Gjest Blodprøver på gang!!! Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Hei, det er blodprøve på gang. Jeg ville gjerne vite nøyaktig HVA de tester blodet mitt for! Håper noen kan hjelpe meg. Under her er alle postene på det skjemaet listet opp. Andre hormoner/analyser: TSH, Kobalamin (vitamin B12), Folat i serum Spesialanalyser: Homocystein, Metylmalonsyre Setter pris på hjelp, på forhånd takk 0 Siter
Gjest dette kan være Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 TSH er stoffskifte. vitamin B12, er påvist at mange har mangel av dette vitaminet, som igjen kan føre til mangel av Folat i serum. Dette kunne jeg svare på nå kjapt. Du er vel ikke gravid? 0 Siter
Gjest nynneli Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 TSH, stoffskifte Kobalamin jernmangel/ anemi Folat i serum, en b-vit. mistanke ved malabsorpsjon, anemi. Spesialanalyser: Homocystein, stoff hvor omsetningen blir påvirket av folat, kobalaminog vit B-6 Metylmalonsyre ved utredning av mangel på evt vit B-6 i korte trekk 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.