Gå til innhold

Hva mener dere at det er tabu å snakke om?

Anbefalte innlegg

Gjest Tabu?
Skrevet

leste nylig en artikkel i et helseblad om at å snakke om kreft og seksualitet var mer tabubelagt enn å snakke om døden. Dette ante jeg virkelig ikke. Nå så jeg en kommentar på tabloid-programmet om at en person mente at det var tøft å stå frem med en så tabubelagt sykdom som lekeumi er.

Hvem avgjør hva som er tabu? Ville tro at inkontinens og seksualitet var mer tabubelagt enn kreft og seksualitet men...

Dessuten så tror jeg avføring er det mest tabubelagte området blant folk

Hva tror dere det er mest tabu å snakk om?

Gjest marianna
Skrevet

Sine onanifantasier, og hvordan man gjør når man onanerer.

Gjest seksuelle problemer?
Skrevet

Folk snakker nødig om seksuelle problemer.

Folk snakker ofte og gjerne om oral- og analsex og bi- eller trekantsex, men å snakke om egne seksulle problemer er absolutt tabubelagt.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg har hvertfall ikke intrykk av at sex er tabu! Ikke snakk om!

Jeg tror ulykke og død er tabu..Og penger!..Det er tabu i Norge å mene at det fortsatt er klasse&status forskjeller. Vi er alle like, basta! (mener særlig de som har alt;-))

Samfunnet er stappfult av euforismer om status, og de vil man at forblir uberørte&jomfruelige..!

Død og (særlig "egenforskyldt" fordervelse) er også vanskelig, både fordi vi ikke takler det og fordi det toucher innpå at løsningene våre ikke dekker alt..

Men jeg tror folk heller snakker om døden enn om penger&økonomi. Klasseforskjeller har man liksom avskaffet,og mulighetene er de samme for alle..Noe annet vil man rett og slett ikke høre snakk om..

Mener jeg.

Skrevet

Jeg har inntrykk av at seksuelle hemninger og sjalusi begynner å bli tabu. Det er i alle fall ikke mange som vil vedkjenne seg denslags. Litt morsomt:-) Problemer med barneoppdragelsen er tabu i visse kretser, og negative følelser for egne barn er selvsagt det verst tenkelige av alt sammen.

Når det gjelder helse og sykdommer er vel alkoholisme, AIDS, fedme og røykerelaterte greier litt hysj, hysj? Og rumpeting, såklart! Hemorroider og annet ekkelt:-)

Gjest bebba
Skrevet

Det er tabu å snakke om sine egne problemer uten å legge skylden på andre for dem.

Skrevet

Åh... bare vent til du hører folk litt opp i årene (som trenger litt hjelp til stell) setter i gang. Da er det jaggu ikke mye tabu å snakke om verken avføring, magestyr, hudproblemer eller i det hele tatt.

Jeg måtte be en bruker være grei å snakke om noe annet i helga, det ble litt too much av detaljerte ekle greier for meg :P

Gjest Datteren hans
Skrevet

Åh... bare vent til du hører folk litt opp i årene (som trenger litt hjelp til stell) setter i gang. Da er det jaggu ikke mye tabu å snakke om verken avføring, magestyr, hudproblemer eller i det hele tatt.

Jeg måtte be en bruker være grei å snakke om noe annet i helga, det ble litt too much av detaljerte ekle greier for meg :P

Uff, ja! Jeg har en far på 75 år som det ikke går an å føre vanlige samtaler med lenger. Han bare forteller om mage-problemene sine, hvor ofte han har avføring, hvor mye han må prompe og hvor mange ganger han må opp om natten for å tømme seg.

Det hjelper ikke at jeg sier at jeg ikke er interessert i å høre om det. Det mest pinlige er at han snakker om det til alle han kommer ut for!

Dette er noe han begynte med for ca 2-3 år siden. Men jeg ante ikke at det hjaldt eldre generelt, trodde det bare var han.

Skrevet

Uff, ja! Jeg har en far på 75 år som det ikke går an å føre vanlige samtaler med lenger. Han bare forteller om mage-problemene sine, hvor ofte han har avføring, hvor mye han må prompe og hvor mange ganger han må opp om natten for å tømme seg.

Det hjelper ikke at jeg sier at jeg ikke er interessert i å høre om det. Det mest pinlige er at han snakker om det til alle han kommer ut for!

Dette er noe han begynte med for ca 2-3 år siden. Men jeg ante ikke at det hjaldt eldre generelt, trodde det bare var han.

Det er nok ikke bare ham, nei. Det gjelder selvsagt ikke alle eldre, men jeg merker spesielt der de sitter mye alene inne, ikke har noen å prate med før vi (hjemmespl.) stikker innom for å prate og lage mat til dem og sånt.

Enkelte blir så utrolig fokusert på alt som skjer med seg, eier ikke kritisk sans, og i det hele tatt. Det er vemmelig til tider, men det er sjelden jeg sier fra. Har lært meg å lukke ørene.

Mange som har hatt et lite drypp eller hjerneslag blir ukritiske, og da sier de ting som de aldri før kunne tenke seg å nevne i det hele tatt.

Håper jeg ikke blir sånn selv...

Gjest Datteren hans
Skrevet

Det er nok ikke bare ham, nei. Det gjelder selvsagt ikke alle eldre, men jeg merker spesielt der de sitter mye alene inne, ikke har noen å prate med før vi (hjemmespl.) stikker innom for å prate og lage mat til dem og sånt.

Enkelte blir så utrolig fokusert på alt som skjer med seg, eier ikke kritisk sans, og i det hele tatt. Det er vemmelig til tider, men det er sjelden jeg sier fra. Har lært meg å lukke ørene.

Mange som har hatt et lite drypp eller hjerneslag blir ukritiske, og da sier de ting som de aldri før kunne tenke seg å nevne i det hele tatt.

Håper jeg ikke blir sånn selv...

"Håper jeg ikke blir sånn selv... "

Uff, nei, sånn tenker jeg også...

Faren min er ikke alene, foreldrene mine bor sammen og min mor er ikke mer enn 68. Men hun er muligens hjernevasket/manipuler av min far, for også hennes hoved samtale-emne er min fars helse.

Det er ikke så fristende å besøke dem lenger som det var før. *Trist*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...