bugge -jenta Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Hei! Pusen vår har fått katter. Nå ligger de her i en kasse ved bena mine og piper, 5 stykker. De er så små, og pusemamma er så stolt. 4 lysegrå og en mørkere. En er allerede gitt bort, og ellers starter kampanjen med en gang. Det er alltid like rørende å se hvor hun maler og koser seg med de små fra første stund. Nå er det bare ungene som teller. Og jeg vil helst ikke ha innlegg om at det er nok katter her i verden osv. De diskusjonene blir vi aldri ferdige med. Jeg gleder meg over et naturens mirakel.. 0 Siter
Gjest katte oppdretter Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Gratulere med de små. Håper du ikke gir dem bort før de er MINST 12 uker gammel. 0 Siter
bugge -jenta Skrevet 1. juni 2005 Forfatter Skrevet 1. juni 2005 Gratulere med de små. Håper du ikke gir dem bort før de er MINST 12 uker gammel. Nei vi kjører den linjen at kattemor skal gi tegn til at det er greit, og det gjorde hun sist. Så gav vi dem vekk sånn litt i gangen. Det er viktig for de små å få være sammen en god stund også. 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Så hyggelig! Her ligger kattemor under verandaen og passer på sin lille på 3 uker i en kasse. Hun er skikkelig stolt når jeg kommer for og se på nurket hennes :-) 0 Siter
Prozak Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Det er alltid koselig med slikt. Og får de ordentlige hjem, så er det jo ikke noe problem :-) "................................." 0 Siter
Tvillingmamma Skrevet 2. juni 2005 Skrevet 2. juni 2005 Hvor i landet bor du? Har en bekjent som har ønsket seg kattunge i evigheter. Dessverre har hun alltid kommet for sent i kontakt med de som har hatt noen å gi fra seg. 0 Siter
Gjest kaffekatte Skrevet 2. juni 2005 Skrevet 2. juni 2005 Hvor i landet bor du? Har en bekjent som har ønsket seg kattunge i evigheter. Dessverre har hun alltid kommet for sent i kontakt med de som har hatt noen å gi fra seg. Det kan ikke være mulig! Kattunger får man jo 30 på dusinet minst. Avisene er fulle av annonser...dessverre. 0 Siter
Sofline Skrevet 2. juni 2005 Skrevet 2. juni 2005 Gratulere med de små. Håper du ikke gir dem bort før de er MINST 12 uker gammel. Er det ikke 8 uker? Katten min var lei av ungene da de var så gamle. 0 Siter
Gjest ikke for tidlig Skrevet 2. juni 2005 Skrevet 2. juni 2005 Er det ikke 8 uker? Katten min var lei av ungene da de var så gamle. Minst 10 og helst 12 uker. 0 Siter
cecily Skrevet 2. juni 2005 Skrevet 2. juni 2005 Ååå, kattunger. Har så lyst på en pus! Allergien min har ikke fullt så lyst på en pus. 0 Siter
Tvillingmamma Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 Det kan ikke være mulig! Kattunger får man jo 30 på dusinet minst. Avisene er fulle av annonser...dessverre. Det trodde vi også..... 0 Siter
Gjest no nick today my nick has gone away Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 Pusekatter ruler! Har selv to guttebassepuser, og uten dem, hadde jeg tippet over. Det er balsam for sjela med en bromlepus på magen etter en slitsom dag. 0 Siter
Sofline Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 Minst 10 og helst 12 uker. Du er den første jeg har hørt som har sagt det. Alle sier da minimum 8 uker, både for valper og kattunger (7 er for ungt, men noen gir dem bort da også). Jeg har dessuten mye katteerfaring, og når katten er 8 uker, er den klar nok til å forlate redet. Moren er lei ungene, og vil heller ikke gi dem mer melk. 0 Siter
Freya Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 Pusekatter ruler! Har selv to guttebassepuser, og uten dem, hadde jeg tippet over. Det er balsam for sjela med en bromlepus på magen etter en slitsom dag. Tiltredes! Bromlepuser rocker. 0 Siter
annegunn Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 Pusekatter ruler! Har selv to guttebassepuser, og uten dem, hadde jeg tippet over. Det er balsam for sjela med en bromlepus på magen etter en slitsom dag. Å ja :-) Gubben og jeg krangler (omtrent, da) om hven som ha kosekatten på fanget.... 0 Siter
Freya Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 Å ja :-) Gubben og jeg krangler (omtrent, da) om hven som ha kosekatten på fanget.... Det problemet unngår vi lett her i huset, for katten er en skikkelig kjønnsdiskriminerende frekkas. Hvis samboeren kaller på katten for å få ham til å sitte på fanget, ser han bare dumt på ham. Men hvis jeg klapper meg på fanget, hopper pusen opp og legger seg. Kattekreket er en skikkelig mammadalt! 0 Siter
annegunn Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 Det problemet unngår vi lett her i huset, for katten er en skikkelig kjønnsdiskriminerende frekkas. Hvis samboeren kaller på katten for å få ham til å sitte på fanget, ser han bare dumt på ham. Men hvis jeg klapper meg på fanget, hopper pusen opp og legger seg. Kattekreket er en skikkelig mammadalt! Kjenner igjen det ja.... Gubben studerte og satt en del hjemme og jobbet da vi fikk pusen, så i flere år var det jeg som ble neglisjert. Det var et annet fang pusen var vant til, må vite. Nå foretrekkes nok ofte gubben også, men han kan tusle demonstrativt bort til meg hvis han er misfornøyd med noe. Og om natta ligger jeg roligst, så da er det bare jeg som duger. 0 Siter
Freya Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 Kjenner igjen det ja.... Gubben studerte og satt en del hjemme og jobbet da vi fikk pusen, så i flere år var det jeg som ble neglisjert. Det var et annet fang pusen var vant til, må vite. Nå foretrekkes nok ofte gubben også, men han kan tusle demonstrativt bort til meg hvis han er misfornøyd med noe. Og om natta ligger jeg roligst, så da er det bare jeg som duger. Dessuten synes han (katten) det er superdupert å ligge i klesskapet! Han åpner skapdørene selv, og storkoser seg der han troner øverst i elfa-hyllene og breier seg utover genserne mine... 0 Siter
bugge -jenta Skrevet 3. juni 2005 Forfatter Skrevet 3. juni 2005 Du er den første jeg har hørt som har sagt det. Alle sier da minimum 8 uker, både for valper og kattunger (7 er for ungt, men noen gir dem bort da også). Jeg har dessuten mye katteerfaring, og når katten er 8 uker, er den klar nok til å forlate redet. Moren er lei ungene, og vil heller ikke gi dem mer melk. Vi beholdt en av kattungene fra forrige kattekull, og hun ammet pusen i ny og ne ganske så lenge. Det må ha vært nærmere 4 mnd i hvertfall. Men da hadde hun bare den. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.