Gå til innhold

Det skulle vært en regel..

Anbefalte innlegg

Gjest Cityrella
Skrevet

Ikke ta det ille opp da. :) Jeg sikter jo ikke til folk med grunn her.

Men poenget er, hvordan vet du at alle de du ser fordømmende på faktisk ikke har en grunn?

Såklart ikke alle har det, men sikkert mange. Det er ikke noe gøy å være ung og se frisk ut, og så få stygge blikk fordi en tar heis (!?) eller ikke reiser seg på bussen.

Man kan se tilsynelatende frisk og rask ut, men fortsatt ha behov for en heis, eller noen til å bære alle handleposene.

Jeg må si at fordømmende mennesker (som deg) er hakket værre enn de du prøver å sverte.

• Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

12

• Babette

7

• morsan

6

• fei1365380229

6

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Skrevet

"Sånne som meg". Vel, jeg skrev jo at jeg forstår de som har behov for heis, og jeg vet også at mange har en "usynlig" lidelse eller plage av noen art som gjør heisen kjærkommen, jeg snakker ikke om deg og andre i din situasjon, jeg snakker om de som bare er for late til å ta trappa en etasje. Jeg synes faktisk det er litt egoistisk av dem.

Sånne som hvem av oss? Hehe...

Joda, men noe av poenget er vel at du ikke kan se forskjell!

Men orker du å bruke energi på å hisse deg opp over dette, så værsågod ;-)

Skrevet

Ha ha ha, den var altså dagens beste, morsan!

Jeg er faktisk så heldig å ha en kjæreste som ikke lar meg bære noe som helst. Møter han meg på flyplassen, tar han automatisk fra meg håndbagasjen.

Og han tar alle bæreposene alene.

Sønnene hans har desverre ikke arvet denne egenskapen.

Jeg er redd for at gentlemenn er en utdøende rase.

Langt ifra, jeg har en gentleman på 7 år her hjemme hos meg. Han bærer alltid bæreposene + sin egen skolesekk inn fra bilen, mor skal helst ikke bære noenting.

:-))

fei1365380229
Skrevet

Men vet du at dette er friske mennesker da. Jeg har problemer med å gå trapper, men du kan ikke akkurat se det på meg.

Nå har jeg alltid vogn med meg også da så jeg har et alibi der :o)

Gjest trultemor25
Skrevet

Men poenget er, hvordan vet du at alle de du ser fordømmende på faktisk ikke har en grunn?

Såklart ikke alle har det, men sikkert mange. Det er ikke noe gøy å være ung og se frisk ut, og så få stygge blikk fordi en tar heis (!?) eller ikke reiser seg på bussen.

Man kan se tilsynelatende frisk og rask ut, men fortsatt ha behov for en heis, eller noen til å bære alle handleposene.

Jeg må si at fordømmende mennesker (som deg) er hakket værre enn de du prøver å sverte.

Jeg fordømmer ingen. Jeg snakker KUN om de som er for late til å ta trappa en etasje. Jeg har ikke sagt noe om at jeg har noen som helst slags innbilning om hvem som kun er slappe eller hvem som har grunn til å ta heis.

Skrevet

Men vet du at dette er friske mennesker da. Jeg har problemer med å gå trapper, men du kan ikke akkurat se det på meg.

Nå har jeg alltid vogn med meg også da så jeg har et alibi der :o)

Hehe, det har jeg ofte tenkt på, at jeg gleder meg til å gå med vogn, for da slipper jeg disse blikkene! :-)

Skrevet

"tilsynelatende"

Det er nettopp det som er saken. _Tilsynelatende_ spreke mennesker kan ha problemer med trapper.

Jeg f.eks er nå 19 uker gravid, men er høy og slank og har derfor ikke antydning til mage. Bekkenet glipper når jeg går og plager meg ganske mye etterhvert. Jeg vet av erfaring at om jeg går opp/ned noen trappetrinn så straffer det seg kraftig, mens på "flatmark" ville du antagelig overhode ikke lagt merke til at jeg går litt sakte og med kortere skritt enn mitt vanlige spreke jeg.

Skrevet

"tilsynelatende"

Det er nettopp det som er saken. _Tilsynelatende_ spreke mennesker kan ha problemer med trapper.

Jeg f.eks er nå 19 uker gravid, men er høy og slank og har derfor ikke antydning til mage. Bekkenet glipper når jeg går og plager meg ganske mye etterhvert. Jeg vet av erfaring at om jeg går opp/ned noen trappetrinn så straffer det seg kraftig, mens på "flatmark" ville du antagelig overhode ikke lagt merke til at jeg går litt sakte og med kortere skritt enn mitt vanlige spreke jeg.

Moralen må jo være å slutte å irritere seg over sånne småting og heller bruke energien på et smil?

Skrevet

Saken er at man må stå og vente på heisen - uansett om de som er i den "trenger den" eller ikke. - og i og med at det er ventetiden du er irritert på - hvorfor ikke irritere deg over at det ikke er TO heiser, f.eks? :)

fei1365380229
Skrevet

Hehe, det har jeg ofte tenkt på, at jeg gleder meg til å gå med vogn, for da slipper jeg disse blikkene! :-)

Problemet mitt er at yngstedattera begynner å bli så stor at hun ikke sitter i vogn, men jeg trenger den som støtte.

Syns jeg er litt ung til å begynne med rullator :o)

Skrevet

Og mens vi er i gang:

En lørdag så jeg følgende komme ut av heis som gikk fra butikk og ned i p-hus: Mor bærende på ørten tunge bæreposer, så tunge at armene hennes ble flere meter lange, sønn ca. 15 år, bærende på en cola i den ene hånden og en pose potetgull i den andre.

