Gå til innhold

Er det en grei oppførsel av legen?

Anbefalte innlegg

bugge -jenta
Skrevet

Jeg synes absolutt at du skal ta det opp med legen. At det er i ettertid gjør ikke noe. Da har en gjerne fått tenkt seg om, kan begrunne hvorfor dette ikke er akseptabelt osv.

Det burde selvsagt ikke vært nødvendig, men som du ser er det dessverre det. Hadde legen lært noe av dette, hadde jo det også vært positivt.

Det er helt uakseptabel oppførsel for alle som har et minimum av empati.

Empati forsvinner hos enkelte leger pga. stort arbeidspress. Derfor er det så viktig at de får tilbakemelding. ( endel leger har aldri hatt det...)

I noen tilfeller ville jeg sendt inn en klage, men i dette tilfellet ville jeg tatt det opp direkte med ham, siden det handler om kommunikasjon, manglende empati.

Lykke til. Vennlig hilsen bugge

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

1

• Angela1365380318

1

• Sofline

1

• Dory

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest tjohooo
Skrevet

Det kan jo henne det var en munter kommentar som ledd i å forsøke å skape en positiv stemning, som du misforstod.

Ser ofte at det skjer. Så kommer "alle" og er så enige i den dårlige behandlingen..Den som visstnok har gitt den dårlige behandlingen kjenner seg overhodet ikke igjen i beskrivelsen av hva som skjedde.

Gjest appolinaris
Skrevet

Kommer helt an på hvilken tone det ble sagt i. En fleipende tone bør man kunne tåle. En irritert tone bør ikke forekomme og bør få et etterspill med klage via fylkeslegen.

En venn av meg gikk til legen fordi han var så plaget med diare. Nå er min venn en smule overvektig. Men han satte ikke pris på legens kommentar om at det ikke var vits i å hjelpe han, "så lenge det finnes reseptfrie tabletter som stopper diare". Kameraten min forsøkte å si at tablettene ikke var noen varig løsning og at problemet hadde vart en stund. Men da var svaret fra legen at "du får se positivt på det, å ha løs mage er jo en grei måte å kvitte seg med ekstra kilo på!"

Saken ble klaget inn for fylkeslegen og legen fikk advarsel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...