popa1365380379 Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Jeg er en 28 år gammel mann som tidvis de siste to-tre år har vært plaget av hissig, rød utslett på penis. Utslettet fremtrer på penishodet og på innsiden av forhuden (når forhuden trekkes tilbake)og arter seg som grupper av små røde prikker som danner større flak. Det ser nesten ut som hele penishodet og innsiden av forhuden er rødflammet. Dette svir kraftig. Jeg har også opplevd at penis (forhuden) hovner opp når jeg har plagene. Jeg får disse utbruddene med mellomrom. Som oftest kommer det etter at jeg og kona har hatt sex, men jeg får ikke dette hver gang vi har samleie. Jeg kan også oppleve dette røde utslettet etter onanering. Min kone har imidlertid ikke opplevd noe liknende plager for sin egen del og er frisk uten noen symptomer. Jeg har ikke svie eller plager ved vannlating eller utflod fra penis. Jeg har ikke hatt andre seksualpartnere enn min kone på mange år og har testet meg for kjønnssykdommer. Jeg lurer veldig på hva dette kan være. Allergisk reaksjon etter sex? (det er da utbruddene er verst), men jeg får somsagt også tidvis plager etter onanering. Eksem? Utslettet og svien avtar etter et par dager. Takknemlig for svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/186557-hissig-utslett-p%C3%A5-penis/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Per Helsing, hudspesialist Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Hei, den vanligste årsaken er som du antyder eksem, eller balanitt som det kalles på penis. Årsaken er friksjon eller irritasjonen som oppstår mekanisk. Dette er relativt vanlig, og dersom du kjøper hydrokortison (mild kortisonkrem) og bruker noen dager når dette oppstår, er det en grei måte å lindre plagene på. Kremen er reseptfri, men skal ikke brukes langvarig (over uker), men kan selvsagt gjentas ved behov. Allergi er lite sannsynlig. I slike tilfelle er det gummi, glidemidler eller eteriske oljer som kan gi reaksjoner. Da er som regel hele penis involvert, og det går vanligvis ikke over på få dager. Utover dette er det relativt vanlig (men lite kjent) at psoriasis kan forekomme på penishodet. Har du psoriasis, kan plagene dine være forårsaket av denne hudsykdommen. Men igjen, mest sannsynlig uspesifikk balanitt, som håndteres med vask med lunkent vann og fuktighetskrem rett etter samleie, eventuelt hydrokortison hvis det oppstår en irritasjon. Hjelper ikke dette, må du ta en tur til hudlegen. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/186557-hissig-utslett-p%C3%A5-penis/#findComment-1280917 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.