Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå i disse mp3 tider, der vi bare laster over, usb porter, og mp3, og itunes, og shuffel osv.

Husker dere da vi satt klistra forran "ti i skuddet" og tok opp sanger? På kassett? Hehehe.

Det var tider det;)

Gjest Shave my poodle
Skrevet

Hehe javisst husker jeg det, selv om jeg ikke husker "ti i skuddet" :) Og så husker jeg den endelöse spolingen, og x antall ganger trykking på play/stop for å komme akkurat rett på en sang;)

Skrevet

Hehe javisst husker jeg det, selv om jeg ikke husker "ti i skuddet" :) Og så husker jeg den endelöse spolingen, og x antall ganger trykking på play/stop for å komme akkurat rett på en sang;)

Jaaa, den spolingen ja. *ler*

Det var ikke lett...:)

Så skulle man høre på en fin sag, og plutselig kom en ny sang man gjerne ville ta opp. Og da var det å spole.

Var heldig om jeg fikk med halve sangen.

Og satt barnevakt i laaang til for å få råd til noe så kult som walkman:)

Gjest Shave my poodle
Skrevet

Jaaa, den spolingen ja. *ler*

Det var ikke lett...:)

Så skulle man høre på en fin sag, og plutselig kom en ny sang man gjerne ville ta opp. Og da var det å spole.

Var heldig om jeg fikk med halve sangen.

Og satt barnevakt i laaang til for å få råd til noe så kult som walkman:)

Hehe ja det var stress! Tror det hendte noen ganger at samme sang var på en kasett 5 eller 6 ganger, bare for at jeg ikke hadde fått med starten, eller at den ble ödelagt av en eller annen programlederidiot som snakket seg igjennom slutten av den.

Og så lagde jeg mine egne opptakskasetter ved å feste teip på de gamle barnekasettene.. så dum jeg var igrunnen, de hadde jo kanskje värt morsommere å ha enn listepopkasetter fra tidlig 90-tallet;)

Skrevet

Tok opp musikk til langt ut på midten av 90-tallet, jeg :-)

Har masse gamle opptakskassetter, utrolig morsomt å ha :-)

Skrevet

Jeg tok opp fra 'pop spesial', og fra nattrocken fra Rock Palatz. Nattrocken var på tv, så alle i rommet måtte være stille. Dét var lydkvalitet det! :)

Skrevet

Tror jeg har minst to Rema1000-bæreposer på loftet med opptakskassetter...

Hadde kombinert radio/kassettspiller, med tilkoblet platespiller.

Kassetten stod "stand-by" hele tiden på pause, slik at OM det plutselig kom en fin sang, var det om å gjøre å _stupe_ over rommet og få satt på opptak.

Det kunne til tider gå hardt for seg!

Mange rare opptak, - det mangler en del begynnelser og slutter, pluss at det kunne komme masse radioprat innimellom. Værvarsel for fiskebankene osv.

Skrevet

Jeg tok opp fra 'pop spesial', og fra nattrocken fra Rock Palatz. Nattrocken var på tv, så alle i rommet måtte være stille. Dét var lydkvalitet det! :)

Nattrock var svære greier ja.

Vi så ALT.

;)

Skrevet

Tror jeg har minst to Rema1000-bæreposer på loftet med opptakskassetter...

Hadde kombinert radio/kassettspiller, med tilkoblet platespiller.

Kassetten stod "stand-by" hele tiden på pause, slik at OM det plutselig kom en fin sang, var det om å gjøre å _stupe_ over rommet og få satt på opptak.

Det kunne til tider gå hardt for seg!

Mange rare opptak, - det mangler en del begynnelser og slutter, pluss at det kunne komme masse radioprat innimellom. Værvarsel for fiskebankene osv.

Herlig! :-)

Skrevet

Nattrock var svære greier ja.

Vi så ALT.

;)

Vi også. Det vil si, det var bare jeg som holdt ut til siste slutt. :))

Skrevet

Vi også. Det vil si, det var bare jeg som holdt ut til siste slutt. :))

Det som var virkelig svære greier, var at vi fikk tatt det opp på video - hadde sånt super-antikt system der man kunne ta opp på begge sider (ikke beta, men det andre, har glemt hva det hette...)

Det aller merkeligste var jo at vi kunne sette oss og SE på opptakene. Opptil flere ganger!

