mil1365380270 Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 En vanlig arbeidsuke er 37,5 timer. Men hvor mye av lønnen er overtid? Hvor mye ubetalt ferie? Du kan ikke regne det ut sånn helt uten videre. 0 Siter
Gjest sofies verden Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Del på antall timer i året, 1950 t. så får du timelønn. 0 Siter
Gjest '!-o-!' Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 En vanlig arbeidsuke er 37,5 timer. Men hvor mye av lønnen er overtid? Hvor mye ubetalt ferie? Du kan ikke regne det ut sånn helt uten videre. En annen ting er at satsene gjerne er forskjellig på månedslønn og timebasert betaling. Årslønnen skal være den samme, men man for f.eks ikke noe for fridager. Dette kompenseres ved høyere sats. 0 Siter
Piraye Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Gang på skatteprosenten (og pluss på evt fagforeningsbidrag) og del dette på antall timer. Ca hvertfall 0 Siter
Gjest klingenbit Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 En vanlig arbeidsuke er 37,5 timer. Men hvor mye av lønnen er overtid? Hvor mye ubetalt ferie? Du kan ikke regne det ut sånn helt uten videre. Kun 37 1/2 timers uke er det snakk om, ingen overtid. 0 Siter
Gjest engel 49+ Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Del på antall timer i året, 1950 t. så får du timelønn. Jeg lurer også på dette. Noen ganger har jeg hørt 1850 t /år. vet du mer om disse tallene 0 Siter
Gjest sofies verden Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Jeg lurer også på dette. Noen ganger har jeg hørt 1850 t /år. vet du mer om disse tallene Det kommer selvfølgelig an på hva slags arbeid det er snakk om også, men ta en titt på denne siden. http://odin.dep.no/asd/norsk/dok/andre_dok/nou/002001-020020/ved003-bn.html 0 Siter
Gjest engel 49+ Skrevet 2. juni 2005 Skrevet 2. juni 2005 Det kommer selvfølgelig an på hva slags arbeid det er snakk om også, men ta en titt på denne siden. http://odin.dep.no/asd/norsk/dok/andre_dok/nou/002001-020020/ved003-bn.html takk....... *får lyst å krype til køys igjen* ..men tar meg sammen, lagrer linken, og prøver å lese den siden, TUsen takk. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 2. juni 2005 Skrevet 2. juni 2005 Du deler årslønnen på 12 (måneder) så på 22 (gjennomsnitt antall arbeidsdager) og så på 7,5 (timer per dag). Dersom du jobber på timelønn, er dette satsen den regnes ut etter når du får oppgitt en årslønn. Dersom du jobber på årslønn, og lurer på hva du tjener i timen, helt korrekt - må du rett og slett legge sammen alle timene du jobber i året, og dele årslønnen på det. Da kan du ikke regne med helligdager, feriedager, etc. Men den første måten er det man bruker når man oppgir en årslønn til den ansatte, mens de kun får betalt per time. 0 Siter
Gjest engel 49+ Skrevet 2. juni 2005 Skrevet 2. juni 2005 Du deler årslønnen på 12 (måneder) så på 22 (gjennomsnitt antall arbeidsdager) og så på 7,5 (timer per dag). Dersom du jobber på timelønn, er dette satsen den regnes ut etter når du får oppgitt en årslønn. Dersom du jobber på årslønn, og lurer på hva du tjener i timen, helt korrekt - må du rett og slett legge sammen alle timene du jobber i året, og dele årslønnen på det. Da kan du ikke regne med helligdager, feriedager, etc. Men den første måten er det man bruker når man oppgir en årslønn til den ansatte, mens de kun får betalt per time. "Du deler årslønnen på 12 ..så på 22 .. og så på 7,5 " Det blir å dele årslønna på 1980, da! (timer). Noen her sa 1950, det har jeg også hørt før. Vet ikke om trådstarter'n har fått svar, emn selv lurer jeg iallfall fremdeles. Men innlegget ditt var likevel klargjørende! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.