Gå til innhold

Det skulle vært en regel..

Anbefalte innlegg

Skrevet

hihi, han fikk sikkert jobb et sted i Sverige etterpå - der man selger tunge keramikktallerkner :)

*knegg*

• Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

12

• Babette

7

• morsan

6

• fei1365380229

6

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Gjest papirtiger
Skrevet

Jeg er enig med deg.

Jeg nekter å tro at det er SÅ mange som ikke klarer å gå opp trappene på universitetet.

I det siste har det kommet skilt om man ikke skal ta heisen hvis man ikke trenger det, eventuelt hvis man ikke skal lengre opp enn 4. etasje.

Gjest papirtiger
Skrevet

Men poenget er, hvordan vet du at alle de du ser fordømmende på faktisk ikke har en grunn?

Såklart ikke alle har det, men sikkert mange. Det er ikke noe gøy å være ung og se frisk ut, og så få stygge blikk fordi en tar heis (!?) eller ikke reiser seg på bussen.

Man kan se tilsynelatende frisk og rask ut, men fortsatt ha behov for en heis, eller noen til å bære alle handleposene.

Jeg må si at fordømmende mennesker (som deg) er hakket værre enn de du prøver å sverte.

Jeg skjønner ikke hvordan dere kan bli provosert over dette.

Hvis du IKKE tilhører den late gruppen, hvorfor tar du det hun sier personlig da..?

Blir dere fornærmet på de lates vegne eller noe? Veldig uselvisk :)

Skrevet

Hvis du IKKE tilhører den late gruppen, hvorfor tar du det hun sier personlig da..?

jeg er lat og tar gjerne heisen. er det ikke lov? :-)

Gjest Cityrella
Skrevet

Nei, du skjønner vel ikke hvordan det føles å være ung, og se sprek ut men enda ikke være så sprek.

De blikkene sånne som hun og sikkert da også deg sender slike som meg, de er ikke spesielt gode. Folk som dere tar det jo for gitt at vi er noen sære latsabber.

Gjest papirtiger
Skrevet

jeg er lat og tar gjerne heisen. er det ikke lov? :-)

Vel, deg om det...men det er ikke spesielt hyggelig gjort.

Like hyggelig som å parkere på familie-plasser utenfor matbutikkene hvis man ikke har barn. Ikke direkte ulovlig, men usympatisk som faen.

Gjest papirtiger
Skrevet

Nei, du skjønner vel ikke hvordan det føles å være ung, og se sprek ut men enda ikke være så sprek.

De blikkene sånne som hun og sikkert da også deg sender slike som meg, de er ikke spesielt gode. Folk som dere tar det jo for gitt at vi er noen sære latsabber.

Men hvorfor skulle slike blikk plage deg? Du vet at du har grunn til å bruke heis, bare hev deg over slikt.

Men det er lett å skille mellom de som trenger heisen og de som ikke trenger det. Når en flokk med unge mennesker står og venter på heisen sammen, så _kan_ det jo hende at alle har usynlig handikap. Men ærlig talt, jeg tviler sterkt..

En annen ting er dette. Er du ikke enig i at personer som kan gå trapper går trapper? Du tar jo heis selv, må du aldri vente leeenge?

Skrevet

Neidda, slett ingen utdøende rase! Sønnen min på 15 bærer alltid de tunge posene når vi har handlet: "Se, mamma, denne er lett, den kan du kanskje bære?"

Men så er han en enestående gutt også da! (Så fikk jeg sagt det og!)

mvh

Hvor får man kjøpt sånne sønner?

fei1365380229
Skrevet

Like hyggelig som å parkere på familie-plasser utenfor matbutikkene hvis man ikke har barn. Ikke direkte ulovlig, men usympatisk som faen.

Finnes det familieplasser utenfor dagligvareforretninger. Det har jeg aldri sett.

Skrevet

Langt ifra, jeg har en gentleman på 7 år her hjemme hos meg. Han bærer alltid bæreposene + sin egen skolesekk inn fra bilen, mor skal helst ikke bære noenting.

:-))

Du verden! Vi får håpe han ikke slutter når han kommer i henda-i-lomma-alderen.

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor hun ikke kunne ha potetgullet og colaen i bæreposene så guttungen kunne hatt hendene i lomma.

