Dory Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Jeg kjeder meg litt om dagen. Venter på møte på trygdekontoret, ang omskolering eller arbeid via aetat.. Så har dagene meeeegt fri kan man si. Så derfor tenkte jeg å ta meg en harry tur til sveirge (hehe). Men jeg har aldri vært over til storlien. Er det noe bra der?? Er kyllingfillet der bra, og osten? Og viktig, (hihi) har de smågodt?? vennlig hilsen harry, 0 Siter
collins Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Svensk kyllingfilet er for jævlig. Er blåst opp med væske. Dvask som gele. Ligner ikke kjøtt. 0 Siter
Dory Skrevet 1. juni 2005 Forfatter Skrevet 1. juni 2005 Svensk kyllingfilet er for jævlig. Er blåst opp med væske. Dvask som gele. Ligner ikke kjøtt. Enig at den norske er bedre. Men den svenske duger til hverdags:) 0 Siter
Gjest trultemor25 Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Svensk kyllingfilet er for jævlig. Er blåst opp med væske. Dvask som gele. Ligner ikke kjøtt. Jeg synes kyllingfileten der er helt grei jeg. Kyllingbryst eller hva det er for noe. Kjøper sånn pose på et par kilo tror jeg det er. 0 Siter
collins Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Enig at den norske er bedre. Men den svenske duger til hverdags:) Så uspiselig og kvalm mat duger altså, bare det er en hverdag? 0 Siter
Gjest trultemor25 Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Skal du ha kjøttdeig så kjøp karbonadedeig, denne likner mest på den norske kjøttdeigen. Og husk at svensk cola cola ikke er god. 0 Siter
collins Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Jeg synes kyllingfileten der er helt grei jeg. Kyllingbryst eller hva det er for noe. Kjøper sånn pose på et par kilo tror jeg det er. Hver sin smak, sier jeg. Jeg handler i blant i Sverige, men da andre ting enn kyllingfilet. Blant annet er den røkte skinka i Sverige jättegod". For ikke å snakke om "köttbullar". Det kan de ikke lage i Norge. 0 Siter
Dory Skrevet 1. juni 2005 Forfatter Skrevet 1. juni 2005 Skal du ha kjøttdeig så kjøp karbonadedeig, denne likner mest på den norske kjøttdeigen. Og husk at svensk cola cola ikke er god. Jaa, takk for tipset. Karbonadedeig er kjempe godt. 0 Siter
Dory Skrevet 1. juni 2005 Forfatter Skrevet 1. juni 2005 Hver sin smak, sier jeg. Jeg handler i blant i Sverige, men da andre ting enn kyllingfilet. Blant annet er den røkte skinka i Sverige jättegod". For ikke å snakke om "köttbullar". Det kan de ikke lage i Norge. Ja, kjöttbullar er digg:) DET kan svenskene... 0 Siter
Gjest trultemor25 Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Hver sin smak, sier jeg. Jeg handler i blant i Sverige, men da andre ting enn kyllingfilet. Blant annet er den røkte skinka i Sverige jättegod". For ikke å snakke om "köttbullar". Det kan de ikke lage i Norge. Yuk.. kjøttbullar 0 Siter
Gjest Flystripa Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Snus, røyk, vin. Om du skal ha brennevin, må den bestilles minst 3 dager før du skal dit, for det sendes fra Åre til Storlien. Øl, polarbrød, godis er billigere på SmartClub og Obs. Krydder (litt annet utvalg enn hjemme). Kan ikke komme på annet.... 0 Siter
collins Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Yuk.. kjøttbullar I de svenske "köttbullarna"er det grovmalt kjøtt. De norske er som medister. 0 Siter
Gjest trultemor25 Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 I de svenske "köttbullarna"er det grovmalt kjøtt. De norske er som medister. Er større fan av hjemmelagde kjøttkaker da gitt.. 0 Siter
collins Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Er større fan av hjemmelagde kjøttkaker da gitt.. At svenske köttbullar er gode, forhindrer ikke at norske hjemmelagede kjøttkaker også er gode. 0 Siter
Gjest trultemor25 Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 At svenske köttbullar er gode, forhindrer ikke at norske hjemmelagede kjøttkaker også er gode. At du synes svenske kjøttboller er gode forhindrer ikke at jeg ikke synes noe om de.. 0 Siter
Osiris Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Svensk kyllingfilet er for jævlig. Er blåst opp med væske. Dvask som gele. Ligner ikke kjøtt. Enig i at en må være skeptisk til kyllingfileten i Sverige, men svensk Kronfågel er bra! Den billigste varianten er som du skriver tilsatt vann, men den er også tilsatt salt og TANG for å binde vannet. 0 Siter
Osiris Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Jeg synes kyllingfileten der er helt grei jeg. Kyllingbryst eller hva det er for noe. Kjøper sånn pose på et par kilo tror jeg det er. Sjekk innholdsfortegnelsen på den du. Har kjøpt av den tidligere jeg, helt til jeg oppdaget at det bare er ca 70% som er rent kyllingkjøtt av de filetene. 0 Siter
Osiris Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Det jeg syns er ok å handle på Storlien er Kjøttbullar, kylling og kalkun. Men sjekk innholdsfortegnelse på kylling og kalkun. Jeg kjøper svensk kronfågel fordi den ikke er pumpet med saltvann og tang som skal binde vannet. Falukorven i Sverige er god, men mye fetere enn den i Norge. Jeg er bar over sånn ca en gang i året for å ta med mora mi på en tur til Østersund, så det kan hende at de som reiser mye oftere kjenner godkjøpene bedre. 0 Siter
Line Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Hehe.... er faktisk litt dyrt på Storlien i forhold til Åre. Men i alle fall - husholdsosten er god, de store runde - og de holder seg lenge i kjøleskapet. Kyllingfiletene har jeg aldri prøvd, men kanskje jeg skulle tatt meg en tur og hamstret litt nå når eksamen snart er overstått... Smågodtet er omtrent det samme som vi har fått i Norge etter hvert, men prisen husker jeg ikke. Lurer på om det er 7,90 pr hg. Jeg pleier å kjøpe Polarbrød og yoghurt, ost og litt smågodt. Ellers synes jeg ikke det er mye å skryte av på Konsum på Storlien, bortsett fra en ny og større butikk 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.