Gå til innhold

Halv pris ved utgått holdbarhetsdato?

Anbefalte innlegg

Gjest Calóni
Skrevet

Noen butikker skryter av at de gir deg halv pris på, ev. gir deg varen gratis, dersom holdbarhetsdatoen går ut om mindre enn to dager.

Det hender jeg kommer hjem fra butikken og ser at jeg har kjøpt en matvare som enten har gått ut på dato, eller at den straks gjør det. (ja, jeg vet jeg bør bli flinkere til å sjekke datoer :P) Da er det jo litt ergerlig å tenke på at jeg kanskje kunne fått den gratis.

Hvilke butikker er det som gir slike rabatter? Noen som vet?

Gjest Calóni
Skrevet

Kiwi

Ja, jeg skulle egentlig skrive at jeg visste om akkurat den, men så glemte jeg det ;) Dessuten har de ikke Kiwi i Trøndelag, såvidt jeg har sett...Noen andre?

Skrevet

Ja, jeg skulle egentlig skrive at jeg visste om akkurat den, men så glemte jeg det ;) Dessuten har de ikke Kiwi i Trøndelag, såvidt jeg har sett...Noen andre?

Det er åpnet en Kiwibutikk på Saupstad eller noe sånt (et eller annet sted i Trondheim ihvertfall.) Bunnpris har vel også noe sånt opplegg tror jeg.

Skrevet

Hvis den er UTGÅTT på dato, så har ingen butikker lov til å gi bort varen engang. Ellers kan jeg ikke huske å ha hørt om andre enn Kiwi som gir rabatter hvis det er lite igjen av holdbarhetstiden.

"..................................."

Gjest Calóni
Skrevet

Hvis den er UTGÅTT på dato, så har ingen butikker lov til å gi bort varen engang. Ellers kan jeg ikke huske å ha hørt om andre enn Kiwi som gir rabatter hvis det er lite igjen av holdbarhetstiden.

"..................................."

Jeg tror Kiwi har det sånn at dersom du viser fram en vare som har gått ut på dato i kassa, så får du en -ny- vare gratis..

Gjest Calóni
Skrevet

Det er åpnet en Kiwibutikk på Saupstad eller noe sånt (et eller annet sted i Trondheim ihvertfall.) Bunnpris har vel også noe sånt opplegg tror jeg.

Hm..jeg handler mest på rema, coop og maxi. Ingen av de som har noe sånt?

Skrevet

Jeg tror Kiwi har det sånn at dersom du viser fram en vare som har gått ut på dato i kassa, så får du en -ny- vare gratis..

Det høres kjent ut, ja :-)

"................................"

Gjest fregnefjes
Skrevet

På saupstad senter er det kiwi.Der det var rema før

Gjest Calóni
Skrevet

På saupstad senter er det kiwi.Der det var rema før

Men da går liksom vinninga litt opp i spinninga dersom jeg skal kjøre mangfoldige kilometer hver vei for å handle, for så en sjelden gang å få en vare gratis. For jeg har ikke tenkt å synke så lavt som til å gjennomsøke hele butikken etter 'gratis' mat ;)

Gjest Wer bist du?
Skrevet

Men da går liksom vinninga litt opp i spinninga dersom jeg skal kjøre mangfoldige kilometer hver vei for å handle, for så en sjelden gang å få en vare gratis. For jeg har ikke tenkt å synke så lavt som til å gjennomsøke hele butikken etter 'gratis' mat ;)

Sannsynligvis er det ikke mye å finne, heller. De fjerner disse varene fra hyllene hver dag. Enkelte steder har de avtale med Frelsesarmeen om henting, andre hiver det vel...

Gjest Calóni
Skrevet

Sannsynligvis er det ikke mye å finne, heller. De fjerner disse varene fra hyllene hver dag. Enkelte steder har de avtale med Frelsesarmeen om henting, andre hiver det vel...

Nei, det er vel ikke det..men her i forrige uke kjøpte jeg en iste som jeg så var gått ut på dato da jeg skulle drikke den, og for et par uker siden kjøpte jeg en italiensk salat som hadde utløpsdato dagen etter jeg kjøpte den. Så det er jo -noe- ;)

Gjest Wer bist du?
Skrevet

Nei, det er vel ikke det..men her i forrige uke kjøpte jeg en iste som jeg så var gått ut på dato da jeg skulle drikke den, og for et par uker siden kjøpte jeg en italiensk salat som hadde utløpsdato dagen etter jeg kjøpte den. Så det er jo -noe- ;)

På KIWI? Tror de var nøyere med å plukke ut, nettopp på grunn av denne garantien.

Gjest Calóni
Skrevet

På KIWI? Tror de var nøyere med å plukke ut, nettopp på grunn av denne garantien.

Ah. Nei, ikke på KIWI :)

Skrevet

Vår Prix-butikk selger varene til halv pris når det er to dager eller mindre til "utløpsdato".

Gjest spar så du har
Skrevet

Vi betaler halv pris på varer som nesten er utgått på dato på nærbutikken Spar. Har benyttet meg mye av det.

Skrevet

Vi betaler halv pris på varer som nesten er utgått på dato på nærbutikken Spar. Har benyttet meg mye av det.

og her betaler vi full pris på varer som har gått ut for en måned siden. Spar er en drittbutikk, ikke kjøtt annet enn kylling, aldri lapper på hvor mye varene koster, ingen vet hva som er på tilbud og tilbudsvarene kommer aldri før på fredag selv om de er avertert på tirsdag.

Er det nå man ringer ledelsen :o)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Du kan jo slå deg sammen med denne søtnosen:

http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/12/06/416689.html

;)

Gjest mycket nice
Skrevet

ICA tar full pris selv 1/2 år over dato (brus). Nice.

"den er utgått"

"ja, jeg ser det; det blir 12 kroner"

"veldig utgått"

"ja"

Skrevet

ICA tar full pris selv 1/2 år over dato (brus). Nice.

"den er utgått"

"ja, jeg ser det; det blir 12 kroner"

"veldig utgått"

"ja"

Da sier man fra til ledelsen, eller velger en annen butikk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...