Gå til innhold

Kjære DOL-kokker

Anbefalte innlegg

Gjest Shira12
Skrevet

Pastasalat med skinke og brød/rundstykker til. Eller en oppskrift jeg fant her som var kjempegod: fiskepudding/blomkål/bacon/hvit saus/litt revet ost i form (med poteter til). Eller pølser og spaghetti.

Den med fiskepudding i form er kjempegodt!

Tror det blir det tilmiddag på oss i morgen. Lenge siden jeg har laget det, takk for påminnelsen :-)

• Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

4

• laguna1365380434

4

• hare1365380455

4

• Sofline

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Gjest antigüedades
Skrevet

Oi, det hørtes spesielt ut! Jeg liker kjempegodt makrell i tomat! =)

Du har bare fordommer. :-)

Akkurat som bonden da han fikk ris til middag: "Ris er til risgrøt og riskrem! Ikke til middag! Jeg er ikke kineser heller?"

Skrevet

He he..=)

Det er på en måte godt at jeg og samboer er på samme nivå i matlaginga. Da tror vi at det vi lager er skikkelig godt, siden vi ikke har smakt noe annet :P

Kan forresten gi et tips om noe han av og til lager - det er en variant av taco, bare med kyllingfilet.

Kyllingen skjæres i biter og stekes i panne sammen med sånn taco-kryddermiks. Så tar du sånne tortilla-lefser og putter inni masse gulost, bretter dem dobbelt og setter i ovnen.

Når osten er smeltet kan du brette lefsene fra hevrandre igjen og fylle i kylling, salat, tacosaus, guacamole... utrolig godt! :-)

Passr også godt å krydre med chili, hvis dere er glade i det.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Kan forresten gi et tips om noe han av og til lager - det er en variant av taco, bare med kyllingfilet.

Kyllingen skjæres i biter og stekes i panne sammen med sånn taco-kryddermiks. Så tar du sånne tortilla-lefser og putter inni masse gulost, bretter dem dobbelt og setter i ovnen.

Når osten er smeltet kan du brette lefsene fra hevrandre igjen og fylle i kylling, salat, tacosaus, guacamole... utrolig godt! :-)

Passr også godt å krydre med chili, hvis dere er glade i det.

Det skal prøves ut i mårrakveld!!!

Hørtes utrolig godt ut!! :D

Han mannen din må være et matgeni, iallfall i mine øyne *knis* =)

Skrevet

Er vel ikke en trailersjåfør heller da :P

Hi hi..neida. Takk for tipset. =)

Men det er godt! hehe

Skrevet

Det skal prøves ut i mårrakveld!!!

Hørtes utrolig godt ut!! :D

Han mannen din må være et matgeni, iallfall i mine øyne *knis* =)

I mine øyne også - men det sier tross alt ikke så mye ;-P

Ha en god middag! :-)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Men det er godt! hehe

Og enkelt! Akkurat det jeg er ute etter :D

Gjest M.Angelica
Skrevet

I mine øyne også - men det sier tross alt ikke så mye ;-P

Ha en god middag! :-)

=)

Takk for det, og takk for tips :D

hare1365380455
Skrevet

Den med fiskepudding i form er kjempegodt!

Tror det blir det tilmiddag på oss i morgen. Lenge siden jeg har laget det, takk for påminnelsen :-)

Vi hadde det her en dag, og det var kjempegodt! Så det skal vi ha igjen en annen dag!:)

hare1365380455
Skrevet

Den siste oppskrifta så jeg og..Men må si det frister mer med salat idag =)

Salat frister ikke meg... Jeg har nemlig spist salat to ganger i dag (og en gang i går).. Det får holde!

hare1365380455
Skrevet

Taco er det noe av det beste som er!!!

Ja, synd mannen min ikke er så glad i det...

Skrevet

Vi skal ha stekt laks, tagliatelle og italiensk mozarella-saus (pakkesaus;). Raskt, enkelt og vanvittig godt! *venter på at klokka skal bli fire*

Skrevet

Hihi :) tenkte akkurat det samme, kraftig kost det der.

men dritgodt! - hihi- jeg liker å bestille sånn mat når andre jenter pingler med salat og vann - bare for å være barnslig og sta :)

Skrevet

Dette er faktisk godt hvis du liker makrell:

Kok poteter, åpne to bokser makrell i tomat og sett dem oppå potetkjelen ,så de blir varme. Innholdet smaker faktisk mye bedre varmt.

Jeg fikk det en gang uten å egentlig vite hva det var, og det smakte godt. Etterpå viste kokken meg boksen og da gikk det opp for meg.

Det var det jeg trodde jeg fikk servert en gang jeg spiste bacalao. Tror kanskje jeg fornærmet kokken litt. :P

Skrevet

Pizza med salat.

Hilsen mij med gryteangst og personlig kokk.. :-)

Jeg sa til sambo: "i mitt neste liv skal jeg gifte meg med en hobbykokk sånn at jeg får god mat hver dag".

"Ja det tror jeg at jeg også vil gjøre" sa han.

Vi skal spise grilla pølser i dag, er så koselig å stå på verandaen og grille i regnevær. ;)

Skrevet

Torskefilet skjæres i stykker og legges lagvis i kjele med, potetskiver,et par løk og 2-3 tomater i skiver. Hell over en boks hakka tomater i boks.

Sunt, lettvint og godt. Alt i ett! :-)

Skrevet

Kok pasta, gjerne av en type som sausen fester seg på (skjell, skruer eller lignende). Smelt en pakke Norzola i matfløte, krydre med pepper, og ha oppi bogskinke i biter. Bland saus og pasta, og vips, middag på ti minutter.

Skrevet

Torskefilet skjæres i stykker og legges lagvis i kjele med, potetskiver,et par løk og 2-3 tomater i skiver. Hell over en boks hakka tomater i boks.

Sunt, lettvint og godt. Alt i ett! :-)

det der minte meg om en Grethe Roede-oppskrift - engang i historien.....? :)

Gjest Sinai
Skrevet

Kok pasta, gjerne av en type som sausen fester seg på (skjell, skruer eller lignende). Smelt en pakke Norzola i matfløte, krydre med pepper, og ha oppi bogskinke i biter. Bland saus og pasta, og vips, middag på ti minutter.

mmm den der er god med laks også, gjerne røkelaks

mariaflyfly
Skrevet

Vi er lite orginale og kjører taco i dag..

Men det er jo sinnsykt godt selvom det er vanlig!

MMM!

:-)

Jeg skal jobbe seint i dag, og få kveldsmat hos naboen når jeg kommer hjem. Parmaskinke, hjemmelaga foccatia og Taleggio-ost. Yømmi! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...