mariaflyfly Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Kan hodepine være et tegn på at man begynner å bli kaffeavhengig? Jeg drikker da ikke så mye kaffe? - en dobbel Cortado på vei til jobb og 1-2 kopper "vanlig" i løpet av dagen. Noen dager en kopp på kvelden. Har så sinnsykt vondt i hue i dag, og har ikke hatt så lyst på kaffe i dag, så jeg har ikke drukket noe. *Svelger to Ibux og tusler en tur til kaffetrakteren* 0 Siter
Gjest kaffe = avhengighet for kroppen Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 JA, er kroppen din vant til å få kaffe, så får du fort hodepine hvis du ikke tilfører kroppen kaffe en dag 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Jeg drikker heller ikke voldsomme mengder med kaffe..(mellom en og tre kopper, spredt over hele dagen..) Dog får jeg dundrende hodepine om jeg skulker morgenkoppen.. Tror det er avhengighet, jeg har hatt det sånn leeenge.. Det værste er at når hodepinen melder seg er det allerede for sent, da hjelper drt ikke en døyt med kaffe.. Uansett, god bedring!:-) 0 Siter
Kvinna Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Helt klart en sammenheng! Jeg drikker kaffe i perioder, men aldri over 2, max tre kopper per dag. Etter noen dager med kaffedrikking er det sikkert som amen i kjerka at jeg for dundrepine hvis jeg _ikke_ har fått i meg koffein! Hvordan er cortado laget forresten? Klarer liksom ikke å bestille noe annet enn dobbel Latte... 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 1. juni 2005 Forfatter Skrevet 1. juni 2005 Helt klart en sammenheng! Jeg drikker kaffe i perioder, men aldri over 2, max tre kopper per dag. Etter noen dager med kaffedrikking er det sikkert som amen i kjerka at jeg for dundrepine hvis jeg _ikke_ har fått i meg koffein! Hvordan er cortado laget forresten? Klarer liksom ikke å bestille noe annet enn dobbel Latte... To espressoshots med bittelitt melk. Jeg bruker en sukkerbit i. Veldig godt. 0 Siter
Kvinna Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 To espressoshots med bittelitt melk. Jeg bruker en sukkerbit i. Veldig godt. Ikke så mye skum altså? Kult, da skal jeg jammenmeg prøve det! Høres godt ut! *kaffetørst* 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 1. juni 2005 Forfatter Skrevet 1. juni 2005 Ikke så mye skum altså? Kult, da skal jeg jammenmeg prøve det! Høres godt ut! *kaffetørst* Du får gi meg rapport i morra tidlig. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 1. juni 2005 Forfatter Skrevet 1. juni 2005 Jeg drikker heller ikke voldsomme mengder med kaffe..(mellom en og tre kopper, spredt over hele dagen..) Dog får jeg dundrende hodepine om jeg skulker morgenkoppen.. Tror det er avhengighet, jeg har hatt det sånn leeenge.. Det værste er at når hodepinen melder seg er det allerede for sent, da hjelper drt ikke en døyt med kaffe.. Uansett, god bedring!:-) Takk for svar, laguna! 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 1. juni 2005 Forfatter Skrevet 1. juni 2005 JA, er kroppen din vant til å få kaffe, så får du fort hodepine hvis du ikke tilfører kroppen kaffe en dag Takk for svar. 0 Siter
Gjest den ekte noor Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 JA, er kroppen din vant til å få kaffe, så får du fort hodepine hvis du ikke tilfører kroppen kaffe en dag Min gjør ikke det, og jeg drikker 1,5 liter kaffe på hverdager og stort sett ingenting i helgene. Kanskje kroppen min aldri blir skikkelig tom for koffein? 0 Siter
Dorthe Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Hi hi, man må avvennes fra cortado. Prøv å få dem til å ha litt mere melk enn normalt i. 0 Siter
ariadne Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Min gjør ikke det, og jeg drikker 1,5 liter kaffe på hverdager og stort sett ingenting i helgene. Kanskje kroppen min aldri blir skikkelig tom for koffein? Koffein har en halveringstid på 6 timer, så etter 6 timer har du halvparten igjen i kroppen. 6 timer 0.5 12 timer 0.25 18 timer 0.125 24 timer 0.0625 Du er nok relativt koffeinfri utpå lørdagen en gang. Nå skal jeg ut og kjøpe en cortado. Vi har årets norgesmester i barrista borte i gata her. Dette fører til alt for høyt inntak av cortado og doble espresso. 0 Siter
Sofline Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Stefaren min er avhengig av kaffe. Han får hodepine (og blir irritabel) hvis han ikke får kaffe. 0 Siter
org Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Jeg er avhengig av cola, og får hodepine hvis jeg ikke drikker det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.