Gå til innhold

Hva sier koranen om kvinner? De tilhører menn.

Anbefalte innlegg

Mrs. Wallace
Skrevet

Hi, hi, hva har konserveringsmidler å gjøre med å ha sex mens man har mensen? :D

Hehe, ikke fælt mye - men som du ser, snakker jeg også om bibelens forbud mot blodmat (kanskje en litt uapettittelig sammenblanding, men dog) - og der er dette med konserveringsmidler svært relevant. ;o)

• Svar 106
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

17

• Mr Kahn

10

• nomen_necio

10

• nick

8

Mest aktive i denne tråden

Gjest Mr Pimmel
Skrevet

Det er egentlig ikke så rart med en del av reglene i GT (nei, ikke Gin-tonic), når man tenker over tid og sted de ble til.

I midtøsten var det varmt og de hadde verken medisiner eller gode konserveringsmuligheter. Dermed måtte man ha strenge forholdsregler for å hindre smitte og sykdom - og derav forbud mot all slags omgang med blodmat og å "kjøre brannbil", for den saks skyld.

Sånn sett kan man betrakte deler av GT som en heimkunnskapsbok. ;o)

Svinekjøttforbudet er også ganske underlig, siden grisen er et skogsdyr. Griser fantes ikke i det området den gangen. Trikiner var det ingen som visste noe om før år 1870, dessuten er trikiner kun vanlig i tempererte strøk, ikke ørken og steppestrøk som der profeten og hans kumpaner holdt til. Trikiner er dessuten en ganske ufarlig snylter. Det virker som han apte etter jødene, som har hatt dette forbudet i en uendelighet før Muhammed. Jødene i tempererte strøk så nok at grisen ofte spiste hva som helst, og gravet i jorda, dette var nok litt frastøtende. Kanskje også at den åt som et rovdyr og hadde todelte klover som en gresseter, en underlig skapning. Farlig var den også.

Mrs. Wallace
Skrevet

Svinekjøttforbudet er også ganske underlig, siden grisen er et skogsdyr. Griser fantes ikke i det området den gangen. Trikiner var det ingen som visste noe om før år 1870, dessuten er trikiner kun vanlig i tempererte strøk, ikke ørken og steppestrøk som der profeten og hans kumpaner holdt til. Trikiner er dessuten en ganske ufarlig snylter. Det virker som han apte etter jødene, som har hatt dette forbudet i en uendelighet før Muhammed. Jødene i tempererte strøk så nok at grisen ofte spiste hva som helst, og gravet i jorda, dette var nok litt frastøtende. Kanskje også at den åt som et rovdyr og hadde todelte klover som en gresseter, en underlig skapning. Farlig var den også.

Personlig synes jeg svinekjøttforbudet er svært fornuftig, ettersom jeg tåler det dårlig selv.

Har psoriasis og får alltid utslag når jeg har stappet i meg svin, så det har jeg sluttet med.

Gjest Mr Pimmel
Skrevet

Personlig synes jeg svinekjøttforbudet er svært fornuftig, ettersom jeg tåler det dårlig selv.

Har psoriasis og får alltid utslag når jeg har stappet i meg svin, så det har jeg sluttet med.

Svinekjøtt er hvitt, magert og noe av det beste og sunneste kjøttet som finnes. Synd at du ikke tåler det.

nomen_necio
Skrevet

...det er ikke noe annet enn en dødskult med politiske undertoner, grunnlagt av en epileptisk pedofil, slavehandler, landeveisrøver og morder.

Dette svineriet vokser seg sterkere og sterkere for hver dag som går, stadig mens folk virrer hodeløse rundt og papegøyer media og pressens "Bush,Bush, Bush" eller "Sharon, Sharon, Sharon".

I god kristen tradisjon skal man hate synden, ikke synderen. Derfor skal man heller ikke hate muslimene, men Islam. De som fødes og hjernevaskes inn i denne dødskulten er uskyldige inntil de selv blir pushere av dette metale dopet.

Bruk det frie ordet som våpen til å stoppe det, før du selv ligger på kne på en bønnematte med en AK47 mot nakken.

Bra skrevet, men det er nok mer presist å si at islam er en sterkt politisk religion, mer enn noen annen.

Disusjonene nedenfor går mye på negative utslag av andre religioner også. Jeg tror at den mest ødeleggende religionen er islam.

Og nummer to ? Okulte varianter fordi de ofte viser en temmelig kraftig sammenheng med krimminalitet, særlig organiserte former, mafia. Eksempel: Toppene i diverse Sør-Amerikanske narkokarteller brukte okultister. De hjalp kartelltoppene til å spre skrekk og gru i befolkningen.

Mrs. Wallace
Skrevet

Svinekjøtt er hvitt, magert og noe av det beste og sunneste kjøttet som finnes. Synd at du ikke tåler det.

