Gå til innhold

Er det en grei oppførsel av legen?

Anbefalte innlegg

Gjest Irritert og litt lei meg Datter
Skrevet

Foreldrene mine er begge over 80 år.Her om dagen var de hos legen.Han skulle sjekk ørene til moren min.Hun har " urolig kropp" pga av flere hjerneslag.Da sier legen plutselig når han skal sjekke ørene hennes:"Nå får du se å sitte stille, du sitter jo som en liten unge...."

Moren min hører heldigvis så dårlig at hun ikke fikk med seg det han sa.Men det gjorde derimot faren min.Han ble lei seg og følte seg lite respektert på mammas vegne.

Er vi for hårsåre, eller er det slik jeg føler:lite profft av legen?

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

1

• Angela1365380318

1

• Sofline

1

• Dory

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest mener nå jeg
Skrevet

Det var da voldsomt hvor mange ganger du postet dette da....

Du vet sikkert selv at det ikke var OK av legen å si noe sånt. Likevel kan du kanskje skrive det på kontoen for dårlige dager for legen? Leger er jo også mennesker og kan glippe og si ting de burde holdt seg for god til å si.

Ikke noe å lage et stort nummer av i ettertid synes jeg, når det ikke ble sagt noe der og da.

Skrevet

Synes ikke sånt skal skrives på kontoen for dårlige dager - en lege skal helt enkelt ikke oppføre seg på den måten overfor pasienter og pårørende.

Jeg ville helt klart ha byttet lege, hvis det er mulig.

Skrevet

Var det fastlegen dems??? Visste han om hennes problem??

Om han var ny, kan reaksjonen være forståelig, selvom ordvalget ikke var av de beste :-/

Gjest irritert og litt lei meg Datter
Skrevet

Det var da voldsomt hvor mange ganger du postet dette da....

Du vet sikkert selv at det ikke var OK av legen å si noe sånt. Likevel kan du kanskje skrive det på kontoen for dårlige dager for legen? Leger er jo også mennesker og kan glippe og si ting de burde holdt seg for god til å si.

Ikke noe å lage et stort nummer av i ettertid synes jeg, når det ikke ble sagt noe der og da.

Poster det flere steder for å få flere meninger.

Jeg jobber innen service yrket.jeg kan ikke tillate meg ovenfor kunder å være spydig fordi jeg har en dårlig dag.

Men det er kanskje andre normer for leger?

Gjest Irritert og litt lei meg Datter
Skrevet

Var det fastlegen dems??? Visste han om hennes problem??

Om han var ny, kan reaksjonen være forståelig, selvom ordvalget ikke var av de beste :-/

Fastlege ja.......

Skrevet

Jeg jobber innen service yrket.jeg kan ikke tillate meg ovenfor kunder å være spydig fordi jeg har en dårlig dag.

Selvsagt er det ikke andre regler for leger.

Tror det er noe som heter "legeloven" el.l, der blir det beskrevet hvordan en lege skal og ikke skal oppføre seg. Tror du kan klage dette tilfellet inn for fylkeslegen.

Skrevet

Fastlege ja.......

Da vil jeg si at mannen har et stort problem

Gjest til informasjon
Skrevet

*Pssst* vi er mange som har oppe de "100 nyesten" hele tiden, så du trenger ikke poste det flere steder.

Gjest til informasjon
Skrevet

*Pssst* vi er mange som har oppe de "100 nyesten" hele tiden, så du trenger ikke poste det flere steder.

Gjest bytt lege, eller glem hele saken
Skrevet

Nei, selvsagt er det ikke andre regler. Men hvis du jobber innen service, vet du at det er gode og dårlige personer, som har gode og dårlige dager der også. Og noen kommer man bedre overens med. Så velger man hvem man beholder kontakt med og hvem man bytter ut.

Man kan velge fastlege fritt, så lenge det er flere leger der foreldrene dine bor, da.

Det er viktig at man ikke lar en dum kommentar ødelegge mer enn den fortjener.

Er det viktig, bytt fastlege, det koster kun en telefon.

http://www.trygdeetaten.no/default.asp?strTema=sykdom&path=fastlege

Er det ikke viktig, bør dere ikke tenke mer på det.

Å irritere seg, men ikke gjøre noe, er bare bortkastet tid.

Skrevet

Her må jeg bare slenge meg inn - Innleggene ligger kun kort tid på "100 nyeste", ikke alle sjekker denne oversikten heller.

Skrevet

Nei, selvsagt er det ikke andre regler. Men hvis du jobber innen service, vet du at det er gode og dårlige personer, som har gode og dårlige dager der også. Og noen kommer man bedre overens med. Så velger man hvem man beholder kontakt med og hvem man bytter ut.

Man kan velge fastlege fritt, så lenge det er flere leger der foreldrene dine bor, da.

"Det er viktig at man ikke lar en dum kommentar ødelegge mer enn den fortjener."

Det denne legen fortjener, er en konsekvens av denne dumme kommentaren. Jeg tenker at hvis en lege kan si sånt rett ut tuil en pasient med to av pasientens nærmeste pårørende tilstede, hva kan han finne på på tomannshånd?

Slikt bør tas tak i for den neste pasientens skyld.

Gjest den ekte noor
Skrevet

Nei, det var ikke grei oppførsel av legen. En lege skal vise respekt for alle pasienter.

Gjest en to fije fem
Skrevet

"Men hvis du jobber innen service, vet du at det er gode og dårlige personer, som har gode og dårlige dager der også. Og noen kommer man bedre overens med."

