Dory Skrevet 1. juni 2005 Forfatter Skrevet 1. juni 2005 Da jeg var ca. ti år var Grand Prix årets høydepunkt, og jeg tok opp med kassettspiller - uten ledning! Kan tro det ble lyd å skryte av ) Hehe. Jeg tok opp kjenningsmelodien til Cheers(den tv serien). Den var så fin synes jeg. Så jeg gjorde som deg, tok opp på kassetspiller forran TV høytaleren... 0 Siter
Dorthe Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Jada og det jeg husker aller best var da "In The Ghetto" vant før første gang. Den var sååå fin og det synes jeg faktisk nå også ) 0 Siter
Dory Skrevet 1. juni 2005 Forfatter Skrevet 1. juni 2005 Jada og det jeg husker aller best var da "In The Ghetto" vant før første gang. Den var sååå fin og det synes jeg faktisk nå også ) Ja, jeg også synes den er kjempe fin:) 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Jupp, det husker jeg..:-) Det sterkeste var da jeg tok opp fra vinyl "gjennom lufta"..Sånn grin det ble når noen kom inn å sa det var middag eller noe..Og jeg måtte begynne på nytt.. Høykvalitetslyd på det der..;-) Det som var koselig, som vi faktisk drev med lenge (langt utpå 90-tallet)var å lage diverse taper til hverandre..Festtape til venninna, tape med mye sært og avansert til gutta du ville imponere.. Jeg sendte og fikk mange sånne..Noen spesielt rørende og morsomme har jeg i skuffen enda :-) 0 Siter
Gjest Shave my poodle Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Hehe. Jeg tok opp kjenningsmelodien til Cheers(den tv serien). Den var så fin synes jeg. Så jeg gjorde som deg, tok opp på kassetspiller forran TV høytaleren... Det gjorde jeg også, på twin peaks sangen:o) 0 Siter
flisa Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Jeg satt med gammel kassettspiller og tok opp fra høytaleren på radioen - fra Radio Lux - så gammel er jeg - hehe 0 Siter
Gjest Shave my poodle Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Jupp, det husker jeg..:-) Det sterkeste var da jeg tok opp fra vinyl "gjennom lufta"..Sånn grin det ble når noen kom inn å sa det var middag eller noe..Og jeg måtte begynne på nytt.. Høykvalitetslyd på det der..;-) Det som var koselig, som vi faktisk drev med lenge (langt utpå 90-tallet)var å lage diverse taper til hverandre..Festtape til venninna, tape med mye sært og avansert til gutta du ville imponere.. Jeg sendte og fikk mange sånne..Noen spesielt rørende og morsomme har jeg i skuffen enda :-) Hehe jeg og vennene mine spilte opp oss selv vi: intervjuet hverandre og lagde sketsjer og rollespill:) Og noe som var veldig göy, var når vi sa annethvert ord, og det ble en historie som vi hörte på etterpå. Ekstra moro var det å höre på når batteriet ble dårligere og dårligere;) 0 Siter
muriel Skrevet 2. juni 2005 Skrevet 2. juni 2005 Når jeg tenker over det, så føler jeg med jævlig gammel. Ikke nok med at jeg tok opp musikk, jeg husker også da pizzaen var eksotisk mat, da vi var misunnelige på Sverige (og østlandsområdet?) som hadde flere kanaler enn NRK - og da den revolusjonerende faxen kom...som kunne sende brev tvers over landet på no time ;o) 0 Siter
Snorkfrøken Skrevet 2. juni 2005 Skrevet 2. juni 2005 Er det noen som husker det? Jeg tok opp musikk både fra ti i skuddet, og fredagsdiskotetket. 0 Siter
Gyda Skrevet 2. juni 2005 Skrevet 2. juni 2005 Å ja. Det mest irriterende var at de aldri spilte låtene helt ut, men den derre ekle skurrelyden kom og halvveis ødela opptaket. Det var et stort konsetrasjonsarbeid å greie å stoppe akkurat i tide. (Dessuten førte jeg nøye lister hver eneste uke.) Jeg hadde også en kassettspiller på en krakk foran teven og tok opp Grand Prix. En gang måtte faren min hoste, og jeg ble nærmerst hysterisk! Those where the days! *s* 0 Siter
Gjest mij Skrevet 2. juni 2005 Skrevet 2. juni 2005 Å ja. Det mest irriterende var at de aldri spilte låtene helt ut, men den derre ekle skurrelyden kom og halvveis ødela opptaket. Det var et stort konsetrasjonsarbeid å greie å stoppe akkurat i tide. (Dessuten førte jeg nøye lister hver eneste uke.) Jeg hadde også en kassettspiller på en krakk foran teven og tok opp Grand Prix. En gang måtte faren min hoste, og jeg ble nærmerst hysterisk! Those where the days! *s* Samme her! Men nå er det jo nettopp hostingen og bakgrunnslydene som er det morsomste å høre ;-) 0 Siter
Gyda Skrevet 2. juni 2005 Skrevet 2. juni 2005 Samme her! Men nå er det jo nettopp hostingen og bakgrunnslydene som er det morsomste å høre ;-) Jo - i ettertid. Men der og da var det en alvorlig, stor synd for meg ... ) 0 Siter
Gjest mij Skrevet 2. juni 2005 Skrevet 2. juni 2005 Jo - i ettertid. Men der og da var det en alvorlig, stor synd for meg ... ) Å, det var kriiise! ) 0 Siter
Gjest mij Skrevet 2. juni 2005 Skrevet 2. juni 2005 Hehe jeg og vennene mine spilte opp oss selv vi: intervjuet hverandre og lagde sketsjer og rollespill:) Og noe som var veldig göy, var når vi sa annethvert ord, og det ble en historie som vi hörte på etterpå. Ekstra moro var det å höre på når batteriet ble dårligere og dårligere;) Tok dere også opp annethvert ord? Det gjorde vi også, trodde det var vi som fant på den leken ;-) Spilte inn smurfestemmer eller avkammerstemmer (kalte det ikke det da, aner bare ikke hvordan jeg skal beskrive det..) ved å holde play-knappen delvis nede.. da kunne vi bestemme om spolene skulle gå fort eller sakte rundt. Dessuten, da antenna på den gamle radioen min brakk, fikk vi inn mobiltelefonsamtaler!! :-) 0 Siter
Gjest mij Skrevet 2. juni 2005 Skrevet 2. juni 2005 Tok dere også opp annethvert ord? Det gjorde vi også, trodde det var vi som fant på den leken ;-) Spilte inn smurfestemmer eller avkammerstemmer (kalte det ikke det da, aner bare ikke hvordan jeg skal beskrive det..) ved å holde play-knappen delvis nede.. da kunne vi bestemme om spolene skulle gå fort eller sakte rundt. Dessuten, da antenna på den gamle radioen min brakk, fikk vi inn mobiltelefonsamtaler!! :-) avkammer? Gravkammer, skulle jeg skrive.. ;-) 0 Siter
Sofline Skrevet 2. juni 2005 Skrevet 2. juni 2005 Jepp! Jeg savner de gamle ta-opp-kassettene. Jeg har gitt opp å følge med i tiden (og jeg er knapt 21) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.