Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor i enden av en rekke med rekkehus i en "U" sving - har privat vei rundt denne U'en.

Ifjor flyttet det noen nye naboer inn på den andre siden av U'en liksom, nærmest "hovedveien" ute - og i forb. med flyttingen så pusset de masse opp og gravde rør tvers over veien som de senere fylte opp med grus. Hadde egentlig forventet at de skulle legge asfalt over igjen, men det har de enda ikke gjort og det er snart ett år siden - grusen holder ikke og det er blitt dype groper der bilene kjører forbi slik at bilene dumper ned (ca 30-40cm bredt). Grusen er det meg som spadde i ifjor høst etter at jeg ble sp irritert av å bumpe ned i gropen (bilen vår er litt lav så det kjennes når den dumper ned), tok spade jeg fant utenfor huset deres og spadde i grus fra lekeplassen vedsidenav..... men....har ikke de et ansvar for å fylle i det skikkelig da i det minste?

har null kontakt med dem og usikker på hvordan gripe dette an, er visst ingen andre som har reagert på dette enda det er 5 andre naboer som også må kjøre over denne bumpen for å nå ut hovedveien...virker det ikke teit om jeg ringer på døra dems og spør om de har tenkt å fylle i den gropen....har ikek lyst til å være den sure naboen heller da ....tar heller spaden og fyller i gropene igjen på egen hånd jeg...eller hva synes folk :P

Gjest velforeningen
Skrevet

Alle private veier bør ha et vei-vel, om man ikke har en annen fungerende vel-forening.

Dere har vel et system for innsamling av penger til brøytebil osv. Denne gruppen har kanskje en konto til vedlikehold, eller dere burde ha det.. Her bør det også lages statutter for hva som belastes fellesskapet, og hva hver enkelt må betale.

Så kall inn til møte i vei-velet!

Skrevet

Alle private veier bør ha et vei-vel, om man ikke har en annen fungerende vel-forening.

Dere har vel et system for innsamling av penger til brøytebil osv. Denne gruppen har kanskje en konto til vedlikehold, eller dere burde ha det.. Her bør det også lages statutter for hva som belastes fellesskapet, og hva hver enkelt må betale.

Så kall inn til møte i vei-velet!

Mjo...aner ikke om det er noe sånt her, her måker vi selv om vintern nemlig.... men poenget var mer at veien er jo asfaltert, men ble "rasert" da de gravde i veien og ikke ordnet opp igjen etterpå da? Iallefall ikke tilfredstillende nok...

Gjest velforeningen
Skrevet

Mjo...aner ikke om det er noe sånt her, her måker vi selv om vintern nemlig.... men poenget var mer at veien er jo asfaltert, men ble "rasert" da de gravde i veien og ikke ordnet opp igjen etterpå da? Iallefall ikke tilfredstillende nok...

Men er den privat, er det jo dere som skal asfaltere den neste gang det trengs (pga normal slitasje), så dere må jo ha et forum hvor man kan snakke sammen om nettopp veien, og bestille asfalt osv.

Det er ikke sikkert at de som grov opp ser det som sin sak, allle oppfatter slike ting forskjellig. Så dere bør nok snakke sammen og møtes, og bestemme hva som trengs, om det er flere ting enn bare "stripen" som skal tas, og hvordan dere i såfall fordeler utgiftene.

Gjest glaice
Skrevet

De som har gravd i veien må så klart reparere det igjen! Naboen din som har gravd i stykker asfalten må asfaltere der de har gravd, det må dere forlange! Har de ikke fornuft til å tenke ut det, er det bare å gi de beskjed! To forskjellige i nabolaget her asfalterte av seg selv etter at de hadde gravd. En nabo av mine foreldre asfalterte ikke av seg selv, men fikk klar beskjed av en annen nabo å reparere veien etter seg! Og det ble gjort uten noen protest! Alle naboene skal da ikke være med på å spleise på det èn nabo har ødelagt!!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...