Gå til innhold

Panikkangst/angst


ayla123

Anbefalte innlegg

Jeg skrev i går til deg om min angst.Jeg har 10mg i cipralec.Burde jeg kannskje øke dosen? Er det andre angst medisiner jeg kan bruke i lagme cipralec(utenom vane dannede)? Er tankefelt terapi noe kannskje? Er det noen vitaminer eller mineraler som hjelper på psyken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AriadneX

Personlig fikk jeg mer angst av SSRI (Har prøvd Seroxat, Cipramil, Zoloft og Buspar)

I dag tar jeg Valium i kontrollerte former, og det funker bra!

Jeg har hørt om vitamin-/mineralsupplement som heter Empwer Plus som visstnok skal hjelpe på psykiske lidelser.

Du finner mer info på www.truehope.com

Lykke til:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AriadneX

Personlig fikk jeg mer angst av SSRI (Har prøvd Seroxat, Cipramil, Zoloft og Buspar)

I dag tar jeg Valium i kontrollerte former, og det funker bra!

Jeg har hørt om vitamin-/mineralsupplement som heter Empwer Plus som visstnok skal hjelpe på psykiske lidelser.

Du finner mer info på www.truehope.com

Lykke til:o)

Riktig navn er Empower Plus.

Jeg leser lengre ned at du fikk angst etter å ha gått på amfetamin.

Mener å ha lest et sted at ssri ikke alltid er heldig å bruke for folk som har fått angst pga bruk av a og e...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bugge -jenta

Hei! NHD er borte, så jeg prøver å svare deg.

Jeg har selv gått på disse medisinene, og blir fulgt opp av psykiater.

Du kan helt sikkert øke dosen i cipralex, først til 15 mg, og senere kanskje 20 eller mer, men gjør det i samråd med lege. Det er ofte slik at en selv må prøve seg frem på doseringen, og 10 mg er litt lite for mange på cipralex.

I tillegg til cipralex, kan du koble det med buspar, for eksempel, som ikke er vanedannende, men som er primært til hjelp for angst.(fås på blå resept)

Ellers kan du eventuelt koble det med efexor, som virker inn på andre signalstoff enn serotonin.( som cipralex virker på)

Min erfaring er at det er lurt å gjøre en ting av gangen. Jeg ville; 1.snakket med legen min og prøvd øking av dosen av cipralex.

2.Deretter ville jeg ev. prøvd et tillegg med buspar.

3.alternativ, blande med efexor eller annet antidepressiva.

Magnesium har min psykiater satt meg på. Mangler en magnesium kan en bli deprimert. Dessuten er Omega 3 fettsyrer( Møllers omega 3 med folat, dagligvarebutikker) bra å gå på.

Husk bare at alt du gjør skal du ha diskutert med legen din på forhånd. Det er ikke sikkert at du trenger en time for å i første omgang gå opp til 15 mg, men alt etter hvilket system legesenteret ditt har, få et signal om at det er greit. Kanskje er økning i dosen på cipralex alt du trenger. Lykke til og god sommer fra bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...