Ja, jeg er klar over fordelene med det - men det hjelper meg fint lite.

Kylling er imidlertid også brukbart, lyst kjøtt. Og det er mye godt i fisk. ;o)

Skrevet

Bra skrevet, men det er nok mer presist å si at islam er en sterkt politisk religion, mer enn noen annen.

Disusjonene nedenfor går mye på negative utslag av andre religioner også. Jeg tror at den mest ødeleggende religionen er islam.

Og nummer to ? Okulte varianter fordi de ofte viser en temmelig kraftig sammenheng med krimminalitet, særlig organiserte former, mafia. Eksempel: Toppene i diverse Sør-Amerikanske narkokarteller brukte okultister. De hjalp kartelltoppene til å spre skrekk og gru i befolkningen.

Jeg kan strekke meg til å si at dette fanskapet dyrkes som en religion i de sammenhenger der det kan brukes som skalkeskjul for islams sanne agenda: verdensherredømme.

De fremstår som fromme og fredelige inntil de blir en maktfaktor, da begynner jævelskapen å gjøre seg gjeldende. Nettsider som "islam.no" fungerer i mellomtiden som en ren avledning. Den sanne natur kommer til syne i møte med vestlig sivilisasjon og kultur, der en sikker lakmustest er å vifte med det israelske flagget.

Da sprutpisser muslimen rødbrunt i bøtter og spann.

Gjest Mr Pimmel
Skrevet

Jeg kan strekke meg til å si at dette fanskapet dyrkes som en religion i de sammenhenger der det kan brukes som skalkeskjul for islams sanne agenda: verdensherredømme.

De fremstår som fromme og fredelige inntil de blir en maktfaktor, da begynner jævelskapen å gjøre seg gjeldende. Nettsider som "islam.no" fungerer i mellomtiden som en ren avledning. Den sanne natur kommer til syne i møte med vestlig sivilisasjon og kultur, der en sikker lakmustest er å vifte med det israelske flagget.

Ganske mange lurer på hvem som har fiansiert den nye kjempemoskeen som bygges i Oslo. Støtten de får er bare en brøkdel av kostnaden. Kanskje saudiere?

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Det er klart det er en religion. Det at den inneholder horrible elementer endrer ikke det faktum. En på mange måter grusom religion, men likefremt en religion.

Kali-kultene, fra deler av hinduismen, er/var heller ikke noe annet en rene døds- og onsdkapskulter. Men religion var/er det likefremt.

"................................."

For ikke å snakke om hvordan man herjet i Guds navn, og hvordan noen fortsatt finner det riktig å fordømme andre med Bibelen i hånden.

Gjest Mr Pimmel
Skrevet

For ikke å snakke om hvordan man herjet i Guds navn, og hvordan noen fortsatt finner det riktig å fordømme andre med Bibelen i hånden.

For ikke å snakke om at 6,5 mill mennesker er drept av muslimer og like mange jaget på flukt. Det kan ikke noen religiøse grupper skryte av i moderne tid, dvs de siste 25-30 år.

I Nørrebro var ca 1500 muslimer på møte med en endeløs rekke talere som øste ut sitt hat mot dansker, danske horekvinner og dansk dekadense. Dansker ut av Nørrebro. Knyttnever og hatske tilrop gjallet. Det er ikke første gangen. Til og med muslimene selv er sjokkerte og snakker om taliban-tilstander. Har vi hørt om at noen har hatt slik adferd av våre andre religiøse grupper? Læstadianerne f eks? Pinsevenner? Den Norske Kirke?

mil1365380270
Skrevet

Pytt-pytt. Et rimelig konsept, menn trenger et skikkelig knull en gang i mellom, og ingen grunn til å sutre for at det akkurat ble den dama. Neste gang er det en annen, pytt-pytt. Menn trenger det skjønner du.

Ja, så klart trenger menn det. Og kvinner også. Tenker da på det denne frp-politikeren uttalte, om at kvinnevold minker med mere sex ;-)

Skrevet

For ikke å snakke om at 6,5 mill mennesker er drept av muslimer og like mange jaget på flukt. Det kan ikke noen religiøse grupper skryte av i moderne tid, dvs de siste 25-30 år.

I Nørrebro var ca 1500 muslimer på møte med en endeløs rekke talere som øste ut sitt hat mot dansker, danske horekvinner og dansk dekadense. Dansker ut av Nørrebro. Knyttnever og hatske tilrop gjallet. Det er ikke første gangen. Til og med muslimene selv er sjokkerte og snakker om taliban-tilstander. Har vi hørt om at noen har hatt slik adferd av våre andre religiøse grupper? Læstadianerne f eks? Pinsevenner? Den Norske Kirke?

Den største forskjellen mellom Islam og andre store religioner i dag, er vel at de fremdeles prater og lever ut holdninger som for de fleste ble forlatt for mange hundre år siden.

