Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I Mai i fjor hoppet jeg forkjært på en stein og vrikket ankelen min til begge sider. Jeg hørte et smell da det skjedde men da jeg greide å gå på den etter en stund tenkte jeg at den ikke var brukket. Nå har det gått ett år og ankelen er fremdeles litt hoven. Jeg har ikke særlig vont i den men jeg kjenner at den er der kan man si, og den murrer på en måte (litt som leamus på øye). Jeg lurer nå på om jeg kanskje fikk et brist eller strakk/slet en sene og bør jeg gå og få det sjekket.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/186543-forstuet-ankel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Synes du skal få den sjekket. Du kan godt ha hatt et lite brudd selvom du kunne belaste foten; da burde det imidlertid vært ganske betydelig hovent og blått. Du kan også ha revet over eller overstrukket noen av støttebåndene. Senskader kan bli en slarket ankel med tendens til nye overtråkk. Små bruskbiter kan også ha løsnet og ligger å irriterer inni leddet. En fysioterapeut med interesse for idrettsmedisin kan finne ut om leddet er slarket, og gi eventuell opptrening for dette. Dersom dette ikke hjelper får du diskutere med fastlegen din om det skal taes bilder.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/186543-forstuet-ankel/#findComment-1279065
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...