Sofline Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Det kommer an på personen, og om det er mest muskler eller fett. 0 Siter
Freya Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Jeg er 169 cm høy, og i følge Grete Roede bør jeg veie ca 74-76 kg. Det var det de fant ut da de tok en slik kroppsanalyse iallfall. Jeg ser ikke tjukk ut når jeg veier 75 kg, kommer fra en "stor" familie. 0 Siter
Gjest Tjukkebollafeita Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 absolutt normal !!! selv om BMI`en (25) sier at du er overvektig, så syns jeg det er helt galskap at den sier det. Normal? Jeg er jo ti kilo lettere, samme høyde. jeg er så dvask og prøver å ta av fire fem kilo! Jeg må være syltynn jeg da 0 Siter
Gjest sånn passe Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Du er nok litt overvektig. Er man 172 bør man veie max 72 kilo. Du bør gå ned til ca. 62 kilo. Nei da!... Hun bør veie mellom 62 og 82 kg! Er ho over 82 er ho overvektig! 0 Siter
Gjest petrusa Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Normal? Jeg er jo ti kilo lettere, samme høyde. jeg er så dvask og prøver å ta av fire fem kilo! Jeg må være syltynn jeg da jeg var dvaskere da jeg veide 55 kg og ikke trente, enn da jeg veide 62 kg og TRENTE. er ikke KG det kommer an på. du kan godt være tynn fordi om du er dvask. og du kan godt være kraftigere uten å være dvask, men stram og veltrent. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Vil tro du ligger innenfor normalen, hva nå engang normalt måtte bety, men at du er ganske dvask i legemet og burde se på kosholdet ditt og daglig aktivitet. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Vil tro du ligger innenfor normalen, hva nå engang normalt måtte bety, men at du er ganske dvask i legemet og burde se på kosholdet ditt og daglig aktivitet. Dvask er man vel om man ikke trener, og derved har mer fett enn muskler? Det sa jo vekten og høyden ingenting om. Nevnte høyde- og vektforhold høres typisk ut for en kvinnelig håndballsspiller i landslagsklasse, få vil kalle dem dvaske. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Som jeg har nevnt i et innlegg nedenfor kommer det helt an på mengden muskler. Trener vedkommende ikke spesielt mye, vil jeg anta vedkommende er litt rund. Selv er jeg 1,75 og veier ca. 67, og anser meg ikke veldig slank (dog heller ikke overvektig). 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Dvask er man vel om man ikke trener, og derved har mer fett enn muskler? Det sa jo vekten og høyden ingenting om. Nevnte høyde- og vektforhold høres typisk ut for en kvinnelig håndballsspiller i landslagsklasse, få vil kalle dem dvaske. Nja, nå har jeg riktignok ikke voldsomt greie på kvinnehåndball, men jeg har da sett disse kvinnene på tv i ny og ne, og jeg tviler på at noen av dem jeg har sett veier 74 kilo på sine 172 cm. Min definisjon av dvask er nok ikke den samme som din. Jeg mener bare at hun har normale mengder fett. Hun har litt både her og der, men er er verken tynn eller tykk. Jeg regner meg selv som dvask siden jeg ikke har vaskebrett nå. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Nja, nå har jeg riktignok ikke voldsomt greie på kvinnehåndball, men jeg har da sett disse kvinnene på tv i ny og ne, og jeg tviler på at noen av dem jeg har sett veier 74 kilo på sine 172 cm. Min definisjon av dvask er nok ikke den samme som din. Jeg mener bare at hun har normale mengder fett. Hun har litt både her og der, men er er verken tynn eller tykk. Jeg regner meg selv som dvask siden jeg ikke har vaskebrett nå. Cecilie Leganger er (var?) 179 cm. og 75 kg. Ok, lavere vektforhold enn i eksempelet, men hun var vel også blant de slankere på laget? 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Cecilie Leganger er (var?) 179 cm. og 75 kg. Ok, lavere vektforhold enn i eksempelet, men hun var vel også blant de slankere på laget? Men Leganger er vel rimelig bred over skuldrene og generelt ganske muskuløs? Dersom jenta over trener mye og har mye muskler, stiller det hele seg naturligvis annerledes. 0 Siter