Det er som om de ønsker den mørke middelalder tilbake - bare denne gang under Islams svøpe....

nomen_necio
Skrevet

Ganske mange lurer på hvem som har fiansiert den nye kjempemoskeen som bygges i Oslo. Støtten de får er bare en brøkdel av kostnaden. Kanskje saudiere?

"Støtten de får er bare en brøkdel av kostnaden. Kanskje saudiere? "

Saudi-arabisk finanisierinskilde er veldig bra forslag. Få er klar over den enorme manipulasjon dette landet bedriver. Finansierer mye muslimsk maktpress. De mistenkes også for finansiering av terrorvirksomhet.

Flere burde fått øynene opp for hva som forgår i det landet. De har ekstremt grove brudd på menneskerettighetene, ikke mye forskjell i forhold til Iran.

Gjest girasol
Skrevet

Vel der tar du feil. Kvinnen skal undertrykkes i bibelen og. I nesten alle religioner er all synd kvinnens feil. Kan være at de fleste hellige bøker er skrevet av menn??

Kan du være så snill å henvise til hvor i bibelen det står at kvinnen skal undertrykkes?

M.v.h.

Gjest girasol
Skrevet

Han var en radikaler, ja - og han startet en sekt som med tiden ble til kristendommen.

Men det han ikke sa noe om, var om det var greit å steine henne HVIS man selv var helt uten synd :-)

".................................."

Men Jesus selv var ettersigende uten synd. Steinet han henne??? Gir han ikke oss svaret på det dermed?

M.v.h.

Skrevet

Men Jesus selv var ettersigende uten synd. Steinet han henne??? Gir han ikke oss svaret på det dermed?

M.v.h.

"Men Jesus selv var ettersigende uten synd. Steinet han henne??? Gir han ikke oss svaret på det dermed?"

Det er så tvetydig som det kan få blitt. Samtidig som han "er uten synd" og ikke steiner henne, sier han at "der som er uten synd kan steine henne".

Men selfølgelig - NTs Jesus gjorde opprør mot mye fra GT, det er det ikke tvil om.

"...................................."

Skrevet

Det du gjør nå, er jo å si at alle muslimer som holder på en mer moderne og menneskelig tolkning av religionen, lyver. At de egentlig ikke mener det de sier og tror.

".................................."

Skrevet

Den største forskjellen mellom Islam og andre store religioner i dag, er vel at de fremdeles prater og lever ut holdninger som for de fleste ble forlatt for mange hundre år siden.

Det er som om de ønsker den mørke middelalder tilbake - bare denne gang under Islams svøpe....

"Den største forskjellen mellom Islam og andre store religioner i dag, er vel at de fremdeles prater og lever ut holdninger som for de fleste ble forlatt for mange hundre år siden."

Der er selve hovedpoenget, tror jeg.

"...................................."

Skrevet

Kan du være så snill å henvise til hvor i bibelen det står at kvinnen skal undertrykkes?

M.v.h.

Paulus sa at kvinner skal underordne seg sine menn. De fikk beskjed om å tie i forsamlinger.

En kvinne fikk skylden for arvesynden.

Skrevet

M.v.h.

Ifølge bibelen skulle kvinner være stille i forsamlinger (kirker etc.), og lære om religionen fra _menn_ utenom kirken. De skulle styres av menn, og underkaste seg sine ektemenn.

Maria var "uren" etter Jesus fødsel, og Jesus ser ned på henne og nekter og velsigne henne.

Eva er synderen i paradiset, mens Adam er uten skyld. Hvem var det som stakk den inn? Andre bibelske, kvinnelige "helteskikkelser" blir stort sett lovpriset p.g.a sin lydighet overfor menn.

Kirkeforfatteren Tertullin beskriver kvinner som "helvetes port". Martin Luther sa: "Hvis en kvinne dør etter en barnefødsel, så gjør det ingenting. La henne dø i barselseng - det er derfor hun er her.

Korinterne, 11:3-10 : Kvinner beordres til å dekke til hodet under bønn. Menn trenge r ikke gjøre dette, fordi "kvinnen kommer fra mannen, og ikke mannen fra kvinnen. Heller ikke er mannen skapt for kvinnen, men kvinnen for mannen." Videre står det at en kvinnen som dekker til hodet er et tegn på mannlig autoritet.

1 Mosebok, 3:16 : Kvinner skal styres av menn.

Korinterne, 11:7 : En mann trenger ikke dekke til hodet sitt, siden han er i guds bilde og ære; men kvinnen er i mannens bilde.

Korinterne, 11:7: Angående det du skrev: Det er bra for en mann å ikke gifte seg.

(passer godt sammen med lovene om at om en mann voldtar en kvinne, så er det hun som skal straffes. I verste fall må han betale en bot til kvinnens far)

"..............................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...