Gå til innhold

Pus har fått fem små :o)

Anbefalte innlegg

bugge -jenta
Skrevet

Hei!

Pusen vår har fått katter. Nå ligger de her i en kasse ved bena mine og piper, 5 stykker. De er så små, og pusemamma er så stolt. 4 lysegrå og en mørkere. En er allerede gitt bort, og ellers starter kampanjen med en gang. Det er alltid like rørende å se hvor hun maler og koser seg med de små fra første stund. Nå er det bare ungene som teller.

Og jeg vil helst ikke ha innlegg om at det er nok katter her i verden osv.

De diskusjonene blir vi aldri ferdige med. Jeg gleder meg over et naturens mirakel..:)

Gjest katte oppdretter
Skrevet

Gratulere med de små. Håper du ikke gir dem bort før de er MINST 12 uker gammel.

bugge -jenta
Skrevet

Gratulere med de små. Håper du ikke gir dem bort før de er MINST 12 uker gammel.

Nei vi kjører den linjen at kattemor skal gi tegn til at det er greit, og det gjorde hun sist. Så gav vi dem vekk sånn litt i gangen. Det er viktig for de små å få være sammen en god stund også.

Gjest Shira12
Skrevet

Så hyggelig!

Her ligger kattemor under verandaen og passer på sin lille på 3 uker i en kasse.

Hun er skikkelig stolt når jeg kommer for og se på nurket hennes :-)

Skrevet

Det er alltid koselig med slikt. Og får de ordentlige hjem, så er det jo ikke noe problem :-)

"................................."

Tvillingmamma
Skrevet

Hvor i landet bor du? Har en bekjent som har ønsket seg kattunge i evigheter. Dessverre har hun alltid kommet for sent i kontakt med de som har hatt noen å gi fra seg.

Gjest kaffekatte
Skrevet

Hvor i landet bor du? Har en bekjent som har ønsket seg kattunge i evigheter. Dessverre har hun alltid kommet for sent i kontakt med de som har hatt noen å gi fra seg.

Det kan ikke være mulig! Kattunger får man jo 30 på dusinet minst. Avisene er fulle av annonser...dessverre.

Skrevet

Er det ikke 8 uker? Katten min var lei av ungene da de var så gamle.

Gjest ikke for tidlig
Skrevet

Er det ikke 8 uker? Katten min var lei av ungene da de var så gamle.

Minst 10 og helst 12 uker.

Skrevet

Ååå, kattunger.

Har så lyst på en pus! Allergien min har ikke fullt så lyst på en pus.

Tvillingmamma
Skrevet

Det kan ikke være mulig! Kattunger får man jo 30 på dusinet minst. Avisene er fulle av annonser...dessverre.

Det trodde vi også.....

Gjest no nick today my nick has gone away
Skrevet

Pusekatter ruler!

Har selv to guttebassepuser, og uten dem, hadde jeg tippet over. Det er balsam for sjela med en bromlepus på magen etter en slitsom dag.

Skrevet

Minst 10 og helst 12 uker.

Du er den første jeg har hørt som har sagt det. Alle sier da minimum 8 uker, både for valper og kattunger (7 er for ungt, men noen gir dem bort da også). Jeg har dessuten mye katteerfaring, og når katten er 8 uker, er den klar nok til å forlate redet. Moren er lei ungene, og vil heller ikke gi dem mer melk.

Skrevet

Pusekatter ruler!

Har selv to guttebassepuser, og uten dem, hadde jeg tippet over. Det er balsam for sjela med en bromlepus på magen etter en slitsom dag.

Tiltredes! :)

Bromlepuser rocker.

Skrevet

Pusekatter ruler!

Å ja :-)

Gubben og jeg krangler (omtrent, da) om hven som ha kosekatten på fanget....

Skrevet

Å ja :-)

Gubben og jeg krangler (omtrent, da) om hven som ha kosekatten på fanget....

Det problemet unngår vi lett her i huset, for katten er en skikkelig kjønnsdiskriminerende frekkas. :)

Hvis samboeren kaller på katten for å få ham til å sitte på fanget, ser han bare dumt på ham. Men hvis jeg klapper meg på fanget, hopper pusen opp og legger seg. :) Kattekreket er en skikkelig mammadalt!

Skrevet

Det problemet unngår vi lett her i huset, for katten er en skikkelig kjønnsdiskriminerende frekkas. :)

Hvis samboeren kaller på katten for å få ham til å sitte på fanget, ser han bare dumt på ham. Men hvis jeg klapper meg på fanget, hopper pusen opp og legger seg. :) Kattekreket er en skikkelig mammadalt!

Kjenner igjen det ja.... Gubben studerte og satt en del hjemme og jobbet da vi fikk pusen, så i flere år var det jeg som ble neglisjert. Det var et annet fang pusen var vant til, må vite.

Nå foretrekkes nok ofte gubben også, men han kan tusle demonstrativt bort til meg hvis han er misfornøyd med noe. Og om natta ligger jeg roligst, så da er det bare jeg som duger.

Skrevet

Kjenner igjen det ja.... Gubben studerte og satt en del hjemme og jobbet da vi fikk pusen, så i flere år var det jeg som ble neglisjert. Det var et annet fang pusen var vant til, må vite.

Nå foretrekkes nok ofte gubben også, men han kan tusle demonstrativt bort til meg hvis han er misfornøyd med noe. Og om natta ligger jeg roligst, så da er det bare jeg som duger.

Dessuten synes han (katten) det er superdupert å ligge i klesskapet! Han åpner skapdørene selv, og storkoser seg der han troner øverst i elfa-hyllene og breier seg utover genserne mine... :)

bugge -jenta
Skrevet

Du er den første jeg har hørt som har sagt det. Alle sier da minimum 8 uker, både for valper og kattunger (7 er for ungt, men noen gir dem bort da også). Jeg har dessuten mye katteerfaring, og når katten er 8 uker, er den klar nok til å forlate redet. Moren er lei ungene, og vil heller ikke gi dem mer melk.

Vi beholdt en av kattungene fra forrige kattekull, og hun ammet pusen i ny og ne ganske så lenge. Det må ha vært nærmere 4 mnd i hvertfall. Men da hadde hun bare den.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...