Gjest trultemor25 Skrevet 2. juni 2005 Skrevet 2. juni 2005 .. mot å ta heisen kun en etasje!!!? Det er så irriterende når tilsynelatende oppegående og friske og raske, unge og spreke personer opptar heisen kun for en etasje når trappa er rett ved siden av! Jeg skjønner de som har behov for heis, de som har vanskeligheter med trapper, men friske, spreke mennesker burde klare å gå de få trinnene så dem ikke opptar heisen for de som virkelig trenger heis, og de som skal lengere enn et par etasjer. Det går jo så TREIGT når heisen stopper i hver eneste etasje pga latsabber og døgenikter! Litt frustrasjon ut. 0 Siter
ariadne Skrevet 2. juni 2005 Skrevet 2. juni 2005 Jeg tror det var bra at siste arbeidsdagen din på en stund var unngjort nå. 0 Siter
morsan Skrevet 2. juni 2005 Skrevet 2. juni 2005 Jeg er enig med deg, og jeg synes dessuten at det gjelder dem som tar heisen to etasjer også! :-) 0 Siter
Kvinna Skrevet 2. juni 2005 Skrevet 2. juni 2005 Tilsynelatende er vel et nøkkelord her? Jeg er en "sånn" som ser frisk og rask ut, men i perioder hvor sykdommen min "herjer", så trenger jeg heis for bare en etasje. Det er faktisk vondt og sårende med sure blikk fra sånn som deg, som "tenker sitt", og tror jeg er lat! 0 Siter
Gjest trultemor25 Skrevet 2. juni 2005 Skrevet 2. juni 2005 Jeg er enig med deg, og jeg synes dessuten at det gjelder dem som tar heisen to etasjer også! :-) Ja! På jobben er det litt for mange folk og litt for få heiser. Det skulle vært egne ansatte-heiser og egne pasient-heiser der borte vettu. 0 Siter
Babette Skrevet 2. juni 2005 Skrevet 2. juni 2005 Jeg er enig med deg, og jeg synes dessuten at det gjelder dem som tar heisen to etasjer også! :-) Og mens vi er i gang: En lørdag så jeg følgende komme ut av heis som gikk fra butikk og ned i p-hus: Mor bærende på ørten tunge bæreposer, så tunge at armene hennes ble flere meter lange, sønn ca. 15 år, bærende på en cola i den ene hånden og en pose potetgull i den andre. 0 Siter
Gjest det meste er usynlig Skrevet 2. juni 2005 Skrevet 2. juni 2005 Jeg tror det er en ganske stor andel av de tilsynelatende friske som ikke er det, de fleste (selvsagt ikke alle) som synes det er smertefritt å gå en enkelt etasje, gjør heller det enn å ta heisen. 0 Siter
snø Skrevet 2. juni 2005 Skrevet 2. juni 2005 Jeg forstår hva du sier. Med hensyn til at det er de som ikke klarer å gå i trapper som bør ta heisen. Vi andre bør gå. Uansett om vi skal opp en eller fire etasjer. En kan jo si at en etasje bør man klare å gå. Samtidig er det de som går fire etasjer som virkelig får trim. Det har hendt at jeg tar heisen to etasjer, og har fått spørsmål fra de som skal opp til 4. om hvorfor jeg ikke går og får trimmen. Da stiller jeg spørsmålet rett tilbake :-)) Men altså, jeg er enig i prinsippet ditt. Men jeg har heldigvis(?) større bekymringer til at jeg klarer å irritere meg over folk som tar heisen en etasje ;o) Beste hilsen fra 0 Siter
morsan Skrevet 2. juni 2005 Skrevet 2. juni 2005 Og mens vi er i gang: En lørdag så jeg følgende komme ut av heis som gikk fra butikk og ned i p-hus: Mor bærende på ørten tunge bæreposer, så tunge at armene hennes ble flere meter lange, sønn ca. 15 år, bærende på en cola i den ene hånden og en pose potetgull i den andre. *grøss* Hun kunne da sikkert ha klart å klemme colaflaska under armern, så hadde han sluppet den også! ;-) 0 Siter
Gjest trultemor25 Skrevet 2. juni 2005 Skrevet 2. juni 2005 Tilsynelatende er vel et nøkkelord her? Jeg er en "sånn" som ser frisk og rask ut, men i perioder hvor sykdommen min "herjer", så trenger jeg heis for bare en etasje. Det er faktisk vondt og sårende med sure blikk fra sånn som deg, som "tenker sitt", og tror jeg er lat! "Sånne som meg". Vel, jeg skrev jo at jeg forstår de som har behov for heis, og jeg vet også at mange har en "usynlig" lidelse eller plage av noen art som gjør heisen kjærkommen, jeg snakker ikke om deg og andre i din situasjon, jeg snakker om de som bare er for late til å ta trappa en etasje. Jeg synes faktisk det er litt egoistisk av dem. 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 2. juni 2005 Skrevet 2. juni 2005 Jeg synes de som gidder å stå og vente på heisen har gjort seg fortjent til å være med. 0 Siter
morsan Skrevet 2. juni 2005 Skrevet 2. juni 2005 Tilsynelatende er vel et nøkkelord her? Jeg er en "sånn" som ser frisk og rask ut, men i perioder hvor sykdommen min "herjer", så trenger jeg heis for bare en etasje. Det er faktisk vondt og sårende med sure blikk fra sånn som deg, som "tenker sitt", og tror jeg er lat! Jeg tar heisen MANGE etasjer, og når jeg skal skynde meg og rekke bussen hjem, så er det enkelte som tar heisen fra 2. til 1. etasje og som deretter sprinter ut døra i full fart! Ser ikke ut som det hadde vært noe problem for dem å ta trappa, nei! ;-) Men for all del - jeg er helt enig med deg i at ikke alt synes utenpå. Det gjelder jo også hvem man eventuelt reiser seg for på bussen! ;-) 0 Siter