Gjest girasol
Skrevet

Hehe ja det var stress! Tror det hendte noen ganger at samme sang var på en kasett 5 eller 6 ganger, bare for at jeg ikke hadde fått med starten, eller at den ble ödelagt av en eller annen programlederidiot som snakket seg igjennom slutten av den.

Og så lagde jeg mine egne opptakskasetter ved å feste teip på de gamle barnekasettene.. så dum jeg var igrunnen, de hadde jo kanskje värt morsommere å ha enn listepopkasetter fra tidlig 90-tallet;)

Det gjorde jeg og!!... :-)

Gjest girasol
Skrevet

Jeg hsuker hvor godt jeg liket "indiamino" (som ei venninne av meg trodde bestemt sangen het!), på midten av 80-tallet! Satt på rommet og trykte på opptak helt musestille, for jeg trodde at hvis det var den minste lyd rundt meg ville den komme på opptaket!

Ja det var tider det :-)

Gjest papirtiger
Skrevet

Det gjorde jeg og!!... :-)

Jeg også...

10 i skuddet og Topp 20 var saker det :)

Skrevet

Det som var virkelig svære greier, var at vi fikk tatt det opp på video - hadde sånt super-antikt system der man kunne ta opp på begge sider (ikke beta, men det andre, har glemt hva det hette...)

Det aller merkeligste var jo at vi kunne sette oss og SE på opptakene. Opptil flere ganger!

Hightech! Jeg er imponert!

Nå er det vanskelig å forestille seg at man skulle sette seg ned å se på de halvgode bandene, men på den tiden var vi jo sulteforet på ny musikk. En halvtimes popspesial på radio, og Rock Palatz 1-2 ganger i året(?). Ellers gikk det mest Husker Du, og ikke Hüsker Dü. :)

Og så Radio Luxemburg på natterstid, under dyna. :)

Skrevet

Hightech! Jeg er imponert!

Nå er det vanskelig å forestille seg at man skulle sette seg ned å se på de halvgode bandene, men på den tiden var vi jo sulteforet på ny musikk. En halvtimes popspesial på radio, og Rock Palatz 1-2 ganger i året(?). Ellers gikk det mest Husker Du, og ikke Hüsker Dü. :)

Og så Radio Luxemburg på natterstid, under dyna. :)

Rock Palatz, var det fra Berlin ellerno? Vage erindringer. Var det ikke forresten en eller annen kar som kommenterte i bakgrunnen på norsk? Jostein Pedersen? Eller han der, eh, Dag Åkeson Moe? Skikkelige seriøse greier ;)

Klart man så og hørte på Alt. Noe bra _kunne_ jo dukke opp, sånn statistisk sett.

Man så jo til og med på Melodi Grand Prix på den tida, nesten uten å skjemmes :)

Gjest Elextra
Skrevet

Da jeg var ca. ti år var Grand Prix årets høydepunkt, og jeg tok opp med kassettspiller - uten ledning! Kan tro det ble lyd å skryte av :o)

Skrevet

Rock Palatz, var det fra Berlin ellerno? Vage erindringer. Var det ikke forresten en eller annen kar som kommenterte i bakgrunnen på norsk? Jostein Pedersen? Eller han der, eh, Dag Åkeson Moe? Skikkelige seriøse greier ;)

Klart man så og hørte på Alt. Noe bra _kunne_ jo dukke opp, sånn statistisk sett.

Man så jo til og med på Melodi Grand Prix på den tida, nesten uten å skjemmes :)

Ja, jeg tror det var Dag Åkeson Moe. Han var den ynste og kuleste, men han foretrakk vel jazz.

Du har nok rett i at vi fulgte med i håpet om at noe bra skulle komme.

Skrevet

*hehe* det husker jeg godt . ja.

På slutten av sangene på Ti i skuddet kom det en lyd, husker du det ? drrrrrrrrr ding dong

det betydde at de som satt i salen kunne trykke på mentometerknappen og stemme. En stund før æss-æm-æssens tid det ja.

Skrevet

*hehe* det husker jeg godt . ja.

På slutten av sangene på Ti i skuddet kom det en lyd, husker du det ? drrrrrrrrr ding dong

det betydde at de som satt i salen kunne trykke på mentometerknappen og stemme. En stund før æss-æm-æssens tid det ja.

Jaaa, stemmer det. Det hadde jeg glemt:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...