Gå til innhold

Bihulebetennelse

Anbefalte innlegg

Gjest girasol
Skrevet

Jeg har fått bihulebetennelse, og det er skikkelig rævva vondt!! Er det neon som har erfaring med hva som kan få kjeven og tennene til å lindre? Holder på å bli gaaal!!! Har spist is, tenkte det hjalp, og det gjorde det, mens jeg spiste den, men nå etterpå er det myye værre! Jeg kan jo ikke spise is hele kvelden og natta heller... Hjelp, det gjør vondt!

Skrevet

Prøv å kok opp vann med salt, og ha det i en bolle. Len deg over den med håndkle over hodet og pust inn den varme dampen. Kanskje det løsner litt på slimet? Evt nesedråper. God bedring. Vet hvor pyton det er med bihulebetennelse.

Skrevet

Nesespray, (skikkelig!), smertestillende, og penicillin.

Vekselvis kald og varm klut på panna, unngå å bøye deg fram og ned så mye, ligg høyt med hodet.

Det gir seg ganske fort når penicillinen får begynt å virke :)

*sympatiklem*

Skrevet

Bruk nesespray så du får åpnet passasjen, og skyll deretter med saltvann. MYE saltvann. Da får du ut gørra som bakteriene eller basillene koser seg i.Kok opp vann og tilsett salt slik at det blir omtrent like salt som vann til å koke poteter i.

Når du er hardt angrepet så må du nok ha antibiotika i tillegg. Jeg har lært meg til å skylle med saltvann så fort jeg kjenner antydningen til bihulebetennelse og har spart kroppen for mye antibiotika med det.

God bedring!

Gjest batteri
Skrevet

Prøv å kok opp vann med salt, og ha det i en bolle. Len deg over den med håndkle over hodet og pust inn den varme dampen. Kanskje det løsner litt på slimet? Evt nesedråper. God bedring. Vet hvor pyton det er med bihulebetennelse.

ikke bruk for mye nesespray, det kan gjøre vondt verre, ihvertfall hvis du ikke har fått pencilin? skyll med saltvannsspray, som de andre har sagt..vet hvor vondt det er, føler med deg!! :)

Gjest girasol
Skrevet

Takk for svar kjære dol'ere! Jeg fikk ikke antibiotika av legen... mente det var få msk.som reagerte positivt på antibiotika når man har bihulebetennelse...

Har skyldt nesa med nedeshorn med saltvann - det hjalp i en times tid. Bruker nesespray, det MÅ jeg bare!

Det jeg skal prøve nå før jeg legger meg er kald og varm klut vekselsvis over ansiktet!

Takk igjen, noen som vet hvor lenge jeg må forvente på gå sånn?

M.v.h.

Skrevet

På helsekosten får du kjøpt noe som heter Fenu Max. Det er tabletter som består av timian og oregano og diverse. Det virker, både når man har betennelse i bihulene og for å forebygge.

Skrevet

Takk for svar kjære dol'ere! Jeg fikk ikke antibiotika av legen... mente det var få msk.som reagerte positivt på antibiotika når man har bihulebetennelse...

Har skyldt nesa med nedeshorn med saltvann - det hjalp i en times tid. Bruker nesespray, det MÅ jeg bare!

Det jeg skal prøve nå før jeg legger meg er kald og varm klut vekselsvis over ansiktet!

Takk igjen, noen som vet hvor lenge jeg må forvente på gå sånn?

M.v.h.

Sært. Hos meg bare fortsetter det og fortsetter og fortsetter og fortsetter dersom jeg ikke får antibiotika. Men selvfølgelig, jeg gir det jo en del dager før jeg går til legen. I mellomtiden forsøker jeg nesespray og "nesehorn" (skyllekanne) med saltvann og ev. avtrekk av kamille + salt.

Så fort jeg får antibiotika er jeg bedre på 1-2 dager.

En annen ting legen min skriver ut mot bihulebetennelse er Rhinexin, "nesespray-pillen". Uhyre effektiv, kjente bra effekt bare etter et par timer. Han mente at når det hadde kommet så langt som betennelse var det sjelden vanlig nesespray var til noen særlig nytte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...