Gemini Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Skyllemiddel gjør plaggene mykere og glattere, så svaret blir vel ja! :-) Vet ikke hva du mener mes stretch, for jeg tromler alt av trikot (t-skjorter etc), men ikke "pen-topper" o.l. Bortsett fra at 3-5 min i trommel med ett eller få plagg gjør underverker for å glatte ut tøy! ;-) men hvis man tromler så synes jeg at det er bortkastet med skyllemiddel i tillegg. Da blir jo plaggene enda mykere og glattere, så da er det kun litt ekstra parfyme man får. Og det er nokså dyre dråper, ettersom det er mest vann i disse skyllemidlene! ;-) Jeg brukte skyllemiddel før jeg fikk barn, men med barnet kom også tørketrommelen i hus. Samtidig ble jeg veldig opptatt av å ikke utsette babyhuden for en unødig mengde parfyme, så dermed sluttet jeg å bruke skyllemiddel, unntatt i et fåtall av tilfeller som kun gjelder mine plagg! :-) Bruker parfymefritt skyllemiddel sjøl da, for jeg reagerer på parfymert skyllemiddel. Men tørketrommel har jeg ikke planer om å kjøpe, selv om det jo høres deilig ut å slippe å henge opp tøyet... hehe 0 Siter
Dorthe Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Jeg har også tøretrommel, men jeg sparer litt strøm ved å ikke bruke den annet enn når jeg må ha tøyet rent fort :-) ".................................." Jeg har ingen steder å henge tøyet, dvs jeg hater tørkestativ i stua og i alle andre rom blir det "i veien". Det skal liksom være plass til meg også da. Dessuten blir jeg innmari blaut med vått tøy i fanget ;o) 0 Siter
morsan Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Jeg mener slike tettsittende topper som klister seg fast til kroppen ;o) Hihi, de er jo ikke noe særlig å tromle da. Da er de ikke elastiske lenge ) Ja, du kan jo prøve om du synes du blir mer fornøyd med å bruke skyllemiddel på dem. Jeg glemmer ofte å ha på skyllemiddel på finvasken, og det er ikke så veldig stor forskjell akkurat. *S* Men litt er det, men ingen krise å glemme. 0 Siter
morsan Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Bruker parfymefritt skyllemiddel sjøl da, for jeg reagerer på parfymert skyllemiddel. Men tørketrommel har jeg ikke planer om å kjøpe, selv om det jo høres deilig ut å slippe å henge opp tøyet... hehe Tørketrommel er vanedannende! :-) Once you start - you'll never wanna go back! *ha ha* 0 Siter
Dorthe Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Ja, du kan jo prøve om du synes du blir mer fornøyd med å bruke skyllemiddel på dem. Jeg glemmer ofte å ha på skyllemiddel på finvasken, og det er ikke så veldig stor forskjell akkurat. *S* Men litt er det, men ingen krise å glemme. Jeg har ikke skyllemiddel men det virker ikke som om det er store forskjellen så da skipper jeg det ) 0 Siter
Prozak Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Mener å huske at Aftenposten under de høye strømprisers tid ga en oversikt over hva de ulike maskinene koster i strømforbruk, og at en vaskemaskin 60grader kostet ca 1 korne (vann og såpe kommer i tillegg), mens tørketrommelen kostet ca 3 kr per gang. Og det er vel anvendte penger!!! deilig å slippe å henge opp plagg. *S* Jeg har kjeller og vaskerom :-) Jeg har ikke studert kostnadene på tørketrommelen. Men det kommer jo an på hvor mange watt den kjører på og hvor lenge den må gå. Min må gå i ca. halvannen time før tøyet er tørt. "................................" 0 Siter
morsan Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Jeg har kjeller og vaskerom :-) Jeg har ikke studert kostnadene på tørketrommelen. Men det kommer jo an på hvor mange watt den kjører på og hvor lenge den må gå. Min må gå i ca. halvannen time før tøyet er tørt. "................................" Vi har også kjeller og vaskerom, men jeg skal love deg at de ike er særlig behjelpelig med å henge opp vasken! ;-) 0 Siter
morsan Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Jeg har ikke skyllemiddel men det virker ikke som om det er store forskjellen så da skipper jeg det ) *S* Produsentene skal jo tjene penger de også, og det finnes til og med sånne "anti-statisk-ark" som legges i trommelen under tørking! Jeg lot meg selvsagt lure, men det ble et engangsinnkjøp, for der merket jeg ikke en marginal forskjell en gang! *humre* 0 Siter