Jobber du innen service skal du gi bra service til alle både på dine gode dager og dine dårlige dager. Jeg jobbet i serviceyrket i 5 år. Av og til hadde jeg bare lyst å spy på enkelte. Noen var så ufordragelige og frekke, mot meg personlig og. Likevel måtte jeg holde maska og være vennlig. Du føler deg bare så liten som ikke kan ta igjen, spesielt jeg som er så hissig og ikke godtar hva som helst, men i jobben kunne jeg bare glemme det

Skrevet

Dette var meget uproft av legen ja...

Dessverre er enkelte leger slik.

Gjest bytt lege, eller glem hele saken
Skrevet

"Men hvis du jobber innen service, vet du at det er gode og dårlige personer, som har gode og dårlige dager der også. Og noen kommer man bedre overens med."

Jobber du innen service skal du gi bra service til alle både på dine gode dager og dine dårlige dager. Jeg jobbet i serviceyrket i 5 år. Av og til hadde jeg bare lyst å spy på enkelte. Noen var så ufordragelige og frekke, mot meg personlig og. Likevel måtte jeg holde maska og være vennlig. Du føler deg bare så liten som ikke kan ta igjen, spesielt jeg som er så hissig og ikke godtar hva som helst, men i jobben kunne jeg bare glemme det

Nettopp, da bruker man sin "forbrukermakt", og dropper de som ikke yter service, uansett om det er legen, boligmegleren eller klesbutikken.

Å irritere seg, men ikke gjøre noe, er bare dumt.

Har man ikke mulighet til å bytte lege (eller hva det dreier seg om), eller mener overtrampet er for alvorlig til bare å bytte lege uten å si noe, så gir man beskjed til kommunelege / fylkeslege.

Men det er et ganske tydelig signal hvis alle som er misfornøyd dropper legen også, det er mange fastleger som etterhvert står ganske ribbet tilbake, mens andre har fulle lister.

Der man ikke har valgmulighet, må man gå videre.

Men å irritere seg, men ikke gjøre noe, er bortkastet.

Gjest antigüedades
Skrevet

Mange leger blir med åra svært arrogante. De trenger en oppstrammer og påminnelse om at pasienter ikke er et kjøttstykke.

Smell til med et sannhetens ord.

Jeg sjøl har sagt til to leger at de ikke passer til å være lege, og at de får finne seg en annen jobb, holde seg langt unna mennesker, for det har de ikke greie på!

I begge tilfeller har jeg tenkt meg godt om og ringt i ettertid for å si det. Håper det ikke gikk ut over noen andre pasienter og at jeg ikke ligger hjelpeløs neste gang jeg kommer borti dem.

Gjest en to fije fem
Skrevet

Nettopp, da bruker man sin "forbrukermakt", og dropper de som ikke yter service, uansett om det er legen, boligmegleren eller klesbutikken.

Å irritere seg, men ikke gjøre noe, er bare dumt.

Har man ikke mulighet til å bytte lege (eller hva det dreier seg om), eller mener overtrampet er for alvorlig til bare å bytte lege uten å si noe, så gir man beskjed til kommunelege / fylkeslege.

Men det er et ganske tydelig signal hvis alle som er misfornøyd dropper legen også, det er mange fastleger som etterhvert står ganske ribbet tilbake, mens andre har fulle lister.

Der man ikke har valgmulighet, må man gå videre.

Men å irritere seg, men ikke gjøre noe, er bortkastet.

Jeg husker en gang jeg skulle til fastlegen min. Det var første gang jeg brukte han. Jeg fikk time med en gang. Da jeg kom var venteværelset helt tomt. Det var jeg ikke vant med hos den gamle legen. Fy f... for en lege! Det var flere ganger han spurte meg nesten direkte om jeg var hypokonder. Jeg skulle sjekke en føflekk. Men han henviste meg til en spesialist for å roe "angsten" min. Han viste meg på dataen hva han hadde skrevet i melding til spesialisten. Deretter snudde han skjermen litt bort fra meg. Jeg fikk strakt hode for å se, for jeg synes det så litt rart ut. Da så jeg at han slettet alt og skrev noe på nytt igjen.

Vedder på han ikke hadde mange pasienter.

Gjest en to fije fem
Skrevet

Mange leger blir med åra svært arrogante. De trenger en oppstrammer og påminnelse om at pasienter ikke er et kjøttstykke.

Smell til med et sannhetens ord.

Jeg sjøl har sagt til to leger at de ikke passer til å være lege, og at de får finne seg en annen jobb, holde seg langt unna mennesker, for det har de ikke greie på!

I begge tilfeller har jeg tenkt meg godt om og ringt i ettertid for å si det. Håper det ikke gikk ut over noen andre pasienter og at jeg ikke ligger hjelpeløs neste gang jeg kommer borti dem.

ja, det er for gale hvordan de oppfører seg.

Min mor var derimot hos en lege som egentlig hadde en grunn til den merkelige oppførselen (jeg forsvarer det ikke). Hun var alltid kvass i måten å snakke på, smilte aldri eller noe. Det er flere pasienter jeg kjenner som har vært veldig misfornøyd med henne. De føler hun er sint på dem. Min mor gikk der, men hun visste hvorfor legen var slik av type. Hun hadde mistet sønnen sin i en ulykke for en tid tilbake siden. Det kan gjøre litt av hvert med et menneske tror jeg

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...