Gå til innhold

barnespykriatisk post, hva skal til?


Gjest LittReddog Usikker

Anbefalte innlegg

Gjest LittReddog Usikker

Hva skal til for at et barn blir innlagt på barnespykriatisk vandeling på et sykehus? Bare ordet er så grusomt at det skremmer meg. Grunnen til at jeg spør er at han jeg er sammen med nå sier at han bodde der sammen med ene foreldrene i ca 6 mnd da han var ungdomsskolegutt for ca 8år siden.

Han mener selv at det var pga at han hadde lese og skrivevansker, han klarte ikke å være på skolen og de ville finne ut hvorfor. Jeg tror ikke han lyger for meg, men det det er da svært alvorlig å legge inn et barn på barnespyriatisk avdeling i 6 mnd for noe 1 av 10 nordmenn har! Men det kan tenkes at hans foreldre ikke har fortalt han alt, han er ikke så intresert i å kjenne sin historie eller barkgrunn og vet feks at han som barn ble opperert, men ikke hvorfor. (det var lenge før dette og ikke i hodet så de har ingen sammengeng)

Kjenner mange med lese og skrivevansker, tilogmed add og adhd, her blir ppt, ekstralærere og barneværnet koblet inn, har aldri hørt om noen som har blitt innlagt på barnepsykriatisk for noe slikt. Og jeg kjenner til mange ville og umulige barn og barn med lærevansker.

Noen som vet hva som skal til før man bestemmer seg for å legge inn et barn på barnespykriatisk avdeling?

De fikk visst en slags leilighet og han fikk undervisning på sykehuset, de bodde der de fleste helger da skolen var stengt og var generelt svært lite ute av sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest LittReddog Usikker

Ville bare føre til at han i dag ikke er i kontakt med psykiatrien og ser ikke ut til å ha store mentale problemer, det er ikke det som skremmer meg, men at han som barn var "låst" inne i 6mnd for noe som er helt vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marge simpson

Ville bare føre til at han i dag ikke er i kontakt med psykiatrien og ser ikke ut til å ha store mentale problemer, det er ikke det som skremmer meg, men at han som barn var "låst" inne i 6mnd for noe som er helt vanlig.

Jeg var to uker på en slik greie med mamma på slutten av barneskolen. Fikk undervisning på skole i nærheten som var en del av Bup. Grunnen vet jeg ikke. Tror faktisk de måtte ha noe å finne på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en mamma i nord

Tviler for at det var på grunn av lese og skrivevansker. Men det kan jo være at han fikk et sekundært problem på grunn av lese og skrivevansker, du skriver jo at han ikke klarte å være på skolen også.

Om han vil vite det selv så har han all mulig rett til å se sine papirer. Det kunne jo være greit å vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...