Gjest trultemor25 Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Puh.. Nå har jeg rydda ut av oppvaskmaskin, vaska litt over på kjøkkenet, vaska badet, bretta sammen en haug med sokker og tøy og støvsugd, og rydda litt rundt omkring her! Puh. Flink nå altså. Er det forresten flere der ute som lever sammen med et mannfolk som vrenger av seg sokkene, og lar dem forbli vrengt? Det er så ufattelig irriterende. Og de som tror jeg gidder å stå og vrenge de ut igjen før jeg bretter de sammen, de får tro om igjen. Han får vrenge de ut sjøl eller gå med vrengte sokker. Vel, nå skal jeg ta meg en pust i bakken med en aldri så liten kvikk lunsj. 0 Siter
Freya Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Jeg har sortert tøy og startet på Alle Klesvaskers Mor. Etter at vi kjøpte tørketrommel blir klesvasken utsatt til det bare er de trange joggebuksene fra 1997 igjen i skapet, og vi må tørke oss etter dusjen med vaskekluter. 0 Siter
Gjest trultemor25 Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Jeg har sortert tøy og startet på Alle Klesvaskers Mor. Etter at vi kjøpte tørketrommel blir klesvasken utsatt til det bare er de trange joggebuksene fra 1997 igjen i skapet, og vi må tørke oss etter dusjen med vaskekluter. hehe.. på tide å få vaska litt da.. hihi 0 Siter
annegunn Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Vrengte sokker er da ingenting, de forblir vrengt etter at vaskemaskinen og trommelen har gjort sitt. Gubben min får dem til å snurpe seg sammen til en ball når han tar dem av seg, han. 0 Siter
Freya Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 hehe.. på tide å få vaska litt da.. hihi Ja, heldigvis trenger jeg ikke å gå med egne klær på jobb. Bare slenger på meg noe så jeg ikke er naken når jeg går til og fra, så går det bra. 0 Siter
Babette Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Det er da ikke noen jobb å snakke om å vrenge dem ut før de legges i maskinen? Man må jo likevel sortere skittentøyet før det hives inn. Jeg bruker også å vrenge og knappe igjen buksene hans. Bare hyggelig, det. Og jeg er lykkelig over å ha fått en mann som vet hva skittentøykurven skal brukes til. Den forrige slengte det meste på gulvet, rent og skittent om hverandre. Men han var en glimrende kokk, så det jevnet seg ut. 0 Siter
Nikki Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Ligger de vrengt så forblir de vrengt til neste gang han skal ta dem på. Jeg vasker dem da på vranga - gidder ikke vrenge. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Sokkene vaskes som de er, den eneste ekstraservicen jeg tilbyr er å dra ut sommer som har krøllet seg til en ball. Vrengig og parring av sokkene, får gubbleifen klare sjøl. 0 Siter
Åsemor Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Hehe... Når jeg bretter klær vrenger jeg bare mine egne, om det er sokker, t-shorter eller bukser det er snakk om. Har i dag bretta klær, ryddet på plass, og tatt en 20-minutter Pilates-workout på stuegulvet. Burde rydda alvorlig både stue, kjøkken og bad, men "skal bare" liksom hele tida... Nå skulle jeg bare sjekke om det var noen interessante innlegg. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Sokkene vaskes som de er, den eneste ekstraservicen jeg tilbyr er å dra ut sommer som har krøllet seg til en ball. Vrengig og parring av sokkene, får gubbleifen klare sjøl. . 0 Siter
Åsemor Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Det er da ikke noen jobb å snakke om å vrenge dem ut før de legges i maskinen? Man må jo likevel sortere skittentøyet før det hives inn. Jeg bruker også å vrenge og knappe igjen buksene hans. Bare hyggelig, det. Og jeg er lykkelig over å ha fått en mann som vet hva skittentøykurven skal brukes til. Den forrige slengte det meste på gulvet, rent og skittent om hverandre. Men han var en glimrende kokk, så det jevnet seg ut. Kneppe igjen buksene? Men han må vel kneppe de opp igjen for å få de på seg? Hva er da poenget med det? 0 Siter
Gjest trultemor25 Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Det er da ikke noen jobb å snakke om å vrenge dem ut før de legges i maskinen? Man må jo likevel sortere skittentøyet før det hives inn. Jeg bruker også å vrenge og knappe igjen buksene hans. Bare hyggelig, det. Og jeg er lykkelig over å ha fått en mann som vet hva skittentøykurven skal brukes til. Den forrige slengte det meste på gulvet, rent og skittent om hverandre. Men han var en glimrende kokk, så det jevnet seg ut. Vrenge ut sure sokker? Nei takk.. Det er jo ikke noe hyggelig i det hele tatt. Det som hadde vært hyggelig er om gubben kunne ta av seg sokkene på en normal måte. 0 Siter
Gjest trultemor25 Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Vrengte sokker er da ingenting, de forblir vrengt etter at vaskemaskinen og trommelen har gjort sitt. Gubben min får dem til å snurpe seg sammen til en ball når han tar dem av seg, han. Ja, det er også veldig morsomt.. 0 Siter
Babette Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Kneppe igjen buksene? Men han må vel kneppe de opp igjen for å få de på seg? Hva er da poenget med det? Jeg har lært av min mor at man skal dra igjen glidelåser og knappe igjen knapper, samt vrenge bukser av dongeri og kordføyel før vask. Da holder de seg pene og ingenting forskyver seg. Jeg gjør dette som en ren refleks, det er så innarbeidet. Bukser er også lettest å brette sammen pent når de er kneppet igjen. Skjorter skal også kneppes igjen før de henges i skapet, enten de henger på henger eller brettes sammen. Men det kan like gjerne være han som vasker eller bretter sammen. Eller stryker! Jeg stryker aldri, verken klær eller til eksamen. 0 Siter
Babette Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Vrenge ut sure sokker? Nei takk.. Det er jo ikke noe hyggelig i det hele tatt. Det som hadde vært hyggelig er om gubben kunne ta av seg sokkene på en normal måte. Er de sure, er jeg enig med deg. Da er det ekkelt. Jeg er så heldig å ha en som ikke gjør sokkene sure. 0 Siter
Gjest trultemor25 Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Jeg har lært av min mor at man skal dra igjen glidelåser og knappe igjen knapper, samt vrenge bukser av dongeri og kordføyel før vask. Da holder de seg pene og ingenting forskyver seg. Jeg gjør dette som en ren refleks, det er så innarbeidet. Bukser er også lettest å brette sammen pent når de er kneppet igjen. Skjorter skal også kneppes igjen før de henges i skapet, enten de henger på henger eller brettes sammen. Men det kan like gjerne være han som vasker eller bretter sammen. Eller stryker! Jeg stryker aldri, verken klær eller til eksamen. Jeg har strøket et par ganger, men aldri på eksamen. Jeg slutta å stryke da jeg lagde strykejern-merke på det ene skjørtet mitt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.