Gå til innhold

Mer angst med Cipralex!


Gjest Megler Smekk

Anbefalte innlegg

Gjest Megler Smekk

Etter å ha begynt på Cipralex (brukt 5mg nå i en uke, planen var å øke til 10mg senere denne uken) har angsten blitt mye mye værre (bruker Cipralex for GAD og panikkangst).

Noen som kan berolige meg med at dette er forbigående bivirkning;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er helt normalt.

Slik fikk jeg det også. Tok ca 4 uker før jeg følte meg mye bedre.

Lykke til:)

Vennlig hilsen,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bugge -jenta

Hei!

Ja, dette er en vanlig reaksjon i begynnelsen av behandling for mange.

Hvor fort det gir seg kan nok også variere. Jeg vet at mange får hjelp av sobril i opptrappingsfasen hvis det blir for ille.

Ellers kanskje du skal vente en uke til før du går ytterligere opp.

Jeg ville tatt kontakt med legen og fortalt om symptomene. Det er vanlig, men han hjenner deg ohg kan vurdere om du bør ta opptrappingen litt roligere, eller trenger litt sobril.

Ellers kan det hjelpe å bare vite at dette kommer av medisinene, synes jeg. Opplevde det samme på tolvon en gang, men jeg ble deprimert og falt temmelig dypt. Det gikk over.

Hvis det slett ikke går over etter mange uker får en vurdere om det er rett medisin. Det kan være et herk å prøve ut medisiner for å finne det rette. Håper bivirkningen gir seg snart og at du får hjelp av medisinen. Personlig har dette vært det rette AD for meg, men vi er ulike.

Vennlig hilsen bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Hendte med meg og. Jeg hadde aldri hatt panikkangst før. Fikk to anfall i begynnelsen av behandlingen. Siden gikk det bare bedre og bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest I-938

Hendte med meg og. Jeg hadde aldri hatt panikkangst før. Fikk to anfall i begynnelsen av behandlingen. Siden gikk det bare bedre og bedre.

Det opplevde jeg og Kizza,panikkanfall. Og tør nå ikke ut.

Aldri hatt det før.

Hvor lenge hadde du brukt dem da du fikk panikkanfall, på hvilken dose, og hvor mye bruker du nå?.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest I-938

Det opplevde jeg og Kizza,panikkanfall. Og tør nå ikke ut.

Aldri hatt det før.

Hvor lenge hadde du brukt dem da du fikk panikkanfall, på hvilken dose, og hvor mye bruker du nå?.

mvh

hadde brukt det i 9 uker da jeg fikk det. Trodde kroppen skulle være tilvent etter så lang tid. Jeg jeg stoler ikke på at det var en forbigående bivirkning. Føler meg som en tikkende bombe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Megler Smekk

Hei!

Ja, dette er en vanlig reaksjon i begynnelsen av behandling for mange.

Hvor fort det gir seg kan nok også variere. Jeg vet at mange får hjelp av sobril i opptrappingsfasen hvis det blir for ille.

Ellers kanskje du skal vente en uke til før du går ytterligere opp.

Jeg ville tatt kontakt med legen og fortalt om symptomene. Det er vanlig, men han hjenner deg ohg kan vurdere om du bør ta opptrappingen litt roligere, eller trenger litt sobril.

Ellers kan det hjelpe å bare vite at dette kommer av medisinene, synes jeg. Opplevde det samme på tolvon en gang, men jeg ble deprimert og falt temmelig dypt. Det gikk over.

Hvis det slett ikke går over etter mange uker får en vurdere om det er rett medisin. Det kan være et herk å prøve ut medisiner for å finne det rette. Håper bivirkningen gir seg snart og at du får hjelp av medisinen. Personlig har dette vært det rette AD for meg, men vi er ulike.

Vennlig hilsen bugge.

Opplevde vel noe av det samme når jeg begynte med Remeron (dog ikke like ille). Merket det først etter ca én uke (akkurat som nå), og så gikk det over etter nok en uke. Forhåpentligvis skjer det samme nå, gjelder bare å holde ut en uke eller to til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Det opplevde jeg og Kizza,panikkanfall. Og tør nå ikke ut.

Aldri hatt det før.

Hvor lenge hadde du brukt dem da du fikk panikkanfall, på hvilken dose, og hvor mye bruker du nå?.

mvh

Jeg hadde brukt dem ca 3-4 uker. Hadde trappet opp forsiktig. Først 5, så 10, så 20mg.

Jeg bruker ikke denne medisinen lenger. Gikk på den i ett år. Nå har jeg Lamictal for bipolar lidelse og den hjelper meg mye bedre. Hadde faste depresjoner 3 ganger i året og var litt hyper innimellom disse. Ikke så alvorlig. Brukte bare mye penger, drakk og festet mye og så noe jeg ikke nevner høyt. Ingen har merket noe særlig til det bortsett fra meg, også familien økonomisk.

Litt på siden. Men for å forklare hvorfor jeg heller bruker lamictal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

hadde brukt det i 9 uker da jeg fikk det. Trodde kroppen skulle være tilvent etter så lang tid. Jeg jeg stoler ikke på at det var en forbigående bivirkning. Føler meg som en tikkende bombe.

Kanskje dette ikke er rette medisinen for deg. Jeg tror jeg ville hørt med legen.

Går du til psykiater eller psykolog. Det gjorde jeg. Det var han som bestemte begge medisinene til meg. Først cipralexen og så lamictalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bugge -jenta

PS!

Husk at du alltid må gi et middel litt tid før det kan vurderes om det er det rette eller ei. Ellers blir det lett at man bare går fort fra det ene til det andre og sitter igjen med dårlige erfaringer av begynnerbivirkninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...