Dorthe Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 *S* Produsentene skal jo tjene penger de også, og det finnes til og med sånne "anti-statisk-ark" som legges i trommelen under tørking! Jeg lot meg selvsagt lure, men det ble et engangsinnkjøp, for der merket jeg ikke en marginal forskjell en gang! *humre* De fikk jeg beskjed om, en gang for lenge siden, at de ødla tørketrommelen. Et ark dro seg inn i vifta og reperatøren var ikke blid ) 0 Siter
ariadne Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Hvorfor bruker folk egentig skyllemiddel *dum* Nyvasket tøy lukter da godt nok uten parfymelukt? Enig. Jeg synes rent tøy lukter bedre enn skyllemiddelskyllet tøy. Men så liker jeg svært skjelden slike jukselukter (og smaker). Furuskogslukt og bringebærsmak, du liksom, jeg synes det smaker og lukter kjemisal. *Sær* 0 Siter
Prozak Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Vi har også kjeller og vaskerom, men jeg skal love deg at de ike er særlig behjelpelig med å henge opp vasken! ;-) Det er selvfølgelig en forutsetning at den faktisk blir hengt opp :-) "..................................." 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 *S* Produsentene skal jo tjene penger de også, og det finnes til og med sånne "anti-statisk-ark" som legges i trommelen under tørking! Jeg lot meg selvsagt lure, men det ble et engangsinnkjøp, for der merket jeg ikke en marginal forskjell en gang! *humre* Jeg har brukt sånne ark som virker. Måtte dele de i to, for tøyet ble ekkelt mykt. Og fy søren for en stank! Det var ikke jeg som var hekta på det fortreffelige med disse arkene, hvis du lurte ;-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Hvorfor bruker folk egentig skyllemiddel *dum* Nyvasket tøy lukter da godt nok uten parfymelukt? Jeg skjønte heller ikke vitsen med skyllemiddel før svigermor (så klart ) talte så varmt for å bruke det. jeg fant ut jeg måtte prøve og jammen hadde ikke svigermor rett. Klærne holder seg pene lengre og er også glattere når de taes ut av maskinen (fint for meg som unngår strykejernet der det er mulig...). Så , stikk ut og kjøp skyllemiddel med en gang! ;-) 0 Siter
vil bli borte Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Jeg gjør som deg - tørketrommel og minimalt med stryking! ;-) Men på en del "finvask" bruker jeg skyllemiddel, nettopp fordi jeg ikke kan tromle det. .. 0 Siter
ariadne Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Jeg skjønte heller ikke vitsen med skyllemiddel før svigermor (så klart ) talte så varmt for å bruke det. jeg fant ut jeg måtte prøve og jammen hadde ikke svigermor rett. Klærne holder seg pene lengre og er også glattere når de taes ut av maskinen (fint for meg som unngår strykejernet der det er mulig...). Så , stikk ut og kjøp skyllemiddel med en gang! ;-) Bare om du kan anbefale ett som ikke lukter! 0 Siter
morsan Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Jeg har brukt sånne ark som virker. Måtte dele de i to, for tøyet ble ekkelt mykt. Og fy søren for en stank! Det var ikke jeg som var hekta på det fortreffelige med disse arkene, hvis du lurte ;-) *ha ha* Nei, jeg trodde ikke at det var deg! ;-) Mente at jeg var påvirket av reklamen! "ekkelt mykt" synes jeg høres ut som en selvmotsigelse, men når det gjelder lukt så kunne jeg ikke kjenne noen særlig forskjell med de arkene jeg brukte. Tror jeg brukte 2 stk fra pakka, bare for å gi det en sjanse liksom, og resten ligger vel slengt baki et skap på vaskerommet! ;-) 0 Siter
Gjest Neutral Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Bare om du kan anbefale ett som ikke lukter! Neutral sitt skyllemiddel er uten parfyme og tilsetningsstoffer. 0 Siter
ariadne Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Neutral sitt skyllemiddel er uten parfyme og tilsetningsstoffer. Ja, det stemmer vel. Jeg brukte det før. Jeg er nok ikke helt overbevist av de gunstige effektene. 0 Siter
tiliti Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 .. Nei, uten tøymykner blir stretchplaggene mine .. stretchløse. Med tøymykner får de spensten tilbake. De første stretchplaggene mine fikk jeg meg i en periode jeg ikke brukte noen form for skyllemiddel. Utrolig stor forskjell når jeg begynte med det, skikkelig spenst. 0 Siter
tiliti Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Ja, det stemmer vel. Jeg brukte det før. Jeg er nok ikke helt overbevist av de gunstige effektene. Neutral er nesten som å ikke bruke, men blenda har lasert et uten parfyme nå, det er bedre. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.