Gjest hva gjøre? Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Fant akkurat ut at hunden min har tisset på gulvet og det var rosa! Hun har vært litt uvel i magen, men virker ellers frisk. Vet noen hva dette kan være?? Er litt bekymret nå.. Aldri sett at hun har urinert rosa før?! 0 Siter
Gemini Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Tisset inne og rosa(!) urin - da ville jeg ringt veterinær... Rosa urin må vel tyde på blod i urinen, og det er definitivt ikke normalt. Er ikke sikker på om det er så akutt da, så kanskje du kan vente til i morgen tidlig. 0 Siter
Gjest hva gjøre? Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Tisset inne og rosa(!) urin - da ville jeg ringt veterinær... Rosa urin må vel tyde på blod i urinen, og det er definitivt ikke normalt. Er ikke sikker på om det er så akutt da, så kanskje du kan vente til i morgen tidlig. Huff ja, jeg er bekymret, men hun virker frisk, derfor jeg tviler.. Har lys parkett og jeg trodde noen hadde sølt saft, men viste seg å være urin.. Luktet ingenting men ingen har drukket saft så eneste løsning.. Aldri sett rosa urin for altså.. :/ 0 Siter
Gemini Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Huff ja, jeg er bekymret, men hun virker frisk, derfor jeg tviler.. Har lys parkett og jeg trodde noen hadde sølt saft, men viste seg å være urin.. Luktet ingenting men ingen har drukket saft så eneste løsning.. Aldri sett rosa urin for altså.. :/ Men hva annet kan det være enn blod i urinen som gir rosa farge? Var det ikke sånn kongen oppdaget at han hadde kreft i urinblæren? Misforstå meg rett, det kan være helt ufarlig, fx at hunden har fått slått seg i underlivet eller noe, så det har kommet litt blod. Eller noe helt annet. Kan være ufarlig, men hva om det er noe alvorlig? Jeg ville i alle fall reagert om jeg så at vår hund hadde rosafarget urin. Og ikke minst at den tisset inne hadde jeg reagert på, særlig når man ser de to tingene under ett. En stueren hund tisser jo ikke inne med mindre den er syk eller har blitt holdt inne altfor lenge uten å luftes da. 0 Siter
Gjest hva gjøre? Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Men hva annet kan det være enn blod i urinen som gir rosa farge? Var det ikke sånn kongen oppdaget at han hadde kreft i urinblæren? Misforstå meg rett, det kan være helt ufarlig, fx at hunden har fått slått seg i underlivet eller noe, så det har kommet litt blod. Eller noe helt annet. Kan være ufarlig, men hva om det er noe alvorlig? Jeg ville i alle fall reagert om jeg så at vår hund hadde rosafarget urin. Og ikke minst at den tisset inne hadde jeg reagert på, særlig når man ser de to tingene under ett. En stueren hund tisser jo ikke inne med mindre den er syk eller har blitt holdt inne altfor lenge uten å luftes da. Nei var akkurat ute med henne, derfor det er så merkelig. Får se det an til imorgen, da får jeg ringe dyrlegen! 0 Siter
Lillemus Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Sannsynligvis har den en urinveisinfeksjon. Kattepusen tisset rosa da hun hadde det i alle fall. Dyrlege og medisin. 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Og det er ikke begynnende løpetid? De kan få urinveisinfeksjon, men det kan også være noe med nyrene. Kan blø ved livmorbetennelse også, men da merker du at hun blir syk. 0 Siter
lalala1365380457 Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 min mor og eksmann ble sittende til dyrlegen på selveste juleaften etter at hunden hadde tisset rosa/rødt.. det viste seg at den hadde spist opp en rød sløyfe på en gave..hehe.. kanskje det kan være noe så uskyldig hos deg også? en rød serviett, sløyfe, stoffbit e.l. bør nok sjekkes uansett, men krysser fingrene for at det er noe sånt 0 Siter
Gjest togli Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Katten vår tissa rosa en gang og det var urinveisinfeksjon. Vi ringte dyrelegen og han diagnostiserte katta over telefon (pga rosa urin...). Vi fikk medisin og katta ble kjapt frisk og fin igjen! 0 Siter
Gjest togli Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Nei var akkurat ute med henne, derfor det er så merkelig. Får se det an til imorgen, da får jeg ringe dyrlegen! Ved urinveisinfeksjon klarer man ofte ikke å holde på urinen... 0 Siter
Gjest hva gjøre? Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Katten vår tissa rosa en gang og det var urinveisinfeksjon. Vi ringte dyrelegen og han diagnostiserte katta over telefon (pga rosa urin...). Vi fikk medisin og katta ble kjapt frisk og fin igjen! Hm tror jeg ringer dyrlegen nå jeg, skader vel ikke.. Men det er vel bare dyrepleiere som tar seg av telefonen, ikke dyrleger? 0 Siter
Gjest togli Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Hm tror jeg ringer dyrlegen nå jeg, skader vel ikke.. Men det er vel bare dyrepleiere som tar seg av telefonen, ikke dyrleger? Litt avhengig av hvor du bor kanskje? Vi bor på landet og her er det ofte dyrelegen som tar telefonen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.