Gjest IkkeHomofob, bare dum Skrevet 2. juni 2005 Skrevet 2. juni 2005 Høres sikkert helt teit ut for noen, meg jeg lurer, har ingen (åpne iallefall )homofile i min nærmeste krets. Har ingenting i mot dem altså! Vi kjenner vel alle til historier om de som var gift i 20år hadde 3 barn også plutselig flytter han eller hun ut og til en av samme kjønn. Vi har et tilfelle der vi bor, men jeg vet det har skjedd mange ganger. Det jeg lurer på er: er slike folk egentlig homefile fra begynnelsen av men enten har fortrengt det selv, eller bare bestemt seg for at det passer ikke H*n å være anderledes så h*n skal prøve å leve et "normalt" liv før h*n etter noen år finner ut at det ikke funker for seg og går ut av skapet? Slik jeg har lest det så finner man ut i ungdomstiden om man er homofil eller ikke, alder varierer jo litt. Jeg har gått igjennom meg selv og funnet ut at jeg ikke er homofil, har ingenting i mot dem, synest kvinnekroppen estetisk sett er mye vakrere en mannens, MEN tenner ikke på kvinner, kunne aldri tenke meg å ta eller bli tatt på en av en kvinne seksuelt, kun menn. Kan heller ikke tenke meg å leve i et forhold med en kvinne, kun mann. Så jeg er da hetrofil. Men kan dette endre seg? Om 20 år kan det være at jeg ikke er hetro lengre men plutselig liker alt det jeg synest virker ekkelt nå og det jeg liker (p***) vil jeg ikke ha, vil heller leve med en kvinne en mann osv.? Seksuell legning er temmelig stabilt er det ikke? I så fall hva tror dere om alle de som går fra partner og barn for å bli sammen med en av samme kjønn, har de vært klar over at de egentlig likte de av samme kjønn best hele tiden, eller har de nettopp oppdaget det? 0 Siter
Gjest noen teorier Skrevet 2. juni 2005 Skrevet 2. juni 2005 Innen de fleste adferdsteorier er man enige om at seksualiteten til hvert menneske er plassert på en skala (eller tilsvarende), og at de færreste er 100% heterofile eller 100% homofile, men at de fleste av oss allikevel befinner seg ganske langt mot det heterofile. (Det er jo naturlig, det er fra naturens side den måten vi forplanter oss på). Så det er vel mulig at man både beveger seg litt til høyre eller venstre på skalaen i løpet av livet, eller at man blir mer åpen for flere sider av seg selv, eller at man hele livet har vært bifil (mer midt på skalaen), og forelsket seg i personer uavhengig av om de er kvinne eller mann. 0 Siter
Gjest engel 49+ Skrevet 2. juni 2005 Skrevet 2. juni 2005 Jeg tror de er bifile. enig med flisa. Men hvis de bryter ut av et hjem/ekteskap, kunne de jo like gjerne flyttet inn i et nytt heterofilt forhold?? Eller er det veldig spennende å prøve ut den andre siden liksom? Eller er det det at de kanskje er feks. 60% homse/lesbe, og 40% hetero, ikke vet jeg. 0 Siter
flisa Skrevet 2. juni 2005 Skrevet 2. juni 2005 enig med flisa. Men hvis de bryter ut av et hjem/ekteskap, kunne de jo like gjerne flyttet inn i et nytt heterofilt forhold?? Eller er det veldig spennende å prøve ut den andre siden liksom? Eller er det det at de kanskje er feks. 60% homse/lesbe, og 40% hetero, ikke vet jeg. Bare folk får det godt med seg selv - så kan det værra det samma! 0 Siter
Gjest engel 49+ Skrevet 2. juni 2005 Skrevet 2. juni 2005 Bare folk får det godt med seg selv - så kan det værra det samma! ja, seff. bare at det kan være litt dumt for barna og den gjenværende ektefellen, når noen bestemmer/ombestemmer seg midt i livet. Har hørt at de kan føle seg litt lurt. Du hadde ikke likt om mannen din begynte å bedra deg med en annen mann, vettu. 0 Siter
Prozak Skrevet 2. juni 2005 Skrevet 2. juni 2005 enig med flisa. Men hvis de bryter ut av et hjem/ekteskap, kunne de jo like gjerne flyttet inn i et nytt heterofilt forhold?? Eller er det veldig spennende å prøve ut den andre siden liksom? Eller er det det at de kanskje er feks. 60% homse/lesbe, og 40% hetero, ikke vet jeg. Hvis man oppdager en hittil (mer eller mindre) ukjent side side ved seg selv i voksen alder, så er det vel naturlig at lysten til å utforske den er sterkere enn lysten til å gjøre det en alltid har gjort. "...................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 2. juni 2005 Skrevet 2. juni 2005 Jeg tror de er bifile. Og det mange, mange flere enn mange tror som er bifile. Mange oppdager ikke selv engang at de "har det i seg". "..................................." 0 Siter
