjorde det, og måtte betale litt, men skoene varte lenge og jeg har brukt de både på asfalt og i fjellet. Ikkje kjøp vanlige fjellsko hvis du skal gå på asfalt også, de er litt tunge og stive til det. Hm, burde ha kjøpt meg nye jeg også...Det får bli etter forsikringen er betalt det da *surmule* Men den erfaringen jeg har er at kvalitet på sko ofte koster, og er verdt det. 0 Siter
Freya Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Skrevet 31. mai 2005 Jeg hadde noen gode sko, mon tro om det var salemon.... Men jeg anbefaler deg og gå i en butikk hvor de har peiling, sportsbutikk med stor skoavd kanskje? Jeg gjorde det, og måtte betale litt, men skoene varte lenge og jeg har brukt de både på asfalt og i fjellet. Ikkje kjøp vanlige fjellsko hvis du skal gå på asfalt også, de er litt tunge og stive til det. Hm, burde ha kjøpt meg nye jeg også...Det får bli etter forsikringen er betalt det da *surmule* Men den erfaringen jeg har er at kvalitet på sko ofte koster, og er verdt det. Jeg så noen salomon hikingsko på xxl.no som så ganse fine ut. Tør ikke å bestille via nettet, må prøve dem først. Bor ikke i en storby, det er to sportsbutikker her (sport1 og intersport). Får vel ta meg en bytur og sjekke når jeg får feriepengene. 0 Siter
Freya Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Skrevet 31. mai 2005 Skal du på fjelltur?..Jeg blir med:-) Ok, du kan få bære ryggsekken. 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Jeg så noen salomon hikingsko på xxl.no som så ganse fine ut. Tør ikke å bestille via nettet, må prøve dem først. Bor ikke i en storby, det er to sportsbutikker her (sport1 og intersport). Får vel ta meg en bytur og sjekke når jeg får feriepengene. Hikingsko skal være en bra til en slik kombinasjonsbruk. Jeg hadde noen innleggsåler i mine som var gode, tror jeg kommer til og investere i det neste gang også. Akkurat slike sko bør vel prøves ja. Men nå har du en unnskyldning til en bytur :-) 0 Siter
mrxx Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Ok, du kan få bære ryggsekken. Må jeg bære to sekker jeg da?? 0 Siter
Gjest ex-bridget Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Du har en del hikingsko som er fine kombisko, men personlig foretrekker jeg å ha to par sko. Jeg bruker skikkelige fjellsko når jeg går i fjellet, for de bør være vanntette, ha stødig såle, tåle en trøkk, gå godt over ankelen osv, så jeg foretrekker lærstøvler (damemodellen fra Alfa er min favoritt). De holder i årevis om du er flink til å smøre de etter hver tur slik at skinnet ikke blir tørt og sprekker opp. Til type marka turer og "enklere" fjellturer så bruker jeg en hikingsko som ikke er så høy over ankelen, men alikevel stødig, vannavstøtende og pustende. Salomon har mange bra modeller her. 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Kan jeg også bli med? mrxx kan ha en stor sekk på ryggen, og en på magen, det går så bra så ;-) 0 Siter
bb71 Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 http://www.oslosportslager.no/subcategory/2653/2674.html Jeg har de første her, er ikke så lette - men man kan jo ikke få alt som man vil her i verden heller! Supre fjellsko!!! Kommer til å vare i mange mange år. 0 Siter
Freya Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Skrevet 31. mai 2005 Må jeg bære to sekker jeg da?? Jepp! 0 Siter
Freya Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Skrevet 31. mai 2005 Hikingsko skal være en bra til en slik kombinasjonsbruk. Jeg hadde noen innleggsåler i mine som var gode, tror jeg kommer til og investere i det neste gang også. Akkurat slike sko bør vel prøves ja. Men nå har du en unnskyldning til en bytur :-) Fin unnskyldning for bytur og shopping, ja! Tror jeg vil gå for hikingsko, blir nok mer gåing på asfalt/skog enn på fjellet. Kanskje 1-2 fjellturer i sommer og resten bare turer rundt i nærmiljøet. 0 Siter
mrxx Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Jepp! Det var dårlig gjort. Ikke får jeg noe igjen for det heller kan jeg tenke meg. 0 Siter
Freya Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Skrevet 31. mai 2005 Det var dårlig gjort. Ikke får jeg noe igjen for det heller kan jeg tenke meg. Kommer jo an på hva du vil ha det da. Du får jo gå på tur med meg, det er jo ikke så aller verst, synes jeg. 0 Siter
mrxx Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Kommer jo an på hva du vil ha det da. Du får jo gå på tur med meg, det er jo ikke så aller verst, synes jeg. Selvsagt setter jeg stor pris på en tur med deg. Kan jeg gå bak deg?? 0 Siter
mrxx Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Kan jeg også bli med? mrxx kan ha en stor sekk på ryggen, og en på magen, det går så bra så ;-) Hehe, så jeg skal bære 3 sekker nå?? En ting er sikkert, jeg blir lite "farlig" for dere jenter, jeg kommer jo til å være utslitt når kvelden kommer,...selv om jeg er i god form... 0 Siter
Freya Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Skrevet 31. mai 2005 Selvsagt setter jeg stor pris på en tur med deg. Kan jeg gå bak deg?? Hvis det er det du vil, så. Nå skal jeg ut og trave litt, so long! 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Hehe, så jeg skal bære 3 sekker nå?? En ting er sikkert, jeg blir lite "farlig" for dere jenter, jeg kommer jo til å være utslitt når kvelden kommer,...selv om jeg er i god form... Også sterke menn trenger hvile og nok søvn, det respekterer vi når det er du som bærer mest :-) Du må se fordelene, du slipper å gå med kuppelhue etter vindrikkingen foran peisen på kvelden ;-) 0 Siter
mrxx Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Hvis det er det du vil, så. Nå skal jeg ut og trave litt, so long! Ja jeg vil det, da har jeg jo den beste utsikten:-) 0 Siter
mrxx Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Også sterke menn trenger hvile og nok søvn, det respekterer vi når det er du som bærer mest :-) Du må se fordelene, du slipper å gå med kuppelhue etter vindrikkingen foran peisen på kvelden ;-) Du er inne på noe der, men jeg vil gjerne bli med på vinkosen foran peisen da, selv om jeg drikker lite. Fordelen med en sekk eller to bak og en på magen er jo at da er vekten godt fordelt så jeg ikke faller bakover. Det er noe positivt i alt:-) I tillegg fikk jeg lov av Freya å gå bak dere, jeg må i alle fall nyte utsikten så godt jeg kan. Er ikke det en av hensikten med å gå en fjelltur da? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.