Jeg bar en svær stabel tunge keramikktallerkner bort i kassa i en butikk i Sverige - gubben betalte - han kom akkurat fra kiropraktor med ryggen - mannen bak disken ropte etter gubben da han gikk - og tok stabelen med tallerkene i en pose og lempet det i armene hans - da ble jeg sint!

Å tro noe er en ting - men å være bære-politi er noe annet.

Han fornærmet jo både han og meg på den måten. Ungene syns det var ekkelt også.

Skrevet

Problemet mitt er at yngstedattera begynner å bli så stor at hun ikke sitter i vogn, men jeg trenger den som støtte.

Syns jeg er litt ung til å begynne med rullator :o)

"å kjære mamma, la meg gå selv akkurat nå - der borte kommer russekameratene mine!"

Gjest Cityrella
Skrevet

Moralen må jo være å slutte å irritere seg over sånne småting og heller bruke energien på et smil?

Ja, enig der, hvor lang tid kan det egentlig dreie seg om? Det er tross alt få bygg her i landet med så mange etasjer at å stoppe i alle betyr så mange minutter ekstra.

Mye hyggeligere med folk som smiler og er positive, enn folk som er sure og sinte og irriterer seg over alt og alle.

fei1365380229
Skrevet

Jeg bar en svær stabel tunge keramikktallerkner bort i kassa i en butikk i Sverige - gubben betalte - han kom akkurat fra kiropraktor med ryggen - mannen bak disken ropte etter gubben da han gikk - og tok stabelen med tallerkene i en pose og lempet det i armene hans - da ble jeg sint!

Det er godt vi ikke vet alt vi gjør som irriterer andre :o).

Jeg er ganske syk og har derfor problemer med å være med på foreldremøter, fellessamlinger med masse folk, gå noe særlig m.m., men det syns jo ikke. Mannen min deltar på det han klarer med, men med 4 unger og jobb så er det ikke alltid han klarer å få stilt opp. Kan tenke meg det er mange som irriterer seg grønn over meg ja, som ikke stiller opp for ungene mine :o(

fei1365380229
Skrevet

"å kjære mamma, la meg gå selv akkurat nå - der borte kommer russekameratene mine!"

He, he :o).

Håper jeg blir frisk før den tid.

Gjest bebba
Skrevet

Hvorfor i alle dager går ikke DU opp trappene da? Hva tror du at du vet om grunnene til at de andre tar heis, eller spør du dem om de er latsabber og døgenikter og de svarer ja til det?

Skrevet

Minner meg om en episode på en buss i Oslo sentrum for mange år siden.

Mannen min og jeg hadde hadde kjøpt en gammel spaserstokk som skulle stå "til pynt" i gangen. Jeg gikk med stokken slik som den var ment til, fordi det var lettere å gå slik enn å bære den.

Vi går ombord på en buss med bare en ledig sitteplass. Jeg nikket et nærmest usynlig tegn til at mannen skulle ta den, for han var litt småsyk da.

Plutselig reiser en mann seg opp og tilbyr meg plassen sin og gjør liksom så stort poeng av det hele, og jeg tenker at det var da litt voldsomt! Jeg så jo verken gravid eller gammel ut! :-) Jeg takket pent nei, og han så litt overrasket ut.

Men så husket jeg stokken, og så smilte jeg og sa at den var bare kjøpt på antikvitetsbutikk for å ha til pynt. *he he* Fyren så med litt blidere øyne på mannen min da, ja.

Skrevet

Det er godt vi ikke vet alt vi gjør som irriterer andre :o).

Jeg er ganske syk og har derfor problemer med å være med på foreldremøter, fellessamlinger med masse folk, gå noe særlig m.m., men det syns jo ikke. Mannen min deltar på det han klarer med, men med 4 unger og jobb så er det ikke alltid han klarer å få stilt opp. Kan tenke meg det er mange som irriterer seg grønn over meg ja, som ikke stiller opp for ungene mine :o(

ja du er vel et sånt "sossialtkasus" du? :-)

Gjest trultemor25
Skrevet

Hvorfor i alle dager går ikke DU opp trappene da? Hva tror du at du vet om grunnene til at de andre tar heis, eller spør du dem om de er latsabber og døgenikter og de svarer ja til det?

Jeg er 34 uker gravid og det er 7 etasjer mellom garderobe og jobb. Den biten tar jeg heisen. Men skal jeg kun opp eller ned en etasje tar jeg trappa.

Som sagt, jeg fordømmer ingen, men synes det er egoistisk av de som tar heisen BARE fordi de er slappe og giddalause.

Skrevet

Minner meg om en episode på en buss i Oslo sentrum for mange år siden.

Mannen min og jeg hadde hadde kjøpt en gammel spaserstokk som skulle stå "til pynt" i gangen. Jeg gikk med stokken slik som den var ment til, fordi det var lettere å gå slik enn å bære den.

Vi går ombord på en buss med bare en ledig sitteplass. Jeg nikket et nærmest usynlig tegn til at mannen skulle ta den, for han var litt småsyk da.

Plutselig reiser en mann seg opp og tilbyr meg plassen sin og gjør liksom så stort poeng av det hele, og jeg tenker at det var da litt voldsomt! Jeg så jo verken gravid eller gammel ut! :-) Jeg takket pent nei, og han så litt overrasket ut.

Men så husket jeg stokken, og så smilte jeg og sa at den var bare kjøpt på antikvitetsbutikk for å ha til pynt. *he he* Fyren så med litt blidere øyne på mannen min da, ja.

hihi, han fikk sikkert jobb et sted i Sverige etterpå - der man selger tunge keramikktallerkner :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...