Gjest trultemor25 Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Jeg har nettopp bytta skyllemiddel, og den grønne comfort med pære og ginko lukter bare SÅÅÅ godt!! 0 Siter
tiliti Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Hm, selv når jeg har blandet den 2-3 ganger lukter den fremdeles så sterkt at jeg blir kvalm av å lukte på tøyet. Er dere parfymeskyllemiddelbrukere klar over at dere går rundt å lukter skyllemiddel? Og det passer slett ikke alltid bra sammen med parfymen. hihi. 0 Siter
Gjest trultemor25 Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Hm, selv når jeg har blandet den 2-3 ganger lukter den fremdeles så sterkt at jeg blir kvalm av å lukte på tøyet. Er dere parfymeskyllemiddelbrukere klar over at dere går rundt å lukter skyllemiddel? Og det passer slett ikke alltid bra sammen med parfymen. hihi. Jeg bruker ekstra mye skyllemiddel fordi jeg synes det lukter så godt. 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Jeg bruker også den, det lukter så godt av klærene da! 0 Siter
tiliti Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Jeg bruker ekstra mye skyllemiddel fordi jeg synes det lukter så godt. Håper du ikke bruker parfyme. Usj. Hehe. 0 Siter
Dorthe Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Hvorfor bruker folk egentig skyllemiddel *dum* Nyvasket tøy lukter da godt nok uten parfymelukt? 0 Siter
Gemini Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Hvorfor bruker folk egentig skyllemiddel *dum* Nyvasket tøy lukter da godt nok uten parfymelukt? Tøyet blir mykere, lettere å stryke (det som skal strykes), mindre statisk, og visstnok skal det gjøre at klærne slites mindre også. (Jadda, naiv reklame-titter...!) 0 Siter
Dorthe Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Tøyet blir mykere, lettere å stryke (det som skal strykes), mindre statisk, og visstnok skal det gjøre at klærne slites mindre også. (Jadda, naiv reklame-titter...!) Jeg har tørketrommel og stryker aldri, ikke rart at jeg ikke skjønner det med skyllemiddel ) 0 Siter
Prozak Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Hvorfor bruker folk egentig skyllemiddel *dum* Nyvasket tøy lukter da godt nok uten parfymelukt? Jeg er heller ikke flink til å bruke det. Men det blir bl.a vel mykere. ".................................." 0 Siter
morsan Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Jeg har tørketrommel og stryker aldri, ikke rart at jeg ikke skjønner det med skyllemiddel ) Jeg gjør som deg - tørketrommel og minimalt med stryking! ;-) Men på en del "finvask" bruker jeg skyllemiddel, nettopp fordi jeg ikke kan tromle det. 0 Siter
Dorthe Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Jeg gjør som deg - tørketrommel og minimalt med stryking! ;-) Men på en del "finvask" bruker jeg skyllemiddel, nettopp fordi jeg ikke kan tromle det. Så på topper som inneholder strech er det kjekt å bruke? Strech er det eneste jeg ikke putter i trommelen ) 0 Siter
Dorthe Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Jeg er heller ikke flink til å bruke det. Men det blir bl.a vel mykere. ".................................." Men jeg har tørketrommel og alt tøyet blir veldig mykt. Men kjenner jo folk som bruker skyllemiddel uansett. 0 Siter
Gemini Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Jeg har tørketrommel og stryker aldri, ikke rart at jeg ikke skjønner det med skyllemiddel ) Har ikke tørketrommel jeg. Sliter det ikke fælt på klærne? 0 Siter
morsan Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Så på topper som inneholder strech er det kjekt å bruke? Strech er det eneste jeg ikke putter i trommelen ) Skyllemiddel gjør plaggene mykere og glattere, så svaret blir vel ja! :-) Vet ikke hva du mener mes stretch, for jeg tromler alt av trikot (t-skjorter etc), men ikke "pen-topper" o.l. Bortsett fra at 3-5 min i trommel med ett eller få plagg gjør underverker for å glatte ut tøy! ;-) men hvis man tromler så synes jeg at det er bortkastet med skyllemiddel i tillegg. Da blir jo plaggene enda mykere og glattere, så da er det kun litt ekstra parfyme man får. Og det er nokså dyre dråper, ettersom det er mest vann i disse skyllemidlene! ;-) Jeg brukte skyllemiddel før jeg fikk barn, men med barnet kom også tørketrommelen i hus. Samtidig ble jeg veldig opptatt av å ikke utsette babyhuden for en unødig mengde parfyme, så dermed sluttet jeg å bruke skyllemiddel, unntatt i et fåtall av tilfeller som kun gjelder mine plagg! :-) 0 Siter
Prozak Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Men jeg har tørketrommel og alt tøyet blir veldig mykt. Men kjenner jo folk som bruker skyllemiddel uansett. Jeg har også tøretrommel, men jeg sparer litt strøm ved å ikke bruke den annet enn når jeg må ha tøyet rent fort :-) ".................................." 0 Siter
morsan Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Har ikke tørketrommel jeg. Sliter det ikke fælt på klærne? det sliter nok litt mer enn å la tøyet lufttørke på snor, men det er nok selve vaskinga som sliter mest. Og så er det så utrolig deilig å få myke, tørre plagg rett ut av trommelen, fremfor å styre med å henge dem opp. 0 Siter
Dorthe Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Har ikke tørketrommel jeg. Sliter det ikke fælt på klærne? Nei, jeg synes ikke det sliter så fælt jeg. Det er uansett en grense på hvor lenge man har de samme klærne da. Kan egentlig ikke huske at noe har blitt utslitt annet enn gamle dongrybukser som jeg ikke putter i trommelen. 0 Siter
morsan Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Jeg har også tøretrommel, men jeg sparer litt strøm ved å ikke bruke den annet enn når jeg må ha tøyet rent fort :-) ".................................." Mener å huske at Aftenposten under de høye strømprisers tid ga en oversikt over hva de ulike maskinene koster i strømforbruk, og at en vaskemaskin 60grader kostet ca 1 korne (vann og såpe kommer i tillegg), mens tørketrommelen kostet ca 3 kr per gang. Og det er vel anvendte penger!!! deilig å slippe å henge opp plagg. *S* 0 Siter
Dorthe Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Skyllemiddel gjør plaggene mykere og glattere, så svaret blir vel ja! :-) Vet ikke hva du mener mes stretch, for jeg tromler alt av trikot (t-skjorter etc), men ikke "pen-topper" o.l. Bortsett fra at 3-5 min i trommel med ett eller få plagg gjør underverker for å glatte ut tøy! ;-) men hvis man tromler så synes jeg at det er bortkastet med skyllemiddel i tillegg. Da blir jo plaggene enda mykere og glattere, så da er det kun litt ekstra parfyme man får. Og det er nokså dyre dråper, ettersom det er mest vann i disse skyllemidlene! ;-) Jeg brukte skyllemiddel før jeg fikk barn, men med barnet kom også tørketrommelen i hus. Samtidig ble jeg veldig opptatt av å ikke utsette babyhuden for en unødig mengde parfyme, så dermed sluttet jeg å bruke skyllemiddel, unntatt i et fåtall av tilfeller som kun gjelder mine plagg! :-) Jeg mener slike tettsittende topper som klister seg fast til kroppen ;o) Hihi, de er jo ikke noe særlig å tromle da. Da er de ikke elastiske lenge ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.