Gjest mange ulike filier Skrevet 2. juni 2005 Skrevet 2. juni 2005 Ja man kan faktisk endre legning i løpet av livet. Ikke bare hvis man regner seg som bifil i utgangspunktet, men fordi seksuell legning er noe veldig sammensatt. Samfunnets båstenkning og kategorier klarer rett og slett ikke å romme de mange ulike typer av mennesker, legninger og livsløp som finns. Jeg kjenner folk som har levd som heterofile i mange år og som så velger å leve homofilt. Jeg kjenner folk som har levd som homofile i mange år og som så velger å leve heterofilt. (Det finns nok mange flere av førstnevnte kategori enn sistnevnte). Noen av disse har alltid regnet som som bifile (enten mer i en retning enn den andre, eller like mye av begge). Andre har utelukkende opplevd at de har kun en legning, men blir sent i livet klar over andre muligheter. Jeg syns det er fint at seksualiteten i et menneske er levende og i utvikling! 0 Siter
flisa Skrevet 2. juni 2005 Skrevet 2. juni 2005 ja, seff. bare at det kan være litt dumt for barna og den gjenværende ektefellen, når noen bestemmer/ombestemmer seg midt i livet. Har hørt at de kan føle seg litt lurt. Du hadde ikke likt om mannen din begynte å bedra deg med en annen mann, vettu. har vært gift før jeg - ferdig med det tullet for min del og han også - *s* 0 Siter
flisa Skrevet 2. juni 2005 Skrevet 2. juni 2005 Og det mange, mange flere enn mange tror som er bifile. Mange oppdager ikke selv engang at de "har det i seg". "..................................." Tror jeg også - dessuten er det moderne nå å kline med venninna si. - det gjør vel du også? hehe 0 Siter
Prozak Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 Tror jeg også - dessuten er det moderne nå å kline med venninna si. - det gjør vel du også? hehe Jeg kliner gjerne med flere av _venninnene_ mine ja :-) Men akkurat denne venninne-kliningen er jo en moteting, som sikkert fortsatt setter både hoder og bukser i brann blant fjortisguttene. Men det er jo ikke nødvendigvis annet enn for shock-value, da. "................................" 0 Siter
Prozak Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 Ja man kan faktisk endre legning i løpet av livet. Ikke bare hvis man regner seg som bifil i utgangspunktet, men fordi seksuell legning er noe veldig sammensatt. Samfunnets båstenkning og kategorier klarer rett og slett ikke å romme de mange ulike typer av mennesker, legninger og livsløp som finns. Jeg kjenner folk som har levd som heterofile i mange år og som så velger å leve homofilt. Jeg kjenner folk som har levd som homofile i mange år og som så velger å leve heterofilt. (Det finns nok mange flere av førstnevnte kategori enn sistnevnte). Noen av disse har alltid regnet som som bifile (enten mer i en retning enn den andre, eller like mye av begge). Andre har utelukkende opplevd at de har kun en legning, men blir sent i livet klar over andre muligheter. Jeg syns det er fint at seksualiteten i et menneske er levende og i utvikling! Det du sier der stemmer rett og slett ikke, fordi du snakker ikke om folk som skifter _legning_, men _livsstil_. Du BLIR ikke homofil eller bifil hvis ikke din seksuelle eller følelsesmessige legning i utgangspunktet heller tilstrekkelig den veien. Men denne "hellingen" - eller balansen i seksualiteten, for å kalle det noe annet, er ikke nødvendigvis så merkbar at man oppdager den selv engang. Eller man oppdager den plutselig i en alder av 40, fordi et eller annet satte i gang et eller annet følelsesmessig. At man snakker om hvor man "er" seksuellt sett har ingenting med å sette folk å bås å gjøre - det sier seg selv når man samtidig tar utgangspunkt i at alle befinner seg ett eller annet sted på grafen mellom "teoretisk helt hetero" og "teoretisk helt homo". Jeg personlig befinner meg f.eks så langt mot heterosiden at jeg er veldig sikker på at jeg aldri vil oppdage noe homo/bi-filt i meg. Men det kan jeg påstå fordi jeg har hatt mange muligheter og anledninger til å finne ut av nettopp det opp gjennom livet. "................................" 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.