tonie Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Cecilie Leganger er (var?) 179 cm. og 75 kg. Ok, lavere vektforhold enn i eksempelet, men hun var vel også blant de slankere på laget? Nå er det vel ikke lov å vise spillernes vekt lenger, men jeg mener å huske at de aller fleste lå et sted mellom 70 og 80 kg. Til og med lille Susann Goksør i sin tid. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Nå er det vel ikke lov å vise spillernes vekt lenger, men jeg mener å huske at de aller fleste lå et sted mellom 70 og 80 kg. Til og med lille Susann Goksør i sin tid. Det er i så fall muskler. For Goksør har jeg sett på stranda, og den jenta var faen meg muskuløs. Hun hadde skikkelig v-form og var et syn for guder! For alt jeg vet er det mye muskler i de andre jentene der også, og muskler veier som kjent mer enn fett. 0 Siter
Hekta Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Kommer ikke det veldig ann på hvordan kiloene sitter og hvor tung beinbygningen er og sånn egentlig da? Jeg vet at jeg hadde vært latterlig feit om vekta mi hadde vært det samme som de to siste tallene i høyden min, mens jeg kjenner andre som ser smale og sprettene ut der det er tilnærmet likt. Jeg tror ikke den BMI tingen er slik en gudegitt fasit. :-) tror jeg har kommet i det stafiet hvor alderen og tyngekrafta har overtatt :-p 0 Siter
Gjest togli Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Min søster og jeg er 172 høy. Jeg veier 57 kg og søsteren min 64 kg. Vi bruker akkurat samme størrelse i klær og har lik kroppsfasong. Hun har tyngre beinbygning enn meg og sikkert mer muskler. Som du ser kan det være vanskelig å bedømme en persons størrelse ved kun å se på høyde/vekt ;-) 0 Siter
Gjest sofies verden Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Cecilie Leganger er (var?) 179 cm. og 75 kg. Ok, lavere vektforhold enn i eksempelet, men hun var vel også blant de slankere på laget? Nok et bevis på at muskler veier mer, jeg er 178 høy og veier 63 kg. Jeg vil absolutt ikke si jeg er tynn, helslank kanskje ;-) Akk, trenger litt trening. Tips til hvordan komme i form til sommeren mottas med stor takknemlighet ;-) 0 Siter
Gjest forstyrrelser ??? Skrevet 2. juni 2005 Skrevet 2. juni 2005 Normal? Jeg er jo ti kilo lettere, samme høyde. jeg er så dvask og prøver å ta av fire fem kilo! Jeg må være syltynn jeg da da har du et totalt vrangsyn på hvordan du ser ut !!! 0 Siter
Gjest Tjukkebollafeita Skrevet 2. juni 2005 Skrevet 2. juni 2005 jeg var dvaskere da jeg veide 55 kg og ikke trente, enn da jeg veide 62 kg og TRENTE. er ikke KG det kommer an på. du kan godt være tynn fordi om du er dvask. og du kan godt være kraftigere uten å være dvask, men stram og veltrent. Ja jeg er enig, dessuten veier muskler mer enn fett. Men jeg trener mye, så jeg har muskler. Men de kommer jo ikke fram før jeg får bort fettet på hoftene og magen. 0 Siter
Gjest petrusa Skrevet 2. juni 2005 Skrevet 2. juni 2005 Ja jeg er enig, dessuten veier muskler mer enn fett. Men jeg trener mye, så jeg har muskler. Men de kommer jo ikke fram før jeg får bort fettet på hoftene og magen. jepp lønner seg nok å fjerne fettet på magen og hoftene ja. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.