Gå til innhold

med et snitt på 3,6, hvilken bokstav blir det?

Anbefalte innlegg

Gjest ikke oppdatert på nye regler
Skrevet

på universiteter og høyskolers nye system?

Har a'er, b'er, c'er og d'er i sånn sammensetning at omregnet til tall er snittet mitt 3,6. Blir det da en B'er eller C'er`?

Fortsetter under...

skorpionfisken
Skrevet

Da jeg tok mastergraden i fjor oversatte de slik: (Det er forskjellig fra plass til plass har jeg skjønt)

A: 1,0-1,4

B: 1,5-2,4

C: 2,5-3,0

D: 3,1-3,5

E: 3,6-4

F: Stryk som på den høyskolen var alt fra 4 og opp.

Gjest trultemor25
Skrevet

Da jeg tok mastergraden i fjor oversatte de slik: (Det er forskjellig fra plass til plass har jeg skjønt)

Finnes E altså? Da jeg gikk på høyskolen hadde vi ikke E. Det var D eller F.

skorpionfisken
Skrevet

Der jeg gikk hadde de hele alfabetet fra A til F. Men jeg har skjønt at det er foskjellig fra plass til plass.

Gjest ikke oppdatert student
Skrevet

Oida, jeg ligger heller mot B' enn så langt nede så vi kan vel bare konkludere med at vi ikke studerer ved samme skole......

Annonse

Skrevet

Oida, jeg ligger heller mot B' enn så langt nede så vi kan vel bare konkludere med at vi ikke studerer ved samme skole......

3.6 er da vel ikke en B på NTNU heller??

Skrevet

Alle høyskoler og universiteter har nå A,B,C,D,E,F - det er det samme som mesteparten av resten av verden, og ble endret for å være internasjonalt.

"...................................."

Gjest papirtiger
Skrevet

Ved UiO ville det vært en D eller E.

Skrevet

kommer det ikek an på om det er snittkarakter fra vgs eller snittkarakter fra universitetet?

Gjest En god B
Skrevet

Dette virker rart. For de aller fleste fag liggeer "laud" på 2,5. Dette tilsvarer mye bedre enn C! Da jeg fikk oversatt mine norske universitetskarakterer til USA, tror jeg de regnet 2,5 som en B+

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...