Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vår datter har epilepsi som uten noe forvarsel kom sommeren 2004 (CT og MR viste ingen ting). Hun har siden den gang brukt Lamictal 2 x 200 mg daglig, kveldsdosen ble økt til 200 mg tidlig i vår slik at hun nå tar 1 x 100 mg morgen og 2 x 100 mg kveld.(Siste Lamotrigin-måling viste 20,5 mot da hun gikk på laveste dose hadde 10,1 på det meste).

Hun har ikke blitt anfallsfri tross dette, har flere abcenser og har hatt et GTK anfall etter økning av dosen. Tar det lang tid før økning av dosen vil merkes i kroppen? Siste anfall (datt vekk) hadde hun for ca. 3 uker siden i forbindelse med menstruasjon.

Bør vi stå på for at hun får tilleggsmedikasjon? Vi føler oss ikke fornøyd med at hun er "nesten bra" - vi vil at hun skal bli helt bra! Hun går på videregående skole, og er også i den alderen da førerkort er aktuelt, men hun må da selvfølgelig være anfallsfri først.

Hvilke erfaringer har andre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/186588-epilepsi/
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Fortsetter under...

Hei! Ser det er en stund siden du har skrevet innlegget ditt, men jeg svarer alikevel!

Jeg har selv epilepsi og har hatt noen år. Fikk det ikke lenge før jeg kunne ta sertifikatet. For å kunne ta det må man være annfallsfri i to år og må få legeerklæring hvert fjerde år, for å fornye det. Jeg har prøvd flere medikamenter, for å kunne finne et som kunne passe for meg. Dessverre er det vel også slik at det ikke alltid er like lett fordi vi er forskjellige vi som har epilepsi som andre. Men jeg håper at det retter seg for datteren din og at hun finner ut av dette. Ønsker dere lykke til videre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/186588-epilepsi/#findComment-1339657
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...