Gjest Hm..............................................25 Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 La oss si at man har vært forelsket i en jente i en lang tid. Det blir til gjensidighet og begge liker hverandre og tilbringer mye tid sammen. Så skjer det noe som gjør at jenta bare vil se på gutten som en venn. Gutten som er veldig glad i henne sier at han har vanskeligheter med å bare se på henne som en venn siden han er så forelsker og glad i henne at han ikke kan tenke seg noen andre. Jenta sier at hvis det er slik at han bare kan være sammen med henne hvis de er kjærester men ikke som venn så kan han bare gå. Er det egoistisk av gutten, jenta eller begge? Hvem har rett her eller har noen rett her i det hele tatt? 0 Siter
Gjest hold avstand Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Man kan ikke tvinge noen til å være kjæreste eller venn med dem. Man står fritt til å velge selv, heldigvis. 0 Siter
gullfisk Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Jenta kan ikke tvinges til å være kjærest med gutten, og gutten kan ikke tvinges til å være venn med jenta. Så da er nok jentas løsning kanskje den beste, at dere ikke er verken venner eller kjærester. Hvem mener du er egoistisk? Ingen av dem er det, det er ikke egoistisk å ikke være kjærest med en man ikke ønsker å være kjærest med, og det er ikke egoistisk å være så forelska at det er vanskelig å være en vanlig venn. Ingen har "rett". Det er mest synd på gutten, for han er forelsket, men sånn er livet, det er ikke noen som har rett eller feil her. 0 Siter
Gjest '!-o-!' Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Når du har så mange punktum etter Hm må jeg scrolle hver linje for å lese innlegget ditt, det gidder jeg bare ikke. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Når du har så mange punktum etter Hm må jeg scrolle hver linje for å lese innlegget ditt, det gidder jeg bare ikke. Endre oppløsningen på skjermen din, så slipper du scrolle :-) Jeg har alt på en side, oppløsningen er 1680x1050 :-) 0 Siter
Gjest Ramina Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Siden vi alle har rett til å føle det vi føler, og vi ikke i særlig grad kan styre hva vi føler så er det ingen som har rett eller feil her. Jenta har rett i føle at hun bare ønsker vennskap, gutten her rett til å føle at han bare ønsker kjæresteforhold. Når de begge ønsker noe som er så forskjellig at det ikke kan tilfredstille begges ønske så er det kanskje jentas ide som er den beste løsningen her. Gå hvert til sitt og prøve livet på hver sin kant. Gutten vil finne seg ei ny en etterhvert som han kan være kjæreste med og det første "paret" kan kanskje få et vennskap senere. 0 Siter
Gjest '!-o-!' Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Endre oppløsningen på skjermen din, så slipper du scrolle :-) Jeg har alt på en side, oppløsningen er 1680x1050 :-) Ikke alle har skjerm som tar så stor oppløsning. Min tar ikke mer enn 1024x768. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Ikke alle har skjerm som tar så stor oppløsning. Min tar ikke mer enn 1024x768. Åja, ok. :-) 0 Siter
Gjest lev og la leve Skrevet 2. juni 2005 Skrevet 2. juni 2005 Jenta er da ikke egoistisk, hun er ærlig! De kan jo ikke være kjærester når en av dem ikke ønsker det. Og hvis han da ikke klarer å bare være venner, så er det ikke noe annet å gjøre enn å bryte kontakten. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.