Gå til innhold

Søknad uførepensjon - stopp i ytelser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spørsmål om hjelp fra sosialkontoret...Noen som vet?

Her er kort fortalt saken:

Alle ytelser (sykepenger, attføring) fra trygdeetaten er stoppet opp pga. maxdato forlengs er nådd fordi leger og sykehus finner ikke diagnose og "krangler" internt om hvor pasient hører hjemme.Pasient er for tiden innlagt på sykehus på pga. store smerter. Søknad om uførepensjon er påbegynt for to dager siden. I mellomtiden har pasientens som har to små barn ikke inntekt og ingen penger i banken.

Noen som har kjennskap til om det er mulig å få sosialhjelp i "ventetiden" i påvente av vedtak om evt. uførepensjon? De eier gammelt gårdsbruk der mannen jobber full tid, men den har liten avkastning og all inntekt derfra går derfor tilbake til gården (lån, og driftsutgifter). Får man sosialhjelp f.eks dersom du har eiendom?

Skrevet

Jeg tror nok det skal godt gjøres å få noen ytelser fra sosialen i den situasjonen vedkommende er i. Jeg hadde uansett ringt sosialkontoret og fått en time til kartlegging.

Men i hovedsak skal min stå totalt på bar bakke før man er berettiget ytelser fra den etaten.

Skrevet

Man får ikke sosialhjelp så lenge man er innlagt på sykehuset. De kan til nød betale husleia

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...