Gå til innhold

Seponering


oktober78

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har gått på Efexor 150 mg i nærmere 3 år. De siste 2 mnd har jeg trappet ned og nå har jeg sluttet. Tok den siste tablettene på Torsdag forrige uke. Det er mange føleser jeg ikke har kjent på en stund som er kommet frem. Jeg er trøtt, kvalm, fryser, drømmer mye, gråter veldig lett,og har mange triste tanker. Det føles som om jeg beveger meg inn i en ny depresjon. Jeg har forstått at dette er normalt, men hvor lenge kommer dette til å vedvare? Og hvor lenge kan jeg ha det slik før jeg evt bør ta kontakt med legen igjen for en vurdering om jeg bør starte på medisinene igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke oppmuntrende

Beklager, men etter det jeg har studert og lest om den siste tiden, så er det veldig vanlig å oppleve dette ved både ssri og efexor. Jeg tror personlig medisinene ødelegger noe i hjernen slik man kanskje trenger dem livet ut. Det finnes mange unntak, men like mange erfaringer som du har fått. Noen synes å få det bedre etter veldig langt tid, men disse medikamentene skaper et behov akkurat det du beskriver.

Finnes mye å lese på nettet om slike erfaringer og de som verre er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kakkerlakken

Beklager, men etter det jeg har studert og lest om den siste tiden, så er det veldig vanlig å oppleve dette ved både ssri og efexor. Jeg tror personlig medisinene ødelegger noe i hjernen slik man kanskje trenger dem livet ut. Det finnes mange unntak, men like mange erfaringer som du har fått. Noen synes å få det bedre etter veldig langt tid, men disse medikamentene skaper et behov akkurat det du beskriver.

Finnes mye å lese på nettet om slike erfaringer og de som verre er.

Hadde vært interresant lesing. Finnes deg gode artikler på norsk, og ev. hvor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke oppmuntrende

Hadde vært interresant lesing. Finnes deg gode artikler på norsk, og ev. hvor?

www.motkur.no

og det finnes enda mer på amerikanske sider.

SSRI er en vinner eller en taper. Et sjansespill av de sjeldne.

Skal ikke hverken glemme eller fornekte at mange får et nytt liv, det vet jeg, men skal heller ikke skyve vekk at de skjebnene på motkur faktisk og er reelle de og.

Kjenner personlig mennesker som har fått allt mye verre, men kjenner også til det motsatte.

Men et sjansespill med egen helse det er det.

Men hva slags valg har en, når livet står i motbakke. Jo, vi kan ta denne sjansen, eller vi kan erkjenne at det finnes en angstmedisin som faktisk virker på de fleste.

Nå finnes det like mange advarsel sider på disse preparatene, som det gjør på alle medisiner.

Alle har sine bivirkninger. Men tror sjelden de tar så hardt og over så lang tid som ved feilmedisinering ssri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammamie

Eg har og nettopp slutta på efexor. Trappa ned fra 225 mg til 0 på ti dager. Skal til noen undersøkelser som krever at eg er medisinfri.

Har de samme reaksjonene som deg, stort sett. Rister, svetter, fryser osv. Men heldigvis ingen depresive tanker. Gråter lett, uten å være trist.

Snakka med legen min nettopp. Dette er visst nok "ettervirkninger" som ligner mye på abstinens. Han sa det ville gå over i løpet av en liten uke.

Lykke til oktober78, føler med deg, dette er særdeles ubehagelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bugge -jenta

hei!

Selv gikk jeg også på efexor. Det hjalp nok en del, men jeg hadde bivirkninger i form av kvalme, svimmelhet, kaldsvetting om nettene.

Jeg bestemte meg for å seponere og gikk uten en stund for å få medisinen helt ut av kroppen, og for å se hvordan det stod til med depresjonen. Etter en stund begynner en jo å lure på hvordan en er uten medisin. Jeg hadde det veldig tøft under seponering. Brukte lang tid også.Om en uke til to tenker jeg du gradvis skal kjenne det blir bedre.

Jeg vet ikke hvorfor du sluttet, men keg valgte å begynne på igjen med et AD. Da prøvde jeg et annet, cipralex. Det fungerte bedre for meg.

Så kanskje skal du prøve noe annet enn efexor hvis du vil begynne på igjen med antidepressiva.

Personlig tror jeg ikke det skader hjernen å gå på antidepressiva. I hvertfall ikke mer enn det skader hjernen å være deprimert hele livet. En hjerne som trenger medisin for å skape en rett balanse i signalstoffer og ikke får det, er heller ikke gunstig. Så jeg tar fint sjansen på cipralex siden jeg bare har et liv og vil ha det best mulig. Håper det snart gir seg og at du får en fin sommer.

Vennlig hilsen bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mot sin hensikt

www.motkur.no

og det finnes enda mer på amerikanske sider.

SSRI er en vinner eller en taper. Et sjansespill av de sjeldne.

Skal ikke hverken glemme eller fornekte at mange får et nytt liv, det vet jeg, men skal heller ikke skyve vekk at de skjebnene på motkur faktisk og er reelle de og.

Kjenner personlig mennesker som har fått allt mye verre, men kjenner også til det motsatte.

Men et sjansespill med egen helse det er det.

Men hva slags valg har en, når livet står i motbakke. Jo, vi kan ta denne sjansen, eller vi kan erkjenne at det finnes en angstmedisin som faktisk virker på de fleste.

Nå finnes det like mange advarsel sider på disse preparatene, som det gjør på alle medisiner.

Alle har sine bivirkninger. Men tror sjelden de tar så hardt og over så lang tid som ved feilmedisinering ssri.

Motkur er antipropaganda av verste sort. Farlig å la slike folk stå fram i media! De gjør vondt verre. Syke syke folk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke oppmuntrende

Motkur er antipropaganda av verste sort. Farlig å la slike folk stå fram i media! De gjør vondt verre. Syke syke folk!

desverre ja, men like fullt er det slik det er. Et sjansespill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...