Gå til innhold

Hadde dere sagt det til naboen?

Anbefalte innlegg

Gjest sure penger
Skrevet

For et par uker siden fikk vi oversvømmelse i kjelleren.

Det kom fra toalettet og fra sluken i dusjen.

Vi kontaktet renovasjonsfirma og de blokkerte ut rørene for stein,greiner,noe treverk samt en flaske.

Hvordan det hadde kommet seg inn i rørene visste vi ikke da.

Nå har vi fått vite at det var tvillingene ved siden av som har kastet dette oppi et rør på tomten vår.

Ødeleggelsene er jo ganske store nede i kjellerstuen(parketten osv.),men forsikringen dekker disse kostnadene.

Det vi må betale er 4000 i egenandel.

Hadde dere nevnt dette for naboene for ev. delbetaling?

Gjest antigüedades
Skrevet

Foreldrene er i prinsippet ansvarlige for kr 5000 pr skadehandling som barn gjør.

Skrevet

Kan dere bevise dette, så burde det være kurant. Hvis ikke, skaper det bare en sur stemning. Folk er ikke helt navla når det gjelder ungene sine.

Gjest sure penger
Skrevet

Kan dere bevise dette, så burde det være kurant. Hvis ikke, skaper det bare en sur stemning. Folk er ikke helt navla når det gjelder ungene sine.

Ja,vi har fått det bekreftet av en annen nabo som så det og jeg har snakket med disse barna som igjen innrømmet det.

Men tror ikke at de akkurat har sagt det til sine foreldre.

Gjest antigüedades
Skrevet

Ja,vi har fått det bekreftet av en annen nabo som så det og jeg har snakket med disse barna som igjen innrømmet det.

Kanskje selskapet krever regress, dvs at anboen må erstatte alt?

Gøy.

Gjest ja det ville jeg
Skrevet

Jeg hadde sagt det. Ikke nødvendligvis krevd penger først, men ventet / sett hva naboene tilbød.

Men ja, jeg ville sagt det.

Skrevet

Jeg ville nok tatt en tur over. Dvs, er han av typen kosovolabansk øksemorder så er det mulig jeg ville brukt noen år på å tenke over saken.

Gjest sure penger
Skrevet

Jeg ville nok tatt en tur over. Dvs, er han av typen kosovolabansk øksemorder så er det mulig jeg ville brukt noen år på å tenke over saken.

Hehe..han spiller fotball i Eliteserien og er nokså kjent.

mil1365380270
Skrevet

Her er det flere ting som spiller inn.

Hvis ungene har sagt unnskyld til deg (og virket som de mente det), samtidig som foreldrene er sånne som går av skaftet når de irettesetter ungene, hadde jeg ikke sagt noe. Forutsatt at dere har råd til å betale.

Hvis dere trenger goodwill fra foreldrene snart (fasadeendring, trær, gjerde el.l.)ville jeg også vurdert å ikke si noe. Og hvis jeg sa det, ville jeg sett om de tilbød seg å betale, ikke krevet å få penger.

Er dette spillopp nr. 100 fra de ungene, hadde jeg sagt fra.

Rett og rimelig skal foreldrene betale alt, men naboforhold kan være intrikate greier ;-)

Gjest bebba
Skrevet

Hehe..han spiller fotball i Eliteserien og er nokså kjent.

Hjemmeforsikringen hos dem skal dekke skader som mindreårige barn gjør. Kan hende at det er noen egenandel.

Gjest sure penger
Skrevet

Her er det flere ting som spiller inn.

Hvis ungene har sagt unnskyld til deg (og virket som de mente det), samtidig som foreldrene er sånne som går av skaftet når de irettesetter ungene, hadde jeg ikke sagt noe. Forutsatt at dere har råd til å betale.

Hvis dere trenger goodwill fra foreldrene snart (fasadeendring, trær, gjerde el.l.)ville jeg også vurdert å ikke si noe. Og hvis jeg sa det, ville jeg sett om de tilbød seg å betale, ikke krevet å få penger.

Er dette spillopp nr. 100 fra de ungene, hadde jeg sagt fra.

Rett og rimelig skal foreldrene betale alt, men naboforhold kan være intrikate greier ;-)

Det er dette med naboforholdet jeg er redd skal bli ødelagt.

Ungene er noe viltre,springer inn og ut av huset vårt(har begynt å låse ytterdørene) og roter i hagen og bruker fritt ute-leketøyene til våre barn..

Gjest sure penger
Skrevet

Hjemmeforsikringen hos dem skal dekke skader som mindreårige barn gjør. Kan hende at det er noen egenandel.

Det er nok som hos oss , at de må betale ca. 4000 i egenandel.

Det vansklige oppi dette er jo om naboforholdet blir dårlig om jeg forteller det.

mil1365380270
Skrevet

Det er dette med naboforholdet jeg er redd skal bli ødelagt.

Ungene er noe viltre,springer inn og ut av huset vårt(har begynt å låse ytterdørene) og roter i hagen og bruker fritt ute-leketøyene til våre barn..

Hvis dere trenger deres tillatelse til noe, er det kanskje verdt det å tie stille, ellers hadde jeg sagt fra om alt. Unger skal lære at de ikke bare går inn på andres eiendom, høres ikke ut som dere har vunnet i det store nabolotteriet;-)

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Hadde jeg vært naboen ville jeg likt å fått vite det hvis det blir sagt i en vanlig saklig tone. (hvordan kan jeg ellers prøve å forhindre at det skjer igjen?) Så ville jeg tilbudt meg å betale.

Hvis det hadde vært meg som hadde fått skadene ville jeg sagt det på en informativ måte uten å kreve betaling, men fortalt hva det kostet hvis det spurte. Ville begrunnet med at det er kjekt om de kan prøve å påse at det ikke gjentar deg.

Håper det er riktig at det er tvillingene da, at de ikke er uskyldig dømt fordi det stort sett pleier å være dem som "steller i stand"....

Skrevet

Det hørtes veldig rart ut at dere har et rør på tomten som er så åpent at barn kan kaste ting nedi og dermed forsårsake skader?

Du skriver ikke noe om hvor gamle disse barna er, om de burde ha skjønt at dette ikke er bra osv, osv.

Skrevet

Det er nok som hos oss , at de må betale ca. 4000 i egenandel.

Det vansklige oppi dette er jo om naboforholdet blir dårlig om jeg forteller det.

Det blir kanskje dårligere om dere forteller det til alle andre - om noen år får de kanskje vite om det....og blir kanskje lei seg for at dere ikke sa noe da....

Gjest sol etter regn
Skrevet

Hvis dere trenger deres tillatelse til noe, er det kanskje verdt det å tie stille, ellers hadde jeg sagt fra om alt. Unger skal lære at de ikke bare går inn på andres eiendom, høres ikke ut som dere har vunnet i det store nabolotteriet;-)

hva med å investere i en hekk? Eller aller best, hekk OG gjerde? :P

Gjest sandex
Skrevet

Ja, takk - det hadde jeg garantert gjort!

Skrevet

Det er klart jeg hadde sagt i fra og bedt om at naboen betalte. Det er tross alt deres barn som forårsaket skaden hos dere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...