Så sant, så sant. Stakkars gutt.

Gjest papirtiger
Skrevet

Finnes det familieplasser utenfor dagligvareforretninger. Det har jeg aldri sett.

Jada, er relativt vanlig. Ofte ved siden av handikap-plassene.

Gjest Cityrella
Skrevet

Men hvorfor skulle slike blikk plage deg? Du vet at du har grunn til å bruke heis, bare hev deg over slikt.

Men det er lett å skille mellom de som trenger heisen og de som ikke trenger det. Når en flokk med unge mennesker står og venter på heisen sammen, så _kan_ det jo hende at alle har usynlig handikap. Men ærlig talt, jeg tviler sterkt..

En annen ting er dette. Er du ikke enig i at personer som kan gå trapper går trapper? Du tar jo heis selv, må du aldri vente leeenge?

Ja, bare hev deg over. Lett for sånne som deg å si, som tydeligvis har hevet deg over de fleste...

Jeg kan uansett ikke skjønne hvilken skade det kan gjøre at folk tar heisen selv om de greier gå. Er det noen som er så sinnsykt surmaga at de MÅ irritere seg over alle og enhver er det DEM som har et seriøst problem.

fei1365380229
Skrevet

Det skulle jeg også gjerne visst, men det er litt sent. Har ikke tenkt å få fler og jeg kan vel ikke akkurat selge de jeg har heller :o)

Men dattera mi er veldig omtenksom. Hvis jeg sier jeg fryser så kommer hun med pledd og breier over meg. Det er vel gentlekvins?

Skrevet

Nei, si det! Synes jeg har vært ualminnelig heldig med ham, ja! Men kombinasjonen "gode gener, god oppdragelse" har nok gjort sitt...:-)

Skrevet

Det skulle jeg også gjerne visst, men det er litt sent. Har ikke tenkt å få fler og jeg kan vel ikke akkurat selge de jeg har heller :o)

Men dattera mi er veldig omtenksom. Hvis jeg sier jeg fryser så kommer hun med pledd og breier over meg. Det er vel gentlekvins?

Jeg vil heller kalle det "omsorgsgenet", det som jenter/kvinner gjerne har.

Gjest papirtiger
Skrevet

Ja, bare hev deg over. Lett for sånne som deg å si, som tydeligvis har hevet deg over de fleste...

Jeg kan uansett ikke skjønne hvilken skade det kan gjøre at folk tar heisen selv om de greier gå. Er det noen som er så sinnsykt surmaga at de MÅ irritere seg over alle og enhver er det DEM som har et seriøst problem.

Hehe...merkelig at DU sier slikt.

Har du aldri lurt på hvorfor jeg har så mye erfaring med heis-bruk?

Jaja, si i fra når du er ferdig med å feie for din egen dør :)

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Du har selvfølgelig helt rett! Vi har *alt* for få skikkelig meningsfulle regler i Norge.

Skrevet

Ja, jeg ver overbevist om at det er en utdøende rase.

Jeg jobbet tidligere sammen med en kar som fortsatte spnn delvis i jobben til han var godt over 70, og han var utrolig galant! Tror han handlet rent på refleks, mht å holde dører, la damene gå først etc.

Nå har jeg egentlig ikke noe spesielt ønske om å alltid bli sluppet inn først gjennom en dør *S*, og jeg synes ikke nødvendigvis at menn bør holde døra oftere enn kvinner bør, men ALLE bør holde opp døra for dne som kommer rett etter en, uansett kjønn eller alder.

Det er jeg enig i.

Det er vanlig høflighet.

Ellers observerer jeg mye pussig i butikker. F. eks. småfrøkner i 4-års alderen med sånn bitteliten handlevogn, som laster denne full uten at mødrene griper inn.

Men av en eller annen grunn har jeg sjelden eller aldri sett små gutter med slik handlevogn.

Hehe, de burde i alle fall øve på å legge en sixpack pils og VG i vogna.

Skrevet

er det usympatisk å bruke heisen fordi man er lat? - *ler* jeg gidder ikke fly opp og ned trappene hele tiden jeg - vi har 2 etasjer her og jeg tar heisen med god samvittighet :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...