diffus Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Hei jeg er mann på 53 år, og skriver for om mulig få svar angående noen PLAGER jeg harhatt et års tid.Ikke hele tiden, litt til og fra.Det går på ØMHET i pungen og området rundt penis. Det er også stråling/lett svie på innsiden av lårene fra lysken og nedover.Jeg vil ikke kalle det smerter, mer plager. Dette kom plutselig uten forvarsel for snart et år siden. Så har det vært bedre i perioder.Gikk til almenlegen i juni_04, og han trodde dette var prostatitt. Tok diverse prøver, også PSA-blodprøve.Fikk medisiner for prostatitt, men plagene varte hele sommeren og høsten.Det ble derimot oppdaget kreft i prostata,og jeg var igjennom operasjon for et halvt år siden.Siden kom og gikk disse plagene. Jeg nevnte dette for legen på sykehuset på etterkontroll,og han sendte meg til ultralydundersøkelse. Ingenting unormalt ble funnet.Han mener det er psykosomatisk.Jeg er ikke helt sikker på dette, for jeg merker en forverring av plagene ved fysisk aktivitet, som å gå en tur i skogen.Jeg er veldig glad i friluftsliv. Også plagsomt når jeg går i trapper eller sykler.Har som sagt gått med dette i et års tid, og lurer på om det kan være noen form for betennelse eller lignende.Er takknemlig for svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/186487-diffuse-plager/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Jeg synes ikke dette høres ut som psykosomatisk. Da hadde det neppe hatt klar sammenheng med f.eks aktivitet slik du nevner; du er vel neppe spesielt stresset eller angstfylt når du går i skogen eller i trapper. En lavgradig kronisk prostatitt KAN være en forklaring; antibiotika hjelper ikke alltid; men vet du om du hadde dette ved siden av kreften? Typisk for prostatitt-smerter er at det blir værre ved kulde mot underlivet. Jevnlige sæd-utløsninger, helst daglig hjelper de fleste. Det kan også være at nervene i området er "overfølsomme" etter å ha blitt irritert av kreften, og at de fortsatt er det etter operasjonen. Kanskje kan akupunktur hjelpe. Smerter på de stedene du nevner kan også være pga et lite prolaps eller andre skader i korsryggen ( blir typisk værre ved krumning av ryggen; sykling, sitting, trappegang); kanskje bør det taes bilder; også for helt sikkert å utelukke spredning fra kreften. Eventuelle hevelser av kjertler eller annen sykdom i lyskene har vel antakelig urologen utelukket? Ikke vær redd for å be om en ytterligere kontroll hos urolog dersom du er urolig; bør iallfall gjøres dersom plagene forværres. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/186487-diffuse-plager/#findComment-1279056 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.