Gjest ikke nick akkurat nå Skrevet 2. juni 2005 Skrevet 2. juni 2005 Jeg skulle møte i forliksrådet ang en betalingssak (der jeg mener jeg har mitt på det tørre). Dessverre ble jeg syk og ringte for å melde fra, ba om utsettelse. De sa de måtte ha skriftlig legeerklæring innen to dager, da kunne de beramme et nytt rettsmøte siden. Legen min sa hun skulle sende legeerklæring dagen etter, og før hun reiste på ferie i ti dager. To uker etter ringte legesekretæren meg og spurte hvor det nå var denne legeerklæringen skulle sendes igjen... De hadde altså ikke sendt den enda. Hun sendte den den dagen hun ringte. Et par uker etterpå fikk jeg brev fra Forliksrådet at uteblivelsesdom hadde falt, og jeg måtte betale til motparten det beløpet det var tvist om (8000 kroner). Jeg har følt meg helt matt etter dette, og ikke visst hva jeg skal foreta meg. Det var jo legens skyld, som ikke sendte erklæringen i tide slik hun sa. Men jeg har ikke orket å ta det opp med henne enda, har blitt temmelig deppa og maktelsøs av hele saken. Jeg må jo si fra til legen, men hva vil det vel nytte? Og hva gjør jeg i forhold til Forliksrådet? Får legen til å skrive dit og forklare kanskje?? 0 Siter
Kvinna Skrevet 2. juni 2005 Skrevet 2. juni 2005 Det er jo fryktelig lett å være etterpåklok, men jeg hadde _aldri_ tiltrodd en feriestressa lege oppgaven å sende avgårde et slikt papir! Hadde nok møtt opp på kontoret, fått det i hånda, og levert til rette vedkommende, evt sendt det rekommendert. Men, to late! Du kan jo forsøke å få legen din til å forklare...Går ikke det, så er du vel 8000 kroner fattigere. 0 Siter
Gjest ikke nick akkurat nå Skrevet 2. juni 2005 Skrevet 2. juni 2005 Det er jo fryktelig lett å være etterpåklok, men jeg hadde _aldri_ tiltrodd en feriestressa lege oppgaven å sende avgårde et slikt papir! Hadde nok møtt opp på kontoret, fått det i hånda, og levert til rette vedkommende, evt sendt det rekommendert. Men, to late! Du kan jo forsøke å få legen din til å forklare...Går ikke det, så er du vel 8000 kroner fattigere. Det kunne jeg ikke, jeg var syk og kunne ikke komme meg noen steder. 0 Siter
Sofline Skrevet 2. juni 2005 Skrevet 2. juni 2005 Så må du jo klage. Det må da være en mulighet til å få et nytt møte hvis du f.eks. får legen til å si det var hans feil. 0 Siter
Kvinna Skrevet 2. juni 2005 Skrevet 2. juni 2005 Det kunne jeg ikke, jeg var syk og kunne ikke komme meg noen steder. Kanskje noen kunne ha ordnet det for deg? Men _uansett_ er det jo for seint nå ;-) Du får bare håpe de vil godta en forklaring fra legen din! Lykke til! 0 Siter
Nikki Skrevet 2. juni 2005 Skrevet 2. juni 2005 Du kan be om oppfriskning av saken. Dersom det blir tatt til følge, vil Forliksrådet behandle saken på nytt. Du risikerer da å måtte betale motpartens saksomkostninger for å ha møtt forrige gang. For å få oppfriskning av saken må du vise at du hadde gyldig grunn til å utebli samt at du ikek var skyld i at legeerklæring ikke ble sendt inn. Det pleier å være en kurant greie. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.