Babette Skrevet 2. juni 2005 Skrevet 2. juni 2005 *grøss* Hun kunne da sikkert ha klart å klemme colaflaska under armern, så hadde han sluppet den også! ;-) Ha ha ha, den var altså dagens beste, morsan! Jeg er faktisk så heldig å ha en kjæreste som ikke lar meg bære noe som helst. Møter han meg på flyplassen, tar han automatisk fra meg håndbagasjen. Og han tar alle bæreposene alene. Sønnene hans har desverre ikke arvet denne egenskapen. Jeg er redd for at gentlemenn er en utdøende rase. 0 Siter
Gjest det meste er usynlig Skrevet 2. juni 2005 Skrevet 2. juni 2005 "Sånne som meg". Vel, jeg skrev jo at jeg forstår de som har behov for heis, og jeg vet også at mange har en "usynlig" lidelse eller plage av noen art som gjør heisen kjærkommen, jeg snakker ikke om deg og andre i din situasjon, jeg snakker om de som bare er for late til å ta trappa en etasje. Jeg synes faktisk det er litt egoistisk av dem. Men tror du det er flertallet, slik at du virkelig har en grunn til å irritere deg? Nå blir jo jeg bare mer lei meg, fordi jeg forstår at jeg irriterer mange mannesker ved å ta heisen en etasje, det er ingen som ser på meg at jeg har vondt for å gå trapper (før de ser meg i en trapp). Jeg synes de som er friske nok til det, alltid burde gå trappen fem etasjer også, jeg. Og helt overlate heisen til å frakte tunge ting, og mennesker som ikke går så bra i trapp. Uansett om det er en eller ti etasjer. 0 Siter
fyrlykt Skrevet 2. juni 2005 Skrevet 2. juni 2005 Og mens vi er i gang: En lørdag så jeg følgende komme ut av heis som gikk fra butikk og ned i p-hus: Mor bærende på ørten tunge bæreposer, så tunge at armene hennes ble flere meter lange, sønn ca. 15 år, bærende på en cola i den ene hånden og en pose potetgull i den andre. Skjønner ikke hvorfor hun ikke kunne ha potetgullet og colaen i bæreposene så guttungen kunne hatt hendene i lomma. 0 Siter
morsan Skrevet 2. juni 2005 Skrevet 2. juni 2005 Ha ha ha, den var altså dagens beste, morsan! Jeg er faktisk så heldig å ha en kjæreste som ikke lar meg bære noe som helst. Møter han meg på flyplassen, tar han automatisk fra meg håndbagasjen. Og han tar alle bæreposene alene. Sønnene hans har desverre ikke arvet denne egenskapen. Jeg er redd for at gentlemenn er en utdøende rase. Ja, jeg ver overbevist om at det er en utdøende rase. Jeg jobbet tidligere sammen med en kar som fortsatte spnn delvis i jobben til han var godt over 70, og han var utrolig galant! Tror han handlet rent på refleks, mht å holde dører, la damene gå først etc. Nå har jeg egentlig ikke noe spesielt ønske om å alltid bli sluppet inn først gjennom en dør *S*, og jeg synes ikke nødvendigvis at menn bør holde døra oftere enn kvinner bør, men ALLE bør holde opp døra for dne som kommer rett etter en, uansett kjønn eller alder. 0 Siter
fyrlykt Skrevet 2. juni 2005 Skrevet 2. juni 2005 Jøss, jeg har aldri tenkt sånn på det selv om jeg helst tar trappa uansett hvor langt opp eller ned jeg skal. Men barna maser jo stadig og vil ta heis, ikke pga latskap men fordi det er så morsomt å kjøre heis. Av og til må man jo si ja. 0 Siter
Gjest trultemor25 Skrevet 2. juni 2005 Skrevet 2. juni 2005 Men tror du det er flertallet, slik at du virkelig har en grunn til å irritere deg? Nå blir jo jeg bare mer lei meg, fordi jeg forstår at jeg irriterer mange mannesker ved å ta heisen en etasje, det er ingen som ser på meg at jeg har vondt for å gå trapper (før de ser meg i en trapp). Jeg synes de som er friske nok til det, alltid burde gå trappen fem etasjer også, jeg. Og helt overlate heisen til å frakte tunge ting, og mennesker som ikke går så bra i trapp. Uansett om det er en eller ti etasjer. Ikke ta det ille opp da. Jeg sikter jo ikke til folk med grunn her. 0 Siter
Gjest Pås Skrevet 2. juni 2005 Skrevet 2. juni 2005 Ha ha ha, den var altså dagens beste, morsan! Jeg er faktisk så heldig å ha en kjæreste som ikke lar meg bære noe som helst. Møter han meg på flyplassen, tar han automatisk fra meg håndbagasjen. Og han tar alle bæreposene alene. Sønnene hans har desverre ikke arvet denne egenskapen. Jeg er redd for at gentlemenn er en utdøende rase. Neidda, slett ingen utdøende rase! Sønnen min på 15 bærer alltid de tunge posene når vi har handlet: "Se, mamma, denne er lett, den kan du kanskje bære?" Men så er han en enestående gutt også da! (Så fikk jeg sagt det og!